Cofinimmo Sicafi
Re: Cofinimmo Sicafi
Vindt U Cofinimmo dan koopwaardig , of juist niet?gert schreef: ↑21 dec 2024 14:04Waarom doet Cofinimmo deze verkopen? Ze doen dat om geld vrij te maken voor financiering van de projecten waartoe ze zich enkele tijd geleden geëngageerd hebben. Verkopen voor 215 m in 2024, investeringen voor 175 m in 2024. Overschot 40 m maar dat is omdat een Duits project vertraging opliep. Tijdelijk zal schuldgraad wat zakken natuurlijk
Ik koop er weldra +/- 100bij, en houdt ze toch in portefeuille in 2025. Hopelijk stijgt dit aandeel in 2025. Dit jaar was een behoorlijke afslachting!
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
Zeer simpel gesteld in mijn geval: hoe meer het zakt, hoe meer ik uitkijk om bij te kopen. Waarom? Cofinimmo blijft goede resultaten behalen of op zijn minst draaien hoe het hoort. Al de rest van dividendvermindering, kapitaalverhoging,… is speculeren. Het kan uiteraard, maar doet niets aan het feit dat dividend bij een halvering ook nadien hoog blijft en dat de korting significant hoog is. Het tij zal keren. Grote frustratie is dat er veel beleggers op de top kochten en sindsdien enkel maar een daling zagen door stijgende rente en afwaarderingen bijgevolg. Maar dit is puur het sentiment op de beurs. Doet niets af aan de kwaliteit. Goed voor zij die kunnen kopen nu, een zware kater voor zij die er 2 jaar geleden volop in gingen.Aandeelhoudertje schreef: ↑17 dec 2024 12:47Hallo allemaal.
Ondanks de goede vooruitzichten en de koopadviezen blijft dit aandeel stevig zakken.
Wat is jullie zicht op Cofinimmo.
Hoe kijken jullie naar de houdbaarheid van hun stevig dividend ?
Hoe kijken jullie naar de roerende voorheffing op het dividend, hopelijk ooit van 30% naar 15% gaat.
Groetjes.
Ik’heb vernomen in al die jaren wanneer een aandeel slecht heeft gepresenteerd het inderdaad een terughaalbeweging zal gaan maken bij betere vooruitzichten, maar .............. ja maar als amerika na een reeks van pak weg 8 jaar eens de daling gaat inzetten , dan zijn de aandelen die het slecht deden en misschien dus een terughaalbeweging aan het maken waren weer de pineut, dus dubbel erg . Waar staan we dan ?Tommy052 schreef: ↑22 dec 2024 09:14Zeer simpel gesteld in mijn geval: hoe meer het zakt, hoe meer ik uitkijk om bij te kopen. Waarom? Cofinimmo blijft goede resultaten behalen of op zijn minst draaien hoe het hoort. Al de rest van dividendvermindering, kapitaalverhoging,… is speculeren. Het kan uiteraard, maar doet niets aan het feit dat dividend bij een halvering ook nadien hoog blijft en dat de korting significant hoog is. Het tij zal keren. Grote frustratie is dat er veel beleggers op de top kochten en sindsdien enkel maar een daling zagen door stijgende rente en afwaarderingen bijgevolg. Maar dit is puur het sentiment op de beurs. Doet niets af aan de kwaliteit. Goed voor zij die kunnen kopen nu, een zware kater voor zij die er 2 jaar geleden volop in gingen.Aandeelhoudertje schreef: ↑17 dec 2024 12:47Hallo allemaal.
Ondanks de goede vooruitzichten en de koopadviezen blijft dit aandeel stevig zakken.
Wat is jullie zicht op Cofinimmo.
Hoe kijken jullie naar de houdbaarheid van hun stevig dividend ?
Hoe kijken jullie naar de roerende voorheffing op het dividend, hopelijk ooit van 30% naar 15% gaat.
Groetjes.
- - EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- -ageas
-econocom- -Nyxoah-orange--umicore- dieteren -Orange
Die vraag stel ik me ook maar in zo een situatie sleurt dat alle aandelen mee. Maar diegene die het al minder goed deden, zullen een minder zware afstraffing krijgen zou ik dan denken.Aandeelhoudertje schreef: ↑17 dec 2024 12:47
Ik’heb vernomen in al die jaren wanneer een aandeel slecht heeft gepresenteerd het inderdaad een terughaalbeweging zal gaan maken bij betere vooruitzichten, maar .............. ja maar als amerika na een reeks van pak weg 8 jaar eens de daling gaat inzetten , dan zijn de aandelen die het slecht deden en misschien dus een terughaalbeweging aan het maken waren weer de pineut, dus dubbel erg . Waar staan we dan ?
Dat is ook wel waar !!Tommy052 schreef: ↑22 dec 2024 20:33Die vraag stel ik me ook maar in zo een situatie sleurt dat alle aandelen mee. Maar diegene die het al minder goed deden, zullen een minder zware afstraffing krijgen zou ik dan denken.Aandeelhoudertje schreef: ↑17 dec 2024 12:47
Ik’heb vernomen in al die jaren wanneer een aandeel slecht heeft gepresenteerd het inderdaad een terughaalbeweging zal gaan maken bij betere vooruitzichten, maar .............. ja maar als amerika na een reeks van pak weg 8 jaar eens de daling gaat inzetten , dan zijn de aandelen die het slecht deden en misschien dus een terughaalbeweging aan het maken waren weer de pineut, dus dubbel erg . Waar staan we dan ?
- - EVS - barco- engie- cofinimmo- - kbc - kbc ancora- -ageas
(ABM FN) Cofinimmo Offices, een volledige dochter van Cofinimmo, heeft de verkoop van twee kantoren afgerond. Dit meldde de Belgische vastgoedinvesteerder maandag nabeurs.
Het betrof de verkoop van een kantoorgebouw in het Central Business District van Brussel. Het kantoor van circa 6.900 vierkante meter werd gewaardeerd op 17 miljoen euro.
Daarnaast werd de verkoop afgerond van een medisch kantoorgebouw in Baarn in Nederland voor meer dan 3 miljoen euro, exclusief overdrachtsbelasting.
Alvast de beste wensen voor 2025
Het betrof de verkoop van een kantoorgebouw in het Central Business District van Brussel. Het kantoor van circa 6.900 vierkante meter werd gewaardeerd op 17 miljoen euro.
Daarnaast werd de verkoop afgerond van een medisch kantoorgebouw in Baarn in Nederland voor meer dan 3 miljoen euro, exclusief overdrachtsbelasting.
Alvast de beste wensen voor 2025
Buy low and sell...
Gemerkt dat hier dagelijks tussen 14 en 16u dikke dumps de koers laten zakken. Tussen kerst en nieuw was de dumper niet actief en herstelde de koers naar 56,7 euro. De dumpprijs is blijkbaar niet van belang. De koers kan pas herstellen als deze partij is uitverkocht.
Hij is weer bezigkrikkelke schreef: ↑10 jan 2025 19:43Gemerkt dat hier dagelijks tussen 14 en 16u dikke dumps de koers laten zakken. Tussen kerst en nieuw was de dumper niet actief en herstelde de koers naar 56,7 euro. De dumpprijs is blijkbaar niet van belang. De koers kan pas herstellen als deze partij is uitverkocht.
Wat er gaande is met dit aandeel begrijp ik niet meer. Slechts 1 richting, naar beneden.Amper nog eens een klein beetje herstelbeweging. Is hier meer aan de hand?
Zijn er die veel meer weten?
Bij deze koers kan men toch geen brutodividend betalen van 6,20Euro? Indien wel, schaam ik me zelfs als AH.
Tevens geen communicatie van de raad van bestuur,...
Ben er niet gerust meer in.
Zijn er die veel meer weten?
Bij deze koers kan men toch geen brutodividend betalen van 6,20Euro? Indien wel, schaam ik me zelfs als AH.
Tevens geen communicatie van de raad van bestuur,...
Ben er niet gerust meer in.
omdat de langetermijnrente stijgt
OLO 10 jaar
Stijgende inflatievrees jaagt langetermijnrente omhoog - De Tijd
ANNUIT CÅ’PTIS ~ NOVUS ORDO SECLORUM ~ WEForum.org/great-reset