Goud
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2156
Re: Goud
Je kan natuurlijk wat emotioneel doen over Trump maar als we over aanslaan en belastingen spreken dan is de Amerikaanse overheid tegenover de Amerikanen een softie tegen de Belgische overheid tegenover de Belgen. Ik zit liever met mijn vermogen in de US dan in België.mulder schreef: ↑05 feb 2025 17:16Als het van Trump zal afhangen slaat hij gewoon alle goud van de gewone man in Amerika aan dus als Amerikaan zou ik niet teveel geloven dat goud hen gaat redden in deze vreemde tijden.USSENTERPRISE schreef: ↑05 feb 2025 15:52Daar geloof ik niet in. Bij de, nu uitgestelde, tarieven op Canada en Mexico werd een uitzondering gemaakt voor edelmetalenjean de florette schreef: ↑05 feb 2025 12:05Heb je daar ergens een tekstje over? US-importtarieven op goud? Had ik nog niets over gehoord.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Gold confiscation in 1933 gemist allicht?? En wees gerust dat Trump het nu veel beter zal organiseren als het hem goed uitkomt.USSENTERPRISE schreef: ↑05 feb 2025 19:03Je kan natuurlijk wat emotioneel doen over Trump maar als we over aanslaan en belastingen spreken dan is de Amerikaanse overheid tegenover de Amerikanen een softie tegen de Belgische overheid tegenover de Belgen. Ik zit liever met mijn vermogen in de US dan in België.mulder schreef: ↑05 feb 2025 17:16Als het van Trump zal afhangen slaat hij gewoon alle goud van de gewone man in Amerika aan dus als Amerikaan zou ik niet teveel geloven dat goud hen gaat redden in deze vreemde tijden.USSENTERPRISE schreef: ↑05 feb 2025 15:52Daar geloof ik niet in. Bij de, nu uitgestelde, tarieven op Canada en Mexico werd een uitzondering gemaakt voor edelmetalenjean de florette schreef: ↑05 feb 2025 12:05
Heb je daar ergens een tekstje over? US-importtarieven op goud? Had ik nog niets over gehoord.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Totale zever. Trump zal nog eerder de Palestijnen uit Gaza jagen dan dat hij goud gaat confisceren. Goud is nu veel minder belangrijk dan in 1933.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 77
Trump is een populist en het aanslagen van wat dan ook in de VS zou hem niet populair maken.
En populair zijn is waar het om draait bij hem.
Liever mijn goud in de VS dan in België momenteel
En populair zijn is waar het om draait bij hem.
Liever mijn goud in de VS dan in België momenteel
First Pacific, Goldfields, Zijin mining , Ur-energy ,Imerys, Savencia , Yara International , Carlsberg Korea Electric Power, Sprott Physical Uranium, Vranken, EVS,Etex , ThermoFisher,NVent,Pentair,Brederode,Pan American silver, Far Eastern Consortium,Tessenderlo,GBL, GIMV , Sonae, Altri
-
- Forum elite
- waarderingen: 2145
14:14
Goudreserve in Londense kluizen zakt fors uit angst voor Trump
De hoeveelheid goud die is opgeslagen in Londense kluizen is in januari met 151 ton gedaald naar 8.535 ton. Dat meldt de Londense vereniging van de markt van edelmetalen. De Britse zakenkrant Financial Times meldde onlangs dat investeerders uit angst voor Amerikaanse invoerheffingen veel goud hebben verplaatst van Londen naar New York. De Britse centrale bank bewaart veel goud, onder meer voor de Nationale Bank van België. (tijd)
Goudreserve in Londense kluizen zakt fors uit angst voor Trump
De hoeveelheid goud die is opgeslagen in Londense kluizen is in januari met 151 ton gedaald naar 8.535 ton. Dat meldt de Londense vereniging van de markt van edelmetalen. De Britse zakenkrant Financial Times meldde onlangs dat investeerders uit angst voor Amerikaanse invoerheffingen veel goud hebben verplaatst van Londen naar New York. De Britse centrale bank bewaart veel goud, onder meer voor de Nationale Bank van België. (tijd)
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Bedoel je dat je cash aanhoudt op een Dollarrekening, of een rekening aanhoudt bij een Amerikaanse bank, of vooral in Amerikaanse aandelen belegt ?USSENTERPRISE schreef: ↑05 feb 2025 19:03Je kan natuurlijk wat emotioneel doen over Trump maar als we over aanslaan en belastingen spreken dan is de Amerikaanse overheid tegenover de Amerikanen een softie tegen de Belgische overheid tegenover de Belgen. Ik zit liever met mijn vermogen in de US dan in België.mulder schreef: ↑05 feb 2025 17:16Als het van Trump zal afhangen slaat hij gewoon alle goud van de gewone man in Amerika aan dus als Amerikaan zou ik niet teveel geloven dat goud hen gaat redden in deze vreemde tijden.USSENTERPRISE schreef: ↑05 feb 2025 15:52Daar geloof ik niet in. Bij de, nu uitgestelde, tarieven op Canada en Mexico werd een uitzondering gemaakt voor edelmetalenjean de florette schreef: ↑05 feb 2025 12:05
Heb je daar ergens een tekstje over? US-importtarieven op goud? Had ik nog niets over gehoord.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
Interessante website, bedankt.Wilge schreef: ↑31 jan 2025 23:38De eerste maand, de eerste vergelijking. Ik heb de assets niet veranderd, daardoor kunnen we ook eventueel met vorig jaar vergelijken.
