Heijmans

Beleggen, aandelen kopen in Nederland, informatie, koersen en analyses

ILAD
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1643

Heijmans Q3

Bericht door ILAD »

ABN AMRO Oddo is gestart met het volgen van Heijmans met een Outperform advies en een koersdoel van 36,50 euro

aandeel +10%

groeten

ILAD
Forum elite
Forum elite

Re: Heijmans

Bericht door ILAD »

manu47 schreef: ↑
23 mei 2024 10:49
Valt iets voor te zeggen. Naar mijn mening zijn ze van ondergewaardeerd naar correct gewaardeerd gegaan. Persoonlijk zou ik na het nieuws van gisteren niet (bij)kopen. Het is een voorspelling dus ze gaan het nog moeten waarmaken. Daarenboven denk ik dat de koers nog wel wat gaat terugzakken, dan gaan er wel opnieuw kansen komen. Zo een sexy aandeel is het ook niet :D. Maar wel elk jaar een mooi (stock)dividend.
https://finance.yahoo.com/quote/HEIJM.AS/

+142 % YTD

ILAD
Forum elite
Forum elite

Heijmans jaarresultaat

Bericht door ILAD »

nog beter dan verwacht

Kernpunten
Omzet gestegen naar € 2,6 miljard (2023: € 2,1 miljard)
Onderliggende EBITDA € 199 miljoen; marge 7,7%. (2023: EBITDA € 147 miljoen; 6,9%)
Resultaat na belastingen € 90 miljoen; dividendvoorstel € 1,64 per aandeel (50%; cash pay-out)
Nettoschuld € 10 miljoen (2023: € 137 miljoen). Lening overname afgelost
Verkoop woningen vertoont stijgende lijn met +23% naar 3.181 woningen (2023: 2.579)
Orderportefeuille inclusief joint ventures stabiel op € 2,8 miljard (2023: € 2,8 miljard)
Outlook 2025: onderliggende EBITDA-marge minimaal 8,0% met omzet richting € 2,75 miljard

groeten

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 187

Re: Heijmans jaarresultaat

Bericht door forumbeurs »

ILAD schreef: ↑
21 feb 2025 08:56
nog beter dan verwacht

Kernpunten
Omzet gestegen naar € 2,6 miljard (2023: € 2,1 miljard)
Onderliggende EBITDA € 199 miljoen; marge 7,7%. (2023: EBITDA € 147 miljoen; 6,9%)
Resultaat na belastingen € 90 miljoen; dividendvoorstel € 1,64 per aandeel (50%; cash pay-out)
Nettoschuld € 10 miljoen (2023: € 137 miljoen). Lening overname afgelost
Verkoop woningen vertoont stijgende lijn met +23% naar 3.181 woningen (2023: 2.579)
Orderportefeuille inclusief joint ventures stabiel op € 2,8 miljard (2023: € 2,8 miljard)
Outlook 2025: onderliggende EBITDA-marge minimaal 8,0% met omzet richting € 2,75 miljard

groeten
Inderdaad zeer sterke cijfers. Vooral de schudafbouw is indrukwekkend. Er gaan wel enkele analisten wakker worden. Paar jaar telaat maar toch. :D

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling

Nu iedereen wild enthousiast is bij Heijmans. Ben ik volledig uitgestapt. Zeer sterke resultaten. Koers is de laatste jaren X 4 gegaan. Misschien gaat de koers nog wat hoger, maar het meeste vet is er toch af vermoed ik. Er zijn toch heel wat aandelen te vinden waarvan het rendement hoger ligt. Heijmans blijft tot nader order een bedrijf dat momenteel erg goed bezig is maar toch ook momeneteel niet spotgoedkoop noteert. Succes hier nog verder gewenst.

opportunist
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 30

Bericht door opportunist »

forumbeurs schreef: ↑
26 feb 2025 16:48
Nu iedereen wild enthousiast is bij Heijmans. Ben ik volledig uitgestapt. Zeer sterke resultaten. Koers is de laatste jaren X 4 gegaan. Misschien gaat de koers nog wat hoger, maar het meeste vet is er toch af vermoed ik. Er zijn toch heel wat aandelen te vinden waarvan het rendement hoger ligt. Heijmans blijft tot nader order een bedrijf dat momenteel erg goed bezig is maar toch ook momeneteel niet spotgoedkoop noteert. Succes hier nog verder gewenst.
verwacht je zelfde verhaal als bij Lotus ?

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling

opportunist schreef: ↑
10 mar 2025 11:55
Ik volg het aandeel Lotus niet wegens te duur. Natuurlijk was Lotus place to be . Je kan beide aandelen niet vergelijken denk ik. Dividendrendement ook erg laag bij Lotus. Geen spek voor mijn bek.
opportunist liked last!

opportunist
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 30

Bericht door opportunist »

10 mar 2025 18:06
opportunist schreef: ↑
10 mar 2025 11:55
Ik volg het aandeel Lotus niet wegens te duur. Natuurlijk was Lotus place to be . Je kan beide aandelen niet vergelijken denk ik. Dividendrendement ook erg laag bij Lotus. Geen spek voor mijn bek.
daar heeft u wel gelijk , dank voor de toelichting

ILAD
Forum elite
Forum elite

Bericht door ILAD »

Indépendance AM heeft voor het fonds france small-mid in februari aandelen Heijmans gekocht .

groeten

ILAD
Forum elite
Forum elite

Bericht door ILAD »

Heijmans treedt per 21 maart 2025 toe tot de AMX-index (Midkap) van Euronext. Deze promotie onderstreept de financiële stabiliteit en de groei die Heijmans de afgelopen jaren heeft gerealiseerd. Het bevestigt bovendien het vertrouwen van beleggers in Heijmans.

Plaats reactie