Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 37
Re: Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique
is uittreding wel mogelijk bij een nv die publiek genoteerd is?mulder schreef: ↑15 apr 2025 10:38Jaak gaat blijkbaar een poging wagen tot onderhandelde uittreding uit de vennootschap.Mocht ik het zijn geweest,ik had dit stil gehouden tot ik antwoord had ontvangen van de Bank/regering.Verder hoop ik dat onderhandelingen niet beginnen aan 10K € per aandeel want dat is al een non-starter voor de grootaandeelhouder.Hopelijk is de vice- gouverneur ondertussen nog niet terug want anders ander wordt het onderhandelen met een marge ts 300€ en 600€.En dat is dan een non-starter van de andere kant.Lijkt mij mocht de overheid meegaan in dit verhaal(wat ik niet echt verwacht want ze hebben al zoveel onteigend zonder vergoeding dus waarom de rest ook niet?) dat de notering onmiddelijk zou moeten geschorst worden indien men wil pogen tot een oplossing te komen.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

"sui generis": bank kan zowat alles doen wat ze wil(voor het algemeen belang).En aan 5K/aandeel is volgens mij wel 95% van de aandeelhouders bereid om zijn aandelen af te geven.Zal mss nog niet snel gebeuren maar het zou de staat dan nog maar 1 Miljard € kosten met het goud nu rond de 20 miljard waard.En de verliezen die ze nu nog maken komen van henzelf door de winsten jaren af te romen ipv in de reservepot te steken.Natuurlijk:waarom 600 miljoen € of een miljard € uitgeven als je het mss ook gewoon kunt pikken zonder betaling? Dat is dan nog goedkoper.pieterjan28 schreef: ↑15 apr 2025 13:40is uittreding wel mogelijk bij een nv die publiek genoteerd is?mulder schreef: ↑15 apr 2025 10:38Jaak gaat blijkbaar een poging wagen tot onderhandelde uittreding uit de vennootschap.Mocht ik het zijn geweest,ik had dit stil gehouden tot ik antwoord had ontvangen van de Bank/regering.Verder hoop ik dat onderhandelingen niet beginnen aan 10K € per aandeel want dat is al een non-starter voor de grootaandeelhouder.Hopelijk is de vice- gouverneur ondertussen nog niet terug want anders ander wordt het onderhandelen met een marge ts 300€ en 600€.En dat is dan een non-starter van de andere kant.Lijkt mij mocht de overheid meegaan in dit verhaal(wat ik niet echt verwacht want ze hebben al zoveel onteigend zonder vergoeding dus waarom de rest ook niet?) dat de notering onmiddelijk zou moeten geschorst worden indien men wil pogen tot een oplossing te komen.
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 48
5.000 Eur per aandeel? Ik ben al tevreden met de helft, dan smijt ik ze onmiddellijk buiten.mulder schreef: ↑15 apr 2025 15:04"sui generis": bank kan zowat alles doen wat ze wil(voor het algemeen belang).En aan 5K/aandeel is volgens mij wel 95% van de aandeelhouders bereid om zijn aandelen af te geven.Zal mss nog niet snel gebeuren maar het zou de staat dan nog maar 1 Miljard € kosten met het goud nu rond de 20 miljard waard.En de verliezen die ze nu nog maken komen van henzelf door de winsten jaren af te romen ipv in de reservepot te steken.Natuurlijk:waarom 600 miljoen € of een miljard € uitgeven als je het mss ook gewoon kunt pikken zonder betaling? Dat is dan nog goedkoper.pieterjan28 schreef: ↑15 apr 2025 13:40is uittreding wel mogelijk bij een nv die publiek genoteerd is?mulder schreef: ↑15 apr 2025 10:38Jaak gaat blijkbaar een poging wagen tot onderhandelde uittreding uit de vennootschap.Mocht ik het zijn geweest,ik had dit stil gehouden tot ik antwoord had ontvangen van de Bank/regering.Verder hoop ik dat onderhandelingen niet beginnen aan 10K € per aandeel want dat is al een non-starter voor de grootaandeelhouder.Hopelijk is de vice- gouverneur ondertussen nog niet terug want anders ander wordt het onderhandelen met een marge ts 300€ en 600€.En dat is dan een non-starter van de andere kant.Lijkt mij mocht de overheid meegaan in dit verhaal(wat ik niet echt verwacht want ze hebben al zoveel onteigend zonder vergoeding dus waarom de rest ook niet?) dat de notering onmiddelijk zou moeten geschorst worden indien men wil pogen tot een oplossing te komen.
