Fevertree (LSE)

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

Umi
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1414

Re: Fevertree (LSE)

Bericht door Umi »

panamapapers schreef: ↑
03 mar 2025 12:09
Heb de Q&A nog eens beluisterd. Capex is nu 20-25% van omzet. Met onshoring en overhevelend naar MC zou dat aanzienlijk minder moeten worden. Cash conversion gaat ook zeer goed worden als alles lokaal geproduceerd wordt. Volgens mij werden ze daar door hun bottling partner uitgeperst waardoor de problemen daar nog altijd niet opgelost zijn. Zal nu wel anders lopen.

CFO zei: Ebitda marge van 11 - 13% voor ‘25 en ‘26 vanwege investeringen. Tegen 2027 zou dat ‘mid teens’ moeten zijn en tegen 2028 ‘high teens’.

Ik zou dus niet rekenen met netto marges van 20%. Eerder 15% net ofzo, en EBITDA marges van 18%.
Als ik reken met 0% groei voor EU en UK / en 15% voor ROW en 20% voor US kom je in 5 jaar aan 585m GBP omzet vs 368 nu. Dat is een CAGR van 9,7% op groepsniveau. De vraag is hoe snel de VS kan groeien nu… als dat 25% wordt kom je aan 12,25% CAGR (656m GBP). Is dat realistisch of zou het nog harder kunnen groeien? Alleen wel weer geduld hebben voor twee jaar voor de magie begint… als de groei in de andere markten ook kan aanzwengelen wordt het natuurlijk echt interessant.
Met capex bedoel je werkkapitaal vermoed ik.
De base case is de 14% net margin.
18à19% Ebitda
-1% capex
+1% net rent income
- 4% taxes
-----
14à15% FCF (D&A is nog even hoger dan de capex, dus net margin zal eerder 13à14% zijn)

Die 20% net acht ik op langere termijn toch zeker mogelijk, of zelfs reeds als de omzetgroei zeer fors herstelt in richting 2028.

0% groei voor UK/EU lijkt me ook weer te laag. UK zou nu toch eindelijk uitgebodemd moeten zijn? 2024 zat het weer ook niet mee in West-Europa als ik me niet vergis, dus in dat opzicht zou de vergelijkingsbasis vrij gunstig moeten zijn. Ik ga er van uit dat beiden minstens de inflatie voglen, dus 2à3% groei.

Langs de andere kant is het moeilijk inschatten wat de groei gaat zijn voor USA/ROW. Indien FEVR aanslaat in Z-Korea/japan regio(distributie via Asahi) kan het snel gaan voor ROW. Dat zijn an sich zeer grote markten (+- 170M) tov Canada (40M) & Australië (26M)

USA is een vraagteken. Het is niet omdat verkoop van distributiepunten x10 kan gaan dat ook de sales x10 gaan natuurlijk. Maar ik ga toch uit van een LT groei van minstens 10% LT. Als de reclame campagne aanslaat & het "the flavour of the day" wordt, kan het anderzijds zomaar +100% gaan op 1j tijd (zie in het verleden bij Seltzers, Monster, Celsius...)
Bij H1 dit jaar kunnen we hopelijk al de eerste positieve tekenen zien voor in handen nemen van eigen distributie in Australië.

panamapapers
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 548

Re: Fevertree (LSE)

Bericht door panamapapers »

Bedankt voor de feedback!

Smithson is blijkbaar volledig uitgestapt:

“We exited our position in Fevertree Drinks due to concerns that the distribution deal with Molson Coors in the US, its largest market, will curtail the group’s margin progression.â€

Vreemde move. Ik heb het omgekeerde gedaan en vorige week nog wat bijgekocht. Ik zie vooral veel groeipotentieel. Er zal veel minder moeten geïnvesteerd worden in de US waardoor er middelen vrijkomen om aandeelhouderswaarde te creëren en te groeien in andere regio’s zoals Zuid-Amerika en Azië. FEVR is nu 10% van de portfolio. Ik zie vooral minder risico hier en het potentieel om hier een heel lange periode in te zitten. Dat is het grote voordeel van goeie merken: als je ze een beetje onderhoud dmv marketing en relevantie kunnen ze blijvend presteren.
Umi liked last!

Plaats reactie