Turkse lira

Beleggen in valuta/forex (dollar, euro) en grondstoffen (goud, zilver, olie), etc.

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 183

Re: Turkse lira

Bericht door de Senacour »

Ik vind dat Erdogan een heel eigenaardige maar berekende rol speelt, de Russen liggen buiten in Syrie dankzij Turkye en Ukraine heeft de eerste maanden van de oorlog gewoon kunnen overleven door die Turkse drones.
sjos liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 965

Bericht door sjos »

de Senacour schreef: ↑
22 mar 2025 09:40
Ik vind dat Erdogan een heel eigenaardige maar berekende rol speelt, de Russen liggen buiten in Syrie dankzij Turkye en Ukraine heeft de eerste maanden van de oorlog gewoon kunnen overleven door die Turkse drones.
Het is zeker een berekende rol. De komende weken zullen we de "uitrol" zien van Turkije in Syrie.
Whatever it takes.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

De Turkse lira houdt zich goed tegenover de Dollar (aan ongeveer 38 Tl). Waarschijnlijk door Dollar verkopen van de Turkse staat.
De euro daarentegen is gestegen tot 43Tl.
Zolang de Trade war van Trump geen financial war wordt, zitten we goed. Als China echter haar Dollar treasuries begint te verkopen (dumpen )...
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

sjos schreef: ↑
18 apr 2025 12:05
De Turkse lira houdt zich goed tegenover de Dollar (aan ongeveer 38 Tl). Waarschijnlijk door Dollar verkopen van de Turkse staat.
De euro daarentegen is gestegen tot 43Tl.
Zolang de Trade war van Trump geen financial war wordt, zitten we goed. Als China echter haar Dollar treasuries begint te verkopen (dumpen )...
Ondertussen repatrıeren de Amerikanen een deel van hun troepen in Noord-Oost Syrie. Ze hebben blijkbaar de bui zien hangen.

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 183

Bericht door de Senacour »

China zou er een klein deel kunnen dumpen inderdaad maar niet teveel anders verliezen die Amerikaanse obligaties teveel van hun waarde is ook niet goed voor China dan.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

de Senacour schreef: ↑
19 apr 2025 18:29
China zou er een klein deel kunnen dumpen inderdaad maar niet teveel anders verliezen die Amerikaanse obligaties teveel van hun waarde is ook niet goed voor China dan.
Maar het is wel Japan die het grootste aantal heeft. Kwestie van Trump on andere gedachten te brengen.
VANDAAG GEEFT DE EURO 44 Tlira. GBP bij de 51 Tlira

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2156

Bericht door USSENTERPRISE »

Dumpen is niet nodig. Gewoon niet meer mee doen aan de veilingen en de obligaties in portefeuille laten aflopen (wat in het geval van China de laatste jaren al zeker gebeurd is) is al pijnlijk.
De vraag is natuurlijk wel wat China en Japan dan met hun dollaroverschot kunnen doen. Wat goud kopen, een deel omzetten in andere valuta, reële activa kopen, ... Niet zo eenvoudig gezien de bedragen die in het spel zijn.

Plaats reactie