Alle respect voor Jaak VDG, maar ik denk dat die brief eerder de bestemming classement vertical riskeert dan een aanzet tot serieuze onderhandeling.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 37
ik denk dat ze eens goed zullen lachen ja, 500 euro per aandeel zou al heel genereus zijn van de belgische staatobservator schreef: ↑15 apr 2025 15:175.000 Eur per aandeel? Ik ben al tevreden met de helft, dan smijt ik ze onmiddellijk buiten.mulder schreef: ↑15 apr 2025 15:04"sui generis": bank kan zowat alles doen wat ze wil(voor het algemeen belang).En aan 5K/aandeel is volgens mij wel 95% van de aandeelhouders bereid om zijn aandelen af te geven.Zal mss nog niet snel gebeuren maar het zou de staat dan nog maar 1 Miljard € kosten met het goud nu rond de 20 miljard waard.En de verliezen die ze nu nog maken komen van henzelf door de winsten jaren af te romen ipv in de reservepot te steken.Natuurlijk:waarom 600 miljoen € of een miljard € uitgeven als je het mss ook gewoon kunt pikken zonder betaling? Dat is dan nog goedkoper.pieterjan28 schreef: ↑15 apr 2025 13:40is uittreding wel mogelijk bij een nv die publiek genoteerd is?mulder schreef: ↑15 apr 2025 10:38Jaak gaat blijkbaar een poging wagen tot onderhandelde uittreding uit de vennootschap.Mocht ik het zijn geweest,ik had dit stil gehouden tot ik antwoord had ontvangen van de Bank/regering.Verder hoop ik dat onderhandelingen niet beginnen aan 10K € per aandeel want dat is al een non-starter voor de grootaandeelhouder.Hopelijk is de vice- gouverneur ondertussen nog niet terug want anders ander wordt het onderhandelen met een marge ts 300€ en 600€.En dat is dan een non-starter van de andere kant.Lijkt mij mocht de overheid meegaan in dit verhaal(wat ik niet echt verwacht want ze hebben al zoveel onteigend zonder vergoeding dus waarom de rest ook niet?) dat de notering onmiddelijk zou moeten geschorst worden indien men wil pogen tot een oplossing te komen.
Alle respect voor Jaak VDG, maar ik denk dat die brief eerder de bestemming classement vertical riskeert dan een aanzet tot serieuze onderhandeling.
Ja maar gij zijt Jaak VdG niet:ik weet niet of voor hem 5000 al bespreekbaar is.Maar voor die prijs denk ik wel dat ze het van de beurs kunnen halen zonder gemene truken toe te passen voor het algemeen belang.En 500€ dat is een beetje wat de ex- vice gouverneur in gedachten heeft denk ik.Geen idee of die graaier ondertussen al terug op zijne stoel zit.observator schreef: ↑15 apr 2025 15:175.000 Eur per aandeel? Ik ben al tevreden met de helft, dan smijt ik ze onmiddellijk buiten.mulder schreef: ↑15 apr 2025 15:04"sui generis": bank kan zowat alles doen wat ze wil(voor het algemeen belang).En aan 5K/aandeel is volgens mij wel 95% van de aandeelhouders bereid om zijn aandelen af te geven.Zal mss nog niet snel gebeuren maar het zou de staat dan nog maar 1 Miljard € kosten met het goud nu rond de 20 miljard waard.En de verliezen die ze nu nog maken komen van henzelf door de winsten jaren af te romen ipv in de reservepot te steken.Natuurlijk:waarom 600 miljoen € of een miljard € uitgeven als je het mss ook gewoon kunt pikken zonder betaling? Dat is dan nog goedkoper.pieterjan28 schreef: ↑15 apr 2025 13:40is uittreding wel mogelijk bij een nv die publiek genoteerd is?mulder schreef: ↑15 apr 2025 10:38Jaak gaat blijkbaar een poging wagen tot onderhandelde uittreding uit de vennootschap.Mocht ik het zijn geweest,ik had dit stil gehouden tot ik antwoord had ontvangen van de Bank/regering.Verder hoop ik dat onderhandelingen niet beginnen aan 10K € per aandeel want dat is al een non-starter voor de grootaandeelhouder.Hopelijk is de vice- gouverneur ondertussen nog niet terug want anders ander wordt het onderhandelen met een marge ts 300€ en 600€.En dat is dan een non-starter van de andere kant.Lijkt mij mocht de overheid meegaan in dit verhaal(wat ik niet echt verwacht want ze hebben al zoveel onteigend zonder vergoeding dus waarom de rest ook niet?) dat de notering onmiddelijk zou moeten geschorst worden indien men wil pogen tot een oplossing te komen.
