Compagnie des Alpes

Beleggen in aandelenbeurzen Europa: DAX, FTSE 100, CAC40, etc.

vlaanderenwest
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 20

Re: Compagnie des Alpes

Bericht door vlaanderenwest »

wat vinden de kenners onder jullie van de cijfers die donderdag zijn gepupliceerd

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 900

Bericht door Lukang »

De Belegger zal wel een betere kenner zijn dan wij !
21 JANUARI 2022
Compagnie des Alpes heeft het beste eerste kwartaal uit haar geschiedenis achter de rug en dit ondanks het nog altijd negatief effect van Covid-19. De reisbeperkingen tussen het VK en Frankrijk zorgden ervoor dat er in het voorbije fiscaal eerste kwartaal (periode oktober-december) weinig Britse toeristen waren. De groepsomzet lag uiteindelijk 36,6% hoger dan in het eerste kwartaal van het boekjaar 2018/19 (het laatste volledige boekjaar zonder Covid) en 20,5% hoger dan in het boekjaar 2019/20. Toegegeven, de cijfers zijn positief beĂŻnvloed door de gunstigere schoolkalender in Frankrijk. Hierdoor waren er 14 schoolvakantiedagen in plaats van 10 in het boekjaar 2018/19.

In de skidivisie zorgde dit voor een positief omzeteffect van zo'n 15 mln. EUR, waardoor de omzet gecorrigeerd 5% lager uitkomt. Niettemin nog altijd een goed resultaat gelet op de omstandigheden. Het is nu afwachten wat de rest van het skiseizoen brengt in het licht van de huidige vijfde golf. Positief is alvast de opheffing van de reisbeperkingen tussen het VK en Frankrijk sinds 13 januari.

De pretparkdivisie kende een sterke Halloweenperiode. Voor het eerst werden meer dan 2 mln. bezoekers genoteerd en ze gaven ook meer uit. Ook al is het momenteel nog te vroeg om al vooruit te blikken naar het fiscaal tweede halfjaar, nieuwe attracties zorgt voor optimisme.
Advies
Houden & (bij)kopen op koerszwakte
Risico
Hoger dan gemiddeld risico
De cijfers zijn bemoedigend en geven het potentieel van de groep weer om snel terug de oude omzetniveaus te halen eens Covid achter de rug is. Het aandeel blijft dan ook interessant voor een eerste positie.

Tot slot, CDA betaalde 139 mln. EUR van een lening, gewaarborgd door de Franse staat, terug dankzij een sterke liquiditeitspositie.
wimvd liked last!
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save cofb immo unc gsk gblb prx nel vow3 bar una en fondsen

Orzonal
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 29

Bericht door Orzonal »

Berichtje op Parkerlebnis.de

Futuroscope eröffnet 2022 drei Neuheiten – darunter ein neues Fahrgeschäft

7. Februar 2022 von Marc Keller

In Futuroscope stehen im Jahr 2022 mehrere Neuheiten an. Der Park eröffnet ein Hotel, ein Restaurant und ein immersives Multimedia-Fahrgeschäft.

Im Rahmen seines 300-Millionen-Plans soll der französische Zukunfts-Freizeitpark Futuroscope bis 2030 enorm wachsen. Alleine im Jahr 2022 stehen die Eröffnungen von drei großen Neuheiten an.

Im Frühjahr 2022 eröffnet der Freizeitpark das Fahrgeschäft „Chasseurs de Tornades“ („Tornado-Jäger“). Hierbei handelt es sich um ein Dynamic Motion Theater des Herstellers Dynamic Attractions.
Futuroscope Chasseurs de Tornades neu 2022 Artwork

In diesem immersiven Erlebnis nehmen bis zu 120 Gäste auf einer beweglichen Plattform Platz, welche sich passend zu einem Multimedia-Erlebnis in einer Kuppel bewegt. Begleitet wird die simulierte Wirbelsturm-Jagd durch Live-Theater und reale Kulissen.
Futuroscope Station Cosmos Hotel Baustelle

Das Raumfahrt-Hotel „Station Cosmos“ bildet die zweite große Neuheit für das Jahr 2022. Es bietet auf über zwei Hektar Fläche insgesamt 76 Zimmer sowie ein dazugehöriges Restaurant. Architektonisch ist das Hotel den Ideen menschlicher Kolonien auf dem Mars nachempfunden und stellt eine Weltraumbasis auf einem entfernten Planeten dar.
Futuroscope Space Loop Restaurant

Das Achterbahn-Restaurant „Space Loop“ ist die dritte große Neueröffnung. Es fügt sich in den Hotelkomplex ein und wird das erste seiner Art in Frankreich. Die 200 Sitzplätze werden mit Hilfe von Achterbahn-artigen Schienen bedient, auf denen die bestellten Gerichte auf dem Weg zum Gast Kurven und Loopings vollführen.
Aandelen: KBC Ancora, AB Inbev, Belysse, Ontex, Roularta, Renault, BNP Paribas, Solvay, Compagnie des Alpes, Recticel, Tessenderlo, Barco
Verkocht: Syensco

wimvd
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 769

Bericht door wimvd »

Ik heb deze al lang in het snuitje en vorige keer het aankoop-momentum aan 12 EUR gemist doordat ik het lef niet had om op de koop-knop te drukken gezien corona toen ook nog hoofdnieuws was. Vandaag zeer zwaar ingestapt, gezien

- corona voorbij is
- ook de kapitaalverhoging is achter de rug
- ze hebben een fameuze lening terugbetaald

Een stijging zou hier toch een no-brainer moeten zijn?
Morgen shareholder meeting trouwens.
Bambu liked last!

