Moury Construct
Re: Moury Construct
LinkedIn post in verband met de constructie van een appartementsgebouw met 52 appartementen in Luik: https://www.linkedin.com/posts/intercom ... JiHgJ3UCmk
Lijkt om een update van dit project te gaan: https://www.architectura.be/fr/actualit ... artements/
Lijkt om een update van dit project te gaan: https://www.architectura.be/fr/actualit ... artements/
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Nog 2 weken tot de volgende jaarresultaten.. wat zijn jullie verwachtingen?
Speciale aankondinging ivm contracten/aandeelhouderswissel/speciaal dividend?
Speciale aankondinging ivm contracten/aandeelhouderswissel/speciaal dividend?
Resultaten voorzien op 18 Maart, maar zal wel maandagavond 17 Maart zijn waarschijnlijk zoals gewoonlijk.
Moeilijk te zeggen hoe het orderboek er gaat uit zien, normaal hebben ze aangegeven dat het enkele robuuste jaren gingen worden maar ondertussen een nieuwe politieke wind en de economische toestand is ook niet meer wat het geweest is! Gaat dit Moury pijn doen of niet dat is de vraag. Persoonlijk geloof ik niet in een superdividend daarvoor zijn ze te gierig bij Moury want cash is koning voor hen, en ze blijven zeggen dat de bouw cyclisch blijft en daarom een buffer moeten hebben met daar bovenop dat ze niet wakker liggen van de aandeelhouder en nog minder van de koers.
Op naar spannende resultaten!
Moeilijk te zeggen hoe het orderboek er gaat uit zien, normaal hebben ze aangegeven dat het enkele robuuste jaren gingen worden maar ondertussen een nieuwe politieke wind en de economische toestand is ook niet meer wat het geweest is! Gaat dit Moury pijn doen of niet dat is de vraag. Persoonlijk geloof ik niet in een superdividend daarvoor zijn ze te gierig bij Moury want cash is koning voor hen, en ze blijven zeggen dat de bouw cyclisch blijft en daarom een buffer moeten hebben met daar bovenop dat ze niet wakker liggen van de aandeelhouder en nog minder van de koers.
Op naar spannende resultaten!
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 36
Ivm het speciaal dividend: ik vrees ervoor, tenzij ze misschien via immomoury een potje hebben kunnen opsparen, of die aandelen in ruil gegeven? Ik hoop dat ze een aandeelhoudersvriendelijke oplossing kunnen vinden of het nog een paar jaar kunnen uitstellen. Aan de andere kant hadden ze misschien de aankondiging al gedaan als het geld echt nodig was? Als de ceo dit heeft kunnen oplossen zonder speciaal dividend, heeft hij mijn respect.
De grote verkoper van vroeger is alleszins nog actief alleen werkt hij nu met ijsbergorders of kleinere ordertjes.
De grote verkoper van vroeger is alleszins nog actief alleen werkt hij nu met ijsbergorders of kleinere ordertjes.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 178
Er is, volgens mij, geen grote verkoper op dit moment. Het zijn kleine beleggers die verkopen. De meeste vrienden van mij zijn uitgestapt of denken er aan om uit te stappen. Dalingen van de aandelenkoers lokt verkopers. Het is altijd dezelfde vraag die ze mij stellen : "Het aandeel daalt zo veel. Wat is er aan de hand met het bedrijf ?" Ik merk bij mijn vrienden dat ze ook al beginnen te twijfelen aan Lotus : "Als ze nog verder blijven dalen, verkoop ik al mijn Lotus aandelen". Die Lotus-koekjes die ze mij aanboden, zijn ondertussen vervangen door "een drooge stuute". Waarderingen zijn op lange termij wel van tel. Palantir en Tesla beginnen eindelijk stevig te dalen. Mijn vrienden : "Peter Thiel en Elon Musk zijn fantastische ondernemers. Ik koop bij." Tja ! We zullen zien.pieterjan28 schreef: ↑06 mar 2025 17:24Ivm het speciaal dividend: ik vrees ervoor, tenzij ze misschien via immomoury een potje hebben kunnen opsparen, of die aandelen in ruil gegeven? Ik hoop dat ze een aandeelhoudersvriendelijke oplossing kunnen vinden of het nog een paar jaar kunnen uitstellen. Aan de andere kant hadden ze misschien de aankondiging al gedaan als het geld echt nodig was? Als de ceo dit heeft kunnen oplossen zonder speciaal dividend, heeft hij mijn respect.
Veel minder animo op het forum juist voor de cijfers in vergelijking met andere jaren, iedereen zit precies met de billen dichtgeknepen voor wat komen gaat!
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 178
Iedereen weet dat de resultaten goed zullen zijn. Maar we weten niet of er een superdividend zal worden aangekondigd en we weten ook niet of het orderboek negatief zal beĂŻnvloed zal worden door regionale besparingen. We hopen op termen zoals "robust". De waardering van het aandeel is nu gebaseerd op dalende omzetcijfers en dalende winstcijfers. Het aandeel zal niet 50 % dalen.
Precies iemand die al iets weet over de cijfers? Order van 450 stuks aan 530€. Zomaar plots?
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 187
Rik Schreef al dat we weten dat de cijfers goed gaan zijn. Als je 20 jaar of langer aandeelhouder bent lig je niet wakker van kwartaalcijfers. De ene keer verbazen ze de a dere keer stellen ze wat teleur. Maar bij Moury al een keer meer goed dan slechte cijfers. Ik heb sinds vorige cijfers 2x bijgekocht. Rustig alternatief voor spaarboekje. En beter dan slaappillen om goede nachtrust te hebben

Klopt volledig, zoals ik al zo vaak heb gezegd is een veredelde obligatie! Ik haal dit enkel aan om te zeggen hoe beleggers in het aandeel Moury (sommigen toch) enkel en alleen maar meegolven op de roetsjbaan van volatiliteit!