En nog even ter herinnering:720 miljoen € extra verlies voor de vennootschap door de "gedwongen" verkoop van het portefeuille wat dus niet nodig was want sui generis(ze komen overal mee weg als ze willen) dus dat geld was gewoon genoeg om de meeste aandeelhouders al uit te kopen aan 3600€/aandeel.mulder schreef: ↑15 apr 2025 16:19Ja maar gij zijt Jaak VdG niet:ik weet niet of voor hem 5000 al bespreekbaar is.Maar voor die prijs denk ik wel dat ze het van de beurs kunnen halen zonder gemene truken toe te passen voor het algemeen belang.En 500€ dat is een beetje wat de ex- vice gouverneur in gedachten heeft denk ik.Geen idee of die graaier ondertussen al terug op zijne stoel zit.observator schreef: ↑15 apr 2025 15:175.000 Eur per aandeel? Ik ben al tevreden met de helft, dan smijt ik ze onmiddellijk buiten.mulder schreef: ↑15 apr 2025 15:04"sui generis": bank kan zowat alles doen wat ze wil(voor het algemeen belang).En aan 5K/aandeel is volgens mij wel 95% van de aandeelhouders bereid om zijn aandelen af te geven.Zal mss nog niet snel gebeuren maar het zou de staat dan nog maar 1 Miljard € kosten met het goud nu rond de 20 miljard waard.En de verliezen die ze nu nog maken komen van henzelf door de winsten jaren af te romen ipv in de reservepot te steken.Natuurlijk:waarom 600 miljoen € of een miljard € uitgeven als je het mss ook gewoon kunt pikken zonder betaling? Dat is dan nog goedkoper.pieterjan28 schreef: ↑15 apr 2025 13:40
is uittreding wel mogelijk bij een nv die publiek genoteerd is?
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 48
Mulder, dat is waar wat ge zegt en wat Jaak VDG zegt is zeker (op papier) waar.
Al meer dan 25 jaar is dat allemaal waar, maar waarom zou de Staat bvb. 5.000 EUR per aandeel betalen aan u en ik?
Ze - de directeurs etc. - zorgen alleen goed voor zichzelf en hun personeel: vorig jaar hun pensioenkas nog onderstut met meer dan 100 miljoen EUR (dat is 250 EUR per aandeel).
Wie doet hen wat: het gerecht? Bart de Wever, Jan Jambon, Sander Loones, Michael Freilich...? Dat dossier NBB is nog het minste van hun zorgen.
Waarschijnlijk scenario: blijven aanmodderen en procederen.
O ja, de advocaten: die gaan er blijven aan verdienen.
Al meer dan 25 jaar is dat allemaal waar, maar waarom zou de Staat bvb. 5.000 EUR per aandeel betalen aan u en ik?
Ze - de directeurs etc. - zorgen alleen goed voor zichzelf en hun personeel: vorig jaar hun pensioenkas nog onderstut met meer dan 100 miljoen EUR (dat is 250 EUR per aandeel).
Wie doet hen wat: het gerecht? Bart de Wever, Jan Jambon, Sander Loones, Michael Freilich...? Dat dossier NBB is nog het minste van hun zorgen.
Waarschijnlijk scenario: blijven aanmodderen en procederen.
O ja, de advocaten: die gaan er blijven aan verdienen.
Waar leid je uit af dat hij die poging gaat doen?mulder schreef: ↑15 apr 2025 10:38Jaak gaat blijkbaar een poging wagen tot onderhandelde uittreding uit de vennootschap.Mocht ik het zijn geweest,ik had dit stil gehouden tot ik antwoord had ontvangen van de Bank/regering.Verder hoop ik dat onderhandelingen niet beginnen aan 10K € per aandeel want dat is al een non-starter voor de grootaandeelhouder.Hopelijk is de vice- gouverneur ondertussen nog niet terug want anders ander wordt het onderhandelen met een marge ts 300€ en 600€.En dat is dan een non-starter van de andere kant.Lijkt mij mocht de overheid meegaan in dit verhaal(wat ik niet echt verwacht want ze hebben al zoveel onteigend zonder vergoeding dus waarom de rest ook niet?) dat de notering onmiddelijk zou moeten geschorst worden indien men wil pogen tot een oplossing te komen.
Degenen die hem sponseren hebben een email gekregen dienaangaande en je kan het ook terugvinden op