Goud
Re: Goud
Denk vooral ook gedreven door de recente instroom in fysieke goud etf's. Die leveranciers moeten natuurlijk elke maand aan die etf emmitenten kunnen leveren.USSENTERPRISE schreef: ↑18 feb 2025 23:21Er is blijkbaar een serieus probleem om aan de vraag naar fysiek goud te voldoen. De Zwitserse refiner Argor-Heraeus schort de levering van 50 en 100 gram staafjes op. Dat is dus naar de retail.
Ook andere leveranciers rekenen hogere marges aan voor fysieke levering.
Wacht er ons nog een wild ritje ??
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2148
Ja, maar dat tekort aan staafjes van 50 en 100 gram wijst ook op een sterke retailvraag. De professionelen werken met staven van 12,5 kg.Invstr schreef: ↑19 feb 2025 09:56Denk vooral ook gedreven door de recente instroom in fysieke goud etf's. Die leveranciers moeten natuurlijk elke maand aan die etf emmitenten kunnen leveren.USSENTERPRISE schreef: ↑18 feb 2025 23:21Er is blijkbaar een serieus probleem om aan de vraag naar fysiek goud te voldoen. De Zwitserse refiner Argor-Heraeus schort de levering van 50 en 100 gram staafjes op. Dat is dus naar de retail.
Ook andere leveranciers rekenen hogere marges aan voor fysieke levering.
Wacht er ons nog een wild ritje ??
-
- Forum elite
- waarderingen: 2145
Hier vlot verkrijgbaar:
https://www.umicoregoldshop.be/nl/goud-kopen/
https://www.umicoregoldshop.be/nl/goud-kopen/
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Mijn klok staat op winteruur...
Uit de update van het Marktoverzicht op Edelmetaal-info.nl
Een maand vol gebeurtenissen die wel degelijk de markten erg volatiel hebben doen zijn. Met als grote uitschieters: De ATH’s in goud en de val van de crypto’s. Maar bovenal het outperformen van de mijnbouwaandelen boven de edelmetaalprijzen. Dat is een dikke wow, want dat is echt heel lang geleden dat dat gebeurd is. En dat was ons goldbugs en mijnbouwaandelen bezitters wel al die jaren beloofd. De hefboomwerking. Goud ging gestaag omhoog, maar de mijnbouwaandelen niet. Zie ook de grafiek van de HUI vs Goud. Wellicht zal het sentiment nu gaan keren, maar ik reken me nog niet rijk.
Top 5 performers vanaf 1 jan-1 maart:
Great Boulder Res (GBR.AX) 67,4%
GFI = Gold Fields Limited 36,1%
WPM = Wheaton Precious metals 22,5%
FNV = Franco Nevada 21,6%
VanEck Gold Miners ETF (GDX) 17,1%
Lees hier verder en zie heel de ranglijst
USSENTERPRISE liked last!
Een maand vol gebeurtenissen die wel degelijk de markten erg volatiel hebben doen zijn. Met als grote uitschieters: De ATH’s in goud en de val van de crypto’s. Maar bovenal het outperformen van de mijnbouwaandelen boven de edelmetaalprijzen. Dat is een dikke wow, want dat is echt heel lang geleden dat dat gebeurd is. En dat was ons goldbugs en mijnbouwaandelen bezitters wel al die jaren beloofd. De hefboomwerking. Goud ging gestaag omhoog, maar de mijnbouwaandelen niet. Zie ook de grafiek van de HUI vs Goud. Wellicht zal het sentiment nu gaan keren, maar ik reken me nog niet rijk.
Top 5 performers vanaf 1 jan-1 maart:
Great Boulder Res (GBR.AX) 67,4%
GFI = Gold Fields Limited 36,1%
WPM = Wheaton Precious metals 22,5%
FNV = Franco Nevada 21,6%
VanEck Gold Miners ETF (GDX) 17,1%
Lees hier verder en zie heel de ranglijst
Een enorme golf aan artikeltjes over de ATH van goud op $3003 jl vrijdag. Vooral de handelsoorlog die is gestart, zou daar debet aan zijn. Die stand van 3003 dollar stond slechts enkele minuten op het bord om daarna weer onder de $3000 te zakken. In euro’s was er nog geen record hetgeen natuurlijk met de euro/dollar koers te maken heeft, die nu op $,109 staat.
Ook komen de mijnbouwers weer in beeld. Logisch nu dit jaar mooie scores op de aandelen van de goudmijn en zilvermijnbouwers te zien zijn. Maar dat is dan wel na een hele diepe lange daling. Toch, nu de mainstream-aandelen en met name de tech aandelen in onmin zijn geraakt kan er er momentum komen op de mijnbouwaandelen. Tom Lassing heeft in ieder geval zijn nieuwe goudaandelenrapport 2025 weer klaar.
Ook komen de mijnbouwers weer in beeld. Logisch nu dit jaar mooie scores op de aandelen van de goudmijn en zilvermijnbouwers te zien zijn. Maar dat is dan wel na een hele diepe lange daling. Toch, nu de mainstream-aandelen en met name de tech aandelen in onmin zijn geraakt kan er er momentum komen op de mijnbouwaandelen. Tom Lassing heeft in ieder geval zijn nieuwe goudaandelenrapport 2025 weer klaar.