Goud
-
- Forum elite
- waarderingen: 2109
Re: Goud
Zowat een half %tje onder zijn topkoers van vorig jaar nu...
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2121
Uitgedrukt in EUR. En die is tegen toen ongeveer 5 % gedeprecieerd tegenover de USD.jean de florette schreef: ↑09 jan 2025 13:05Zowat een half %tje onder zijn topkoers van vorig jaar nu...
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 165
Heb de helft van goud verkocht vorige maand. Zal er nog spijt van krijgen. Ik hoop vooral dat zilver eindelijk eens zijn spurt inzet want dat blijft maar aanslepen. Vooral verwonderlijk dat goud goed op koers blijft ondanks de geringe kans op meerdere renteverlagingen.
De 400% is bereikt geweest
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Op korte termijn kunnen die uitblijvende renteverlagingen goud pijn doen. Maar goud is ook een bescherming tegen inflatie ....koenvhaver schreef: ↑10 jan 2025 12:02Heb de helft van goud verkocht vorige maand. Zal er nog spijt van krijgen. Ik hoop vooral dat zilver eindelijk eens zijn spurt inzet want dat blijft maar aanslepen. Vooral verwonderlijk dat goud goed op koers blijft ondanks de geringe kans op meerdere renteverlagingen.
-
- Forum elite
- waarderingen: 2109
Blijft toch eendert? Of reken jij je winst uit in een goud-deel en een $-deel?USSENTERPRISE schreef: ↑09 jan 2025 14:23Uitgedrukt in EUR. En die is tegen toen ongeveer 5 % gedeprecieerd tegenover de USD.jean de florette schreef: ↑09 jan 2025 13:05Zowat een half %tje onder zijn topkoers van vorig jaar nu...
Soit nog 0.1% te gaan naar het ATH in €.
'k Denk: vasthouden maar. Er is veel te veel geld in omloop dat naar een rendabele belegging zoekt. Lijkt wel op postzegels verzamelen (of andere dingen). Ook daar een concentratie van van alles in steeds minder handen. Dat is met geld ook zo, vermoed ik.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
De standaardmanier om de prijs van goud uit te drukken is toch in usd per ounce? Toen ik jouw bericht las van dat halfpercentje was mijn eerste idee dat de prijs fors gestegen was. Er zijn ongetwijfeld al heel wat munten waarin de ATH al bereikt is.jean de florette schreef: ↑10 jan 2025 12:15Blijft toch eendert? Of reken jij je winst uit in een goud-deel en een $-deel?USSENTERPRISE schreef: ↑09 jan 2025 14:23Uitgedrukt in EUR. En die is tegen toen ongeveer 5 % gedeprecieerd tegenover de USD.jean de florette schreef: ↑09 jan 2025 13:05Zowat een half %tje onder zijn topkoers van vorig jaar nu...
Soit nog 0.1% te gaan naar het ATH in €.
'k Denk: vasthouden maar. Er is veel te veel geld in omloop dat naar een rendabele belegging zoekt. Lijkt wel op postzegels verzamelen (of andere dingen). Ook daar een concentratie van van alles in steeds minder handen. Dat is met geld ook zo, vermoed ik.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Goud is goud, of het nu in USD staat of niet. Ik reken mijn goud in Euro.
Zoals reeds vroeger gezegd, vandaag heeft de goudprijs niks meer te maken met inflatie of renteverlagingen volgens mij.
Maar wel met de geldhoeveelheid dat er in de wereld is. Hoe meer geld in omloop, hoe meer de goudprijs moet stijgen als tegengewicht. Kijk eens hoe goud op de balans van de ECB staat (kan je vinden op hun website).
Zoals reeds vroeger gezegd, vandaag heeft de goudprijs niks meer te maken met inflatie of renteverlagingen volgens mij.
Maar wel met de geldhoeveelheid dat er in de wereld is. Hoe meer geld in omloop, hoe meer de goudprijs moet stijgen als tegengewicht. Kijk eens hoe goud op de balans van de ECB staat (kan je vinden op hun website).
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 33
Wat zijn de beste miners voor goud?
De goudprijs noteerde vrijdag 10 januari een nieuwe ATH in EURO’s. Die was €2606 en kwam gisteren op een prijs van 2633 intraday op de spot. Bron Kitco. De dollarprijs staat er nog niet in de buurt. De ATH staat op ¢2788 en tijdens de piek op vrijdag: $2707 Vandaar dat niemand (media) zich rept over deze ATH, die voor ons Europeanen meer toe doet dan een prijs in dollars. De media hebben het niet in de gaten. Ook laat dit zien hoe de verhouding dollar en euro zich vertaalt in de goudprijs. De euro zakte vrijdag tot onder de $1,03.