Een maand vol gebeurtenissen die wel degelijk de markten erg volatiel hebben doen zijn. Met als grote uitschieters: Trump en DeepSeek. Al met al niet slecht voor de prijzen van edelmetalen. Maar ook de andere assets lieten zich niet onbetuigd.
Het eerste overzicht van dit jaar: nagenoeg alles in het groen. Meest opvallende daler is wat mij betreft uranium. Hoogste stijgers: aluminium en Goldfield mijnbouwer.
Goud scoorde de ene na de andere ATH in euro’s afgelopen maand. Daar kwam de laatste dagen ook nog de ATH in dollars bij. Zilver liet zich ook niet onbetuigd, maar een ATH zit er nog niet in. Palladium en platina gingen er ook flink op vooruit en het is wachten tot ze opnieuw boven de $1000 gaan scoren. Voor beleggers in de metalen natuurlijk prachtig, voor de ver/gebruikers minder fijn natuurlijk.
Goud heeft de wind mee. Trump en zijn maatje Scott Bessent, pas benoemd als Minister van Financiën, zijn ook goud bulls. Daarnaast wil Trump importheffingen op goud gaan realiseren, het geen de druk op de prijs groter maakt. Met name in de VS. De voorraden slinken en dat is lastig voor de shorters op papier goud, zoals futures.
Neem daarnaast de onrust in de geopolitieke wereld, de centrale banken die meer goud willen kopen en het recept voor verdere stijging is daar.
Zilver, palladium en platina zijn allen nodig in high tech en energie transitie. En de voorraden slinken of staan zelfs droog. China koopt veel op.
Lees hier meer
Ik veronderstel dat het vooral de geopolitieke onrust is (terecht !) en Trump's fratsen die de prijsstijging veroorzaakt.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Neen, neen. Ik ben een Belg en onderga de Belgische belastingen. Ik heb wel buitenlandse aandelen waaronder Amerikaanse maar ik heb geen buitenlandse rekeningen.sjos schreef: ↑09 feb 2025 06:48Bedoel je dat je cash aanhoudt op een Dollarrekening, of een rekening aanhoudt bij een Amerikaanse bank, of vooral in Amerikaanse aandelen belegt ?USSENTERPRISE schreef: ↑05 feb 2025 19:03Je kan natuurlijk wat emotioneel doen over Trump maar als we over aanslaan en belastingen spreken dan is de Amerikaanse overheid tegenover de Amerikanen een softie tegen de Belgische overheid tegenover de Belgen. Ik zit liever met mijn vermogen in de US dan in België.mulder schreef: ↑05 feb 2025 17:16Als het van Trump zal afhangen slaat hij gewoon alle goud van de gewone man in Amerika aan dus als Amerikaan zou ik niet teveel geloven dat goud hen gaat redden in deze vreemde tijden.USSENTERPRISE schreef: ↑05 feb 2025 15:52
Daar geloof ik niet in. Bij de, nu uitgestelde, tarieven op Canada en Mexico werd een uitzondering gemaakt voor edelmetalen
-
- Forum elite
- waarderingen: 2145
11:18
Goudprijs tikt nieuw record aan
De goudprijs heeft vandaag een nieuw record bereikt na de aankondiging van Donald Trump dat hij tarieven van 25 procent zou heffen op geïmporteerd aluminium en staal. In tijden van onrust op de financiële markten wordt goud door beleggers vaak gezien als een veilige investering.
De prijs van een ounce goud noteert momenteel op 2.901,66 dollar, na een intraday-piek van 2.902,99 dollar.
Goudprijs tikt nieuw record aan
De goudprijs heeft vandaag een nieuw record bereikt na de aankondiging van Donald Trump dat hij tarieven van 25 procent zou heffen op geïmporteerd aluminium en staal. In tijden van onrust op de financiële markten wordt goud door beleggers vaak gezien als een veilige investering.
De prijs van een ounce goud noteert momenteel op 2.901,66 dollar, na een intraday-piek van 2.902,99 dollar.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Er is blijkbaar een serieus probleem om aan de vraag naar fysiek goud te voldoen. De Zwitserse refiner Argor-Heraeus schort de levering van 50 en 100 gram staafjes op. Dat is dus naar de retail.
Ook andere leveranciers rekenen hogere marges aan voor fysieke levering.
Wacht er ons nog een wild ritje ??
TaurineR liked last!
Ook andere leveranciers rekenen hogere marges aan voor fysieke levering.
Wacht er ons nog een wild ritje ??