Compagnie des Alpes

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 1

Compagnie des Alpes

Bericht door be4 (b4) »

De omzet van CDA steeg in het eerste halfjaar op vergelijkbare basis met 4,9%. Dankzij de overvloedige sneeuw dikte de omzet uit de skidomeinen met 3,8% aan. De maand april versterkt wellicht die vooruitgang nog voor het volledige skiseizoen. Ondanks het sombere weer moet de pretparkendivisie toch kunnen profiteren van de nieuwe attracties en geplande festiviteiten bij Futuroscope.
speedy liked last!
In : barco,viv,exmar,cmb,mobistar,suez env, alpes,sbm,nyrstar,dockwise,microsoft,nokia,nexans,dieteren,gbl,delhaize,group crit,CFE,HP,PBR, ING

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Re: COMPAGNIE DES ALPES

Bericht door be4 (b4) »

Compagnie des Alpes maakte beter dan verwachte halfjaarresultaten (tot eind maart) bekend. De bedrijfscashflow steeg met 9,8%. De schuldgraad daalde tot 36%. In april versterkte de omzetgroei van de divisie skidomeinen zich nog. De pretparkdivisie leed daarentegen onder de slechte weersomstandigheden. Tot 21 mei was er een daling van de inkomsten met 2%.

De boekwaarde van CDA steeg tot 33,07 EUR p.a., waardoor het aandeel tegen minder dan de helft van de boekwaarde noteert. :shock: :shock:
In : barco,viv,exmar,cmb,mobistar,suez env, alpes,sbm,nyrstar,dockwise,microsoft,nokia,nexans,dieteren,gbl,delhaize,group crit,CFE,HP,PBR, ING

Optimo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 20

Re: Compagnie des Alpes

Bericht door Optimo »

Be4, heb je CDA nog? Die heb ik ook op mijn radar staan en ik heb een order staan aan 12,95 euro. Is naar mijn mening erg goedkoop.
port:RIGS,Ablynx,CbGld,Mux,Vranken,GDX,GDX9,SIL,Ten Cate, Joy Global,Vale,Seabr.Gld,pilotgold,PEK,tas,Ura U,Focus Graph.

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door be4 (b4) »

Optimo schreef:Be4, heb je CDA nog? Die heb ik ook op mijn radar staan en ik heb een order staan aan 12,95 euro. Is naar mijn mening erg goedkoop.
Heb Half december cda aangekocht rond de 14 en begin maart heb ik 2/3 verkocht aan 17.10.
Nu heb ik nog 200 stukskes, maar ik lig ook op wacht om terug bij te kopen, skiseizoen is beter geweest dan verwacht, en de pretparken hebben vele nieuwe publiekstrekkers.
Volgens peilingen zou dit jaar veel minder volk op vakantie gaan naar de zon (crisis) maar een pretpark bezoek behoort steeds tot de vakantie. ;)

Optimo
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 20

Bericht door Optimo »

CDA blijft maar dalen. Mijn order is uitgevoerd aan 12,95 euro. Ik was er blij mee dat ik zo goedkoop kon kopen. Het enthousiasme is al wat minder. Ze zullen nog wel een inhaalbeweging maken zeker? De bied staat nu al op 12,65 euro... :shock: :?
port:RIGS,Ablynx,CbGld,Mux,Vranken,GDX,GDX9,SIL,Ten Cate, Joy Global,Vale,Seabr.Gld,pilotgold,PEK,tas,Ura U,Focus Graph.

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door be4 (b4) »

200 stuks bijgekocht aan 12.59 ;)

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door be4 (b4) »

Ik ben voor 90% zeker dat de koers van alpes uitgebodemd :roll: is

Seles
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 0

Bericht door Seles »

Ben nu ook (terug) voorzichtig ingestapt aan 12,48 (200).
Het zou heel straf zijn moesten ze nog onder de 12 geraken...
Comp. Bois Sauvage,EVS, ORIG, GFI, IAG, GORO

Seles
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Seles »

Op de site van CDA kan ik het niet vinden, maar op CercleFinance.com wel:

http://www.cerclefinance.com/default.as ... art=329907

CDA: VENTES SUR NEUF MOIS EN HAUSSE DE 3%.
(CercleFinance.com) - Compagnie des Alpes annonce que le chiffre d'affaires sur les neuf mois de l'exercice 2011/2012 s'élève à
525,6 millions d'euros, en progression de 5,5% à périmètre réel et de 3% à périmètre comparable.

Le chiffre d'affaires des domaines skiables sur les neuf premiers mois de l'exercice s'élève à 371,4 millions d'euros, en hausse de 5,2% par rapport à l'exercice précédent.

L'activité du troisième trimestre a profité du positionnement du calendrier scolaire, ainsi que d'une base de comparaison favorable par rapport à l'exercice précédent.

Sur les neuf premiers mois de l'exercice, le chiffre d'affaires des parcs de loisirs s'établit à 152,7 millions d'euros, en hausse de près de 6% à
périmètre réel, sous l'effet notamment de l'intégration du Futuroscope. A périmètre comparable, le chiffre d'affaires connaît un recul de 2,1%.

Le chiffre d'affaires au troisième trimestre (environ 30% de l'activité annuelle) ressort à 87,6 millions d'euros, en recul de 9,5%. Cette évolution est imputable à une météo exceptionnellement maussade et à un effet de base défavorable.

Pour les parcs de loisirs, le quatrième trimestre représente l'activité "coeur de saison" et compte pour 50% de l'activité annuelle.

Au 23 juillet, les recettes affichent un retrait de 1,8% à données comparables.

Copyright (c) 2012 CercleFinance.com. Tous droits réservés

Seles
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Seles »

Plaats reactie