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 256

Bericht door Schaakfanaat »

Wim, ik volg!
Niet zwaar, weliswaar.
Dit is een van die aandelen die al 20 jaar via allerlei beleggingsblaadjes de revue passeren. Lijkt inderdaad een mooi moment om het aan te durven.
pehuke liked last!

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3958

Bericht door jens_dev »

2017:
jens_dev schreef: ↑
15 apr 2017 10:40
Vind het nochtans zelf geen interessante business. [...] Ook Compagnie des Alpes heeft enorm hoge investeringsuitgaven (gemiddeld 75% van de operationele kasstroom). Verder nog 10% naar intrestbetalingen en 10% naar belastingen. Amper vrije cash. Daardoor slagen die bedrijven er ook niet in om hun schulden af te bouwen.
2018:
jens_dev schreef: ↑
21 okt 2018 10:52
Nooit fan geweest. Zelfs niet aan de €18 waaraan ze lang noteerden. Werd en wordt vooral gepusht door allerlei beleggingsblaadjes. Business is veel te kapitaalintensief.
Gemiddelde EBITDA per jaar volgens consensus in 2022-2024: €239m
Gemiddelde CapEx per jaar volgens consensus in 2022-2024: €209m
Trek van die EBITDA nog interestbetalingen en belastingen af en je houdt misschien nog €10m of €0,20 per aandeel vrije cash over. Amper ruimte voor dividend of afbetaling van schulden. Vandaar ook de kapitaalverhoging en uiteindelijk de structurele underperformance.
reteiP liked last!
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

Wimpie85
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 1396

Bericht door Wimpie85 »

Schaakfanaat schreef: ↑
09 mar 2022 10:43
Wim, ik volg!
Niet zwaar, weliswaar.
Dit is een van die aandelen die al 20 jaar via allerlei beleggingsblaadjes de revue passeren. Lijkt inderdaad een mooi moment om het aan te durven.
Is juist meestal goeie reden om een aandeel net niet in port op te nemen.

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember

Geef ik je volledig gelijk in, Wimpie.
Wat ik wil zeggen is: het is een aandeel dat ik al 20 jaar hier en daar tegenkom door die blaadjes. Die hebben me duidelijk nooit kunnen overtuigen, maar zo staat het wel ergens op de radar. Gezien recente lage koers, en verwachte opleving na 2 covidjaren, heb ik een kleine gok gedurfd. Puur op het moment, niet wegens een stevige fundamentele analyse.
Extra argument. Na jaren lezen hier, heb je wat kennis van bepaalde leden hun beleggingsstijl, en er wat voeling mee. Die andere Wim is er zo 1, hij gaat er vol voor, dat is me dan weer wat te grof, maar ik heb voldoende vertrouwen om een klein tikje te volgen.
Jens, een ander lid dat ik hier nogal hoog in het vaandel draag, is duidelijk geen fan. Welgemeende waardering voor die reactie, en noopt me om de koers toch wat dichterbij op te volgen.
Wimpie85 liked last!

Snorkel
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 168

Bericht door Snorkel »

In mijn ogen liggen de kaarten goed voor een mooi 2022. De skigebieden worden druk bezocht, het pretparkseizoen is begonnen en als we nu een mooie zomer gaan hebben, dan kan dit wel eens een prima jaar worden voor CDA.

De mensen staan te springen voor ontspanning en dan is dit bedrijf een mooie aanbieder van leuke activiteiten. Koers moddert het laatste jaar maar flink wat aan. Hopelijk komt daar kortelings wat beterschap in. Positief denken :-)

Schaakfanaat
Premiummember
Premiummember

Nog al eens gezegd op dit forum, dus hier via concrete case toch nog eens mijn waardering voor het forum, en heel wat leden hier.

Zonder dit aandeel echt qua koers op te volgen, een signaal gekregen hier (bedankt Wimvd), en mee opgepikt.
Dankzij andere leden (evenzeer bedankt Wimpie en Jens) toch een duidelijke waarschuwing dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is, en daardoor toch wat korter opgevolgd. Hierdoor met een mooie winst gisteren de positie afgesloten, op een maand tijd.
Zowel het oppikken, als het iets korter op de bal opvolgen, voor een groot stuk dankzij jullie.
Wimpie85 liked last!

Plaats reactie