Payton Planar
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 181
Re: Payton Planar
Het is terecht dat Payton Planar nog eens positief naar voor word geschoven, doch de notering op de termijn markt houd al veel investeerders tegen. Hoe dan ook dit blijft het aandeel die voor de meesten die de beurs volgen onbekend is.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com
Payton zal nooit op de termijnmarkt noteren omdat de free float niet aan de voorwaarden voldoet. En ik kan me niet inbeelden, zoals de situatie nu is met de nieuwe investeerder, dat ze veel zin hebben om die free float boven de 50% te tillen.de Senacour schreef: ↑10 dec 2024 09:20Het is terecht dat Payton Planar nog eens positief naar voor word geschoven, doch de notering op de termijn markt houd al veel investeerders tegen. Hoe dan ook dit blijft het aandeel die voor de meesten die de beurs volgen onbekend is.
Gaat het niet om het verhandeld volume?Filoe schreef: ↑10 dec 2024 21:44Payton zal nooit op de termijnmarkt noteren omdat de free float niet aan de voorwaarden voldoet. En ik kan me niet inbeelden, zoals de situatie nu is met de nieuwe investeerder, dat ze veel zin hebben om die free float boven de 50% te tillen.de Senacour schreef: ↑10 dec 2024 09:20Het is terecht dat Payton Planar nog eens positief naar voor word geschoven, doch de notering op de termijn markt houd al veel investeerders tegen. Hoe dan ook dit blijft het aandeel die voor de meesten die de beurs volgen onbekend is.
Picanol had minder dan 10% free float. Spadel 5%..
Idd, beide. Heb dit gevonden in een uitleg in een artikel van de VFB: "Zelfs het beursreglement maakt het onderscheid tussen continu en fixingmarkt op basis van liquiditeit en handelsvolume. Aandelen op de continumarkt worden doorgaans doorlopend verhandeld als ze deel uitmaken van een belangrijke beursindex, of een jaarlijks handelsvolume van minstens 2.500 transacties hebben."Umi schreef: ↑11 dec 2024 06:45Gaat het niet om het verhandeld volume?Filoe schreef: ↑10 dec 2024 21:44Payton zal nooit op de termijnmarkt noteren omdat de free float niet aan de voorwaarden voldoet. En ik kan me niet inbeelden, zoals de situatie nu is met de nieuwe investeerder, dat ze veel zin hebben om die free float boven de 50% te tillen.de Senacour schreef: ↑10 dec 2024 09:20Het is terecht dat Payton Planar nog eens positief naar voor word geschoven, doch de notering op de termijn markt houd al veel investeerders tegen. Hoe dan ook dit blijft het aandeel die voor de meesten die de beurs volgen onbekend is.
-
- Forum veteraan
De eigenaars moeten ook een bepaald % aandelen verhandelbaar zetten (op de beurs dus) in het geval van Payton Planar zijn er dat te weinig.Heb geen idee maar mss. ook daarmee dat er niet zoveel gehandeld word op de beurs??
Dit is uit een interview met de CEO van Campine (72% van de aandelen in handen van een grootaandeelhouder): "Een man vroeg of de verhandelbaarheid omhoog kon. Campine, dat voor 72 procent in handen is van het Duitse F.W. Hempel Metallurgical, noteert op de fixingmarkt van de Brusselse beurs, waar minder liquide aandelen huizen. 'We weten dat Euronext overweegt Campine naar de continumarkt over te brengen, maar dat is zijn beslissing."Filoe schreef: ↑15 dec 2024 14:19Idd, beide. Heb dit gevonden in een uitleg in een artikel van de VFB: "Zelfs het beursreglement maakt het onderscheid tussen continu en fixingmarkt op basis van liquiditeit en handelsvolume. Aandelen op de continumarkt worden doorgaans doorlopend verhandeld als ze deel uitmaken van een belangrijke beursindex, of een jaarlijks handelsvolume van minstens 2.500 transacties hebben."Umi schreef: ↑11 dec 2024 06:45Gaat het niet om het verhandeld volume?Filoe schreef: ↑10 dec 2024 21:44Payton zal nooit op de termijnmarkt noteren omdat de free float niet aan de voorwaarden voldoet. En ik kan me niet inbeelden, zoals de situatie nu is met de nieuwe investeerder, dat ze veel zin hebben om die free float boven de 50% te tillen.de Senacour schreef: ↑10 dec 2024 09:20Het is terecht dat Payton Planar nog eens positief naar voor word geschoven, doch de notering op de termijn markt houd al veel investeerders tegen. Hoe dan ook dit blijft het aandeel die voor de meesten die de beurs volgen onbekend is.
-> ik zou dus niet teveel belang hechten aan de free float, voor Euronext lijkt het mij belangrijker dat er regelmatige handel is in het aandeel.
-
- Forum veteraan
Men wil dus het overgrote deel v/d aandelen zelf in port. houden een meer populaire notering op een of andere fin. markt is duidelijk ondergeschikt.
Payton Planar en Payton Industries
Een aantal forumleden hadden hun twijfels bij de vergelijking van PI en PP.
Als je de koers ven PI omrekent naar EUR en beide grafieken op 02/01/2024 op 100 laat starten, dan krijg je volgende grafiek, die nogmaals bewijst dat PP t.o.v. PI enorm ondergewaardeerd is.
Hier de grafiek:https://drive.google.com/file/d/1LOd-bT ... drive_link
Verder nog een prettig nieuwjaar!
Als je de koers ven PI omrekent naar EUR en beide grafieken op 02/01/2024 op 100 laat starten, dan krijg je volgende grafiek, die nogmaals bewijst dat PP t.o.v. PI enorm ondergewaardeerd is.
Hier de grafiek:https://drive.google.com/file/d/1LOd-bT ... drive_link
Verder nog een prettig nieuwjaar!
-
- Forum veteraan
Hoelang is het al dat Payton Planar noteert tussen de 7 en 8,5 Euro??? Uitgedrukt in jaren is mss. nog het beste, dat zal ten minste al meer dan vier jaren zijn.
beleggers die intresse hebben zijn die alweer verloren door die notering op de termijn markt.
Voor alle duidelijkheid, ik heb de mijne nog altijd maar het mag toch ook wel eens gezegd worden vind ik.
beleggers die intresse hebben zijn die alweer verloren door die notering op de termijn markt.
Voor alle duidelijkheid, ik heb de mijne nog altijd maar het mag toch ook wel eens gezegd worden vind ik.
Het is wel vreemd dat een verkoper 10000+ stuks aanbiedt, even verdwijnt en dan terug keert. Dit lijkt me niet erg slim, als je in een illiquide markt grote hoeveelheden kwijt wilt dan doe je er beter aan dat lot in verschillende stukken te verdelen. Je moet er wat kosten aan inboeten maar je raakt ze toch makkelijker kwijt dan in één groot pakket.