Takeaway.com
-
- Forum elite
- waarderingen: 2145
Re: Takeaway.com
Is deze uit de AEX gedonderd? Vind hem niet meer terug in mijn 'market monitor'
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum elite
Met wat kruisbestuiving, ... bingo.
Amsterdam – 6 December 2022 – Euronext today announced the results of the quarterly review the AEX®, AMX®, AScX® and AEX® ESG, which will be implemented after markets close on Friday 16 December 2022 and will be effective from Monday 19 December 2022.
Results of the Quarterly Review
AEX®
Inclusion of: EXOR NV
Exclusion of: JUST EAT TAKEAWAY
Amsterdam – 6 December 2022 – Euronext today announced the results of the quarterly review the AEX®, AMX®, AScX® and AEX® ESG, which will be implemented after markets close on Friday 16 December 2022 and will be effective from Monday 19 December 2022.
AEX®
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 126
60% van de restaurants is in België gesloten met de kerst. Wel bezorgen ze allemaal
.

-
- Forum actieveling
Exor? nooit van gehoord tot nu? Wa is da?jean de florette schreef: ↑21 dec 2022 13:17Met wat kruisbestuiving, ... bingo.
AEX®
-
- Forum actieveling
Sorry hoor, dit is een koop momentje voor mij.
-
- Forum actieveling
-
- Forum actieveling
Ok, het kon nog lager 

-
- Forum elite
Beursblik: daling orders vermoedelijk minder sterk bij Just Eat Takeaway
Delen met anderen
Na twee zwakke kwartalen.
(ABM FN-Dow Jones) Just Eat Takeaway.com zal de orders in het vierde kwartaal iets minder hebben zien dalen. Dat verwacht analist Marc Hesselink van ING.
Volgende week woensdag zal de maaltijdbezorger cijfers geven over het vierde kwartaal voor de orders en de volumes en vermoedelijk ook een indicatie van het EBITDA-resultaat in 2022.
Na een zwak tweede en derde kwartaal voorziet de analist een minder sterke daling van de bestellingen in de laatste drie maanden van het jaar.
ING denkt dat de ordergroei mogelijk wat kan tegenvallen, maar dat de winstgevendheid juist positief kan verrassen.
Het belangrijkste is volgens Hesselink echter wat het bedrijf zegt over de winstgevendheid in 2023. De analist denkt dat in 2023 de winst best aanzienlijk kan zijn, maar dan moet het plafond voor fees in New York wel verdwijnen. Dat zou de EBITDA met 60 miljoen dollar verhogen.
ING heeft een koopadvies met een koersdoel van 40,00 euro voor Just Eat Takeaway. Het aandeel stijgt maandagmiddag 7,8 procent naar 22,71 euro.
Delen met anderen
Na twee zwakke kwartalen.
(ABM FN-Dow Jones) Just Eat Takeaway.com zal de orders in het vierde kwartaal iets minder hebben zien dalen. Dat verwacht analist Marc Hesselink van ING.
Volgende week woensdag zal de maaltijdbezorger cijfers geven over het vierde kwartaal voor de orders en de volumes en vermoedelijk ook een indicatie van het EBITDA-resultaat in 2022.
Na een zwak tweede en derde kwartaal voorziet de analist een minder sterke daling van de bestellingen in de laatste drie maanden van het jaar.
ING denkt dat de ordergroei mogelijk wat kan tegenvallen, maar dat de winstgevendheid juist positief kan verrassen.
Het belangrijkste is volgens Hesselink echter wat het bedrijf zegt over de winstgevendheid in 2023. De analist denkt dat in 2023 de winst best aanzienlijk kan zijn, maar dan moet het plafond voor fees in New York wel verdwijnen. Dat zou de EBITDA met 60 miljoen dollar verhogen.
ING heeft een koopadvies met een koersdoel van 40,00 euro voor Just Eat Takeaway. Het aandeel stijgt maandagmiddag 7,8 procent naar 22,71 euro.
Ageas Atos Bpost Econocom JustEat KBC Nio Nyrstar Ontex UnifiedPost
-
- Forum elite
• Just Eat Takeaway zag de bestellingen in het vierde kwartaal van 2022 met een erger dan verwachte
12% dalen, waaronder -16% bij Grubhub. Maar de operationele winst was positief in 2022 en dat zal zo
blijven in 2023. Ook de bestellingen daalden in het vierde kwartaal met een forser dan verwachte 12% tot
239,8 miljoen, terwijl op -8% werd gemikt. De bruto transactiewaarde (GTV) daalde 2% tot 7,11 miljard
euro, in lijn met de ramingen. Voor 2022 zal er 16 miljoen euro EBITDA worden gescoord, wat in 2023
moet doorstijgen tot 225 miljoen euro (Bolero).
Zijn ze te duur aan het worden? Daar waren nogal wat klachten over...
beursfre liked last! 12% dalen, waaronder -16% bij Grubhub. Maar de operationele winst was positief in 2022 en dat zal zo
blijven in 2023. Ook de bestellingen daalden in het vierde kwartaal met een forser dan verwachte 12% tot
239,8 miljoen, terwijl op -8% werd gemikt. De bruto transactiewaarde (GTV) daalde 2% tot 7,11 miljard
euro, in lijn met de ramingen. Voor 2022 zal er 16 miljoen euro EBITDA worden gescoord, wat in 2023
moet doorstijgen tot 225 miljoen euro (Bolero).
Zijn ze te duur aan het worden? Daar waren nogal wat klachten over...