HelloFresh
-
- Forum elite
- waarderingen: 2145
Re: HelloFresh
Voor m'n beurt gesproken, nu toch -5%...jean de florette schreef: ↑08 okt 2024 13:17Het betert in elk geval;;; tenminste vandaag. Niet elke reden is goed om 5% 'winst' te nemen, houden voor één keer toch goed stand.
...
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum elite
HelloFresh SE erwartet bereinigtes EBITDA ("AEBITDA") für Q3 2024 deutlich über der Markterwartung, senkt für das Geschäftsjahr 2024 die Prognose bezüglich des Umsatzwachstums und hebt das untere Ende der AEBITDA-Prognose an.
Vrij vertaald: ze worden meer rendabel. Dicht bij de +10% beurskoers nu, 9 en driekwart €.
Vrij vertaald: ze worden meer rendabel. Dicht bij de +10% beurskoers nu, 9 en driekwart €.
Hellofresh gaat de goede weg op volgens mij.
Het is gedaan met het rondselen van massa’s klanten via allerlei wegen, klanten die vaak enkel uit zijn op de promotie. Enkel nog kwalitatieve klanten aantrekken, average order value optrekken, en stabiele cash flows genereren. Het is duidelijk dat de TAM voor maaltijdboxen niet oneindig is, maar voor een bepaalde subgroep in de bevolking (dertiger met kids?).
Een stabiele mealkits tak geeft fundamenten voor de andere “verticals” waar men aan werkt.
De verlaagde marketing uitgave is al voelbaar in Q3. Zie persbericht.
Het is gedaan met het rondselen van massa’s klanten via allerlei wegen, klanten die vaak enkel uit zijn op de promotie. Enkel nog kwalitatieve klanten aantrekken, average order value optrekken, en stabiele cash flows genereren. Het is duidelijk dat de TAM voor maaltijdboxen niet oneindig is, maar voor een bepaalde subgroep in de bevolking (dertiger met kids?).
Een stabiele mealkits tak geeft fundamenten voor de andere “verticals” waar men aan werkt.
De verlaagde marketing uitgave is al voelbaar in Q3. Zie persbericht.
-
- Forum elite
'k Zie nu een +19.96%. Als ge dan bedenkt dat dit begon na een insideraankoop...
D'er zijn er zoveel die de koers omhoog willen 'insiderkopen', Barco, Econocom, en vele andere (ooit zelfs thrombo), lukt bijna nooit - tenminste niet in mijn beperkte blikveld, maar hier... crazy.
D'er zijn er zoveel die de koers omhoog willen 'insiderkopen', Barco, Econocom, en vele andere (ooit zelfs thrombo), lukt bijna nooit - tenminste niet in mijn beperkte blikveld, maar hier... crazy.
-
- Forum elite
de bocht ingezet:
Gruppenumsatz in der Berichtswährung Euro von rund €1,83 Milliarden in Q3 2024 (Q3 2023: €1,80 Milliarden)
Gruppen AEBITDA erreicht €72 Millionen in Q3 2024 (Q3 2023: €69 Millionen) und liegt damit deutlich über den Markterwartungen, angetrieben durch verbesserte Marketingeffizienz
Kochboxen Produktkategorie erwirtschaftet in Q3 2024 ein AEBITDA von €109 Millionen, eine Marge von 8,5 %, die besser ist als im Vorjahreszeitraum
Ready-to-Eat („RTE“) verzeichnet weiterhin ein starkes Umsatzwachstum (währungsbereinigt um 39,9 % gegenüber dem Vorjahr) und erwirtschaftet eine leicht positive AEBITDA-Marge von 1,3 % in Q3 2024
Gruppenumsatz in der Berichtswährung Euro von rund €1,83 Milliarden in Q3 2024 (Q3 2023: €1,80 Milliarden)
Gruppen AEBITDA erreicht €72 Millionen in Q3 2024 (Q3 2023: €69 Millionen) und liegt damit deutlich über den Markterwartungen, angetrieben durch verbesserte Marketingeffizienz
Kochboxen Produktkategorie erwirtschaftet in Q3 2024 ein AEBITDA von €109 Millionen, eine Marge von 8,5 %, die besser ist als im Vorjahreszeitraum
Ready-to-Eat („RTE“) verzeichnet weiterhin ein starkes Umsatzwachstum (währungsbereinigt um 39,9 % gegenüber dem Vorjahr) und erwirtschaftet eine leicht positive AEBITDA-Marge von 1,3 % in Q3 2024
-
- Forum elite
29.10.24Bernstein lässt Hellofresh auf 'Market-Perform' - Ziel 7,20 Euro
29.10.24Barclays belässt Hellofresh auf 'Equal Weight' - Ziel 7 Euro
29.10.24UBS belässt Hellofresh auf 'Sell' - Ziel 6,20 Euro
Zijn bepaald niet overtuigd daar... koers 10.48€ nu.
29.10.24Barclays belässt Hellofresh auf 'Equal Weight' - Ziel 7 Euro
29.10.24UBS belässt Hellofresh auf 'Sell' - Ziel 6,20 Euro
Zijn bepaald niet overtuigd daar... koers 10.48€ nu.
-
- Forum elite
Wat aanpassingen.
06:16 UhrJPMorgan hebt Hellofresh auf 'Overweight' - Ziel 14 Euro
31.10.24Berenberg hebt Ziel fĂĽr Hellofresh auf 14 Euro - 'Buy'
>11€ nu. 'hebt', ratingverhogingen.
Van -50% (kreun) naar +2% (oef). Was een wilde gok, blijf het een vreemd bedrijf vinden. Zei vroeger een lokale traiteur, 400 maaltijden per dag rondrijden... Hallucinant, in dat boeregat hier. 't Geeft een idee van wat kan. Die dozen, daar geloof ik eigenlijk niet in.
Maar rijden ze zelf met maaltijden rond? 'k Dacht eerder leveren aan supermarkten, groothandel. Of doen ze het toch zelf?
Van -50% (kreun) naar +2% (oef). Was een wilde gok, blijf het een vreemd bedrijf vinden. Zei vroeger een lokale traiteur, 400 maaltijden per dag rondrijden... Hallucinant, in dat boeregat hier. 't Geeft een idee van wat kan. Die dozen, daar geloof ik eigenlijk niet in.
Maar rijden ze zelf met maaltijden rond? 'k Dacht eerder leveren aan supermarkten, groothandel. Of doen ze het toch zelf?
jean de florette schreef: ↑01 nov 2024 09:23Wat aanpassingen.

Je kent het bedrijfsmodel dus totaal niet?
-
- Forum elite
Absoluut, helemaal niet. 'k Heb ook geen idee welke pillen ucb allemaal produceert, of wat umicore specifiek doet. In mijn lange beurscarrière lijkt me teveel weten eerder een handicap te zijn, dan een voordeel. Begrippen als krimpende markt, rentestand, en andere omgevingsfactoren lijken me veel meer invloed te hebben.
Dat teveel weten leidt bvb. bij ASML tot 'uniek product' (wel waar, maar...), Melexis ook zoiets (niet waar) en andere misvattingen.
'k Ga hier geen namen noemen, maar je kan bvb. erg veel van Ageas weten, of zoals ik 'ze doen iets met verzekeringen', het beleggingsresultaat bij 'houden' blijft hetzelfde.
Ieder zijn manier.
Scottish mortgage investment trust gooit alvast de handdoek in de ring en bezitten geen Hellofresh meer. Nochtans een lange termijn believer die er al van bij het prille begin bij was.