Acomo
Re: Acomo
Een grondstoffentrader is wel niet hetzelfde als een voedselproducent hé. Faire waarde volgens mij op dit moment: €24. Mooi track record, mooi dividend - zeker wanneer de Nederlandse bronbelasting wegvalt. Dividendgroei zal volgens mij in de komende jaren wel kleiner zijn dan voordien.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com
https://jensdev.blogspot.com
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Na het in voege treden van de invoertarieven op (Europees) staal en aluminium en de te verwachten reactie hierop door de EU met invoertarieven op Amerikaanse agricultuur vraag ik me af in hoeverre Acomo hiervan hinder ondervindt. m.a.w. Voeren zij bvb noten uit de USA naar Europa in ?jens_dev schreef:Een grondstoffentrader is wel niet hetzelfde als een voedselproducent hé. Faire waarde volgens mij op dit moment: €24. Mooi track record, mooi dividend - zeker wanneer de Nederlandse bronbelasting wegvalt. Dividendgroei zal volgens mij in de komende jaren wel kleiner zijn dan voordien.
En wat het verschil tussen grondstoffentrader en voedselproducent betreft: ik veronderstel dat Amoco toch enige verwerking op die grondstoffen uitvoert (al was het maar detailverpakking).
"Als het van beursstrategen afhangt, zijn de Europese aandelenmarkten nog steeds de place to be. Daarbij loont het ook de moeite om kleine waarden onder de loep te nemen. Die doen het op lange termijn immers beter dan hun grote broers. Of waarom small ook beautiful is op de beurs.
Onbekend is onbemind, luidt het gezegde. En dat geldt ook wel voor de kleine aandelen op de beurs. ‘Onlangs gaf ik een presentatie over smallcaps’, zegt Bart Daenekindt, die bij KBC Asset Management het fonds KBC Equity Fund EMU Small & Medium Caps beheert. ‘Achteraf kwam een toehoorder me vertellen dat ik namen van bedrijven had vernoemd waar hij nog nooit van gehoord had. Die kleinere aandelen komen inderdaad niet in het nieuws. Dat maakt hen daarom niet minder interessant, integendeel.’"
bron: De Tijd online
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
25% invoertaksen op Amerikaanse pindanoten.
Mogelijk is dat maar peanuts voor een bedrijf als ACOMO want de koers daalt slechts lichtjes, solidair met de AEX.
14-11-2014 liked last! Mogelijk is dat maar peanuts voor een bedrijf als ACOMO want de koers daalt slechts lichtjes, solidair met de AEX.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
- Duvellover
- Forum verkenner
- waarderingen: 36
jens_dev liked last!-
- Forum elite
- waarderingen: 421
ACOMO valt onder de ICB sector Food Producers, subsector Food Products, en heeft als Euronext-subsectorgenoten onder andere Bonduelle, Corbion, Danone, Greenyard, IEXik veronderstel dat Amoco toch enige verwerking op die grondstoffen uitvoert (al was het maar detailverpakking).

Geen enkele van die firma's is vergelijkbaar met een pure commodity trader als Amsterdam commodities (what's in a name?).14-11-2014 schreef:ACOMO valt onder de ICB sector Food Producers, subsector Food Products, en heeft als Euronext-subsectorgenoten onder andere Bonduelle, Corbion, Danone, Greenyard, IEXik veronderstel dat Amoco toch enige verwerking op die grondstoffen uitvoert (al was het maar detailverpakking)., KKO, Lotus Bakeries, Sucraf, Ter Beke en Wessanen.
panly.blogspot.com
-
- Forum elite
Jeetje. Ik zal gaan overwegen om deze stellige maandelijkse opmerking door te geven aan o.a. de FTSE, NASDAQ en NYSE! En aan ACOMO, want "Trader" is not in a name.Geen enkele van die firma's is vergelijkbaar met een pure commodity trader als Amsterdam commodities
Misschien zonder er on-topic bij te vermelden dat alles, weliswaar met verschillende informatiewaardes, met alles vergeleken kan worden. Het in glazen retailverpakking stoppen van een nauwelijks bewerkt iets door Bonduelle, wat ACOMO's SunButter LLC bijvoorbeeld ook schijnt te doen.
Ik heb het inmiddels overwogen.
Doe Kee en de dominee de groeten.
Ik wil hier toch een noot op plaatsen.
India gaat een tarief opleggen van 90 percent op de invoer van Amerikaanse amandelnoten. Gehoord op BBC. Ik dacht eerst dat ze 19 percent meenden, maar het zou toch 90 zijn. Toch een harde noot om te kraken voor de producers in California.
De indiase confiserie (een levensnoodzakelijk consumptieproduct aldaar) kan het niet stellen zonder amandels en amandelolie. Maar er zijn wel andere landen die amandels telen .(Afghanistan bvb)
14-11-2014 liked last! India gaat een tarief opleggen van 90 percent op de invoer van Amerikaanse amandelnoten. Gehoord op BBC. Ik dacht eerst dat ze 19 percent meenden, maar het zou toch 90 zijn. Toch een harde noot om te kraken voor de producers in California.
De indiase confiserie (een levensnoodzakelijk consumptieproduct aldaar) kan het niet stellen zonder amandels en amandelolie. Maar er zijn wel andere landen die amandels telen .(Afghanistan bvb)
de "delicatessen" sector krijgt klappen: Wessanen en nu ACOMO naar de 22 euro. Not my cup of tea.
-
- Forum elite
Vandaag wel ex-interimdividend, €0,40.nu ACOMO naar de 22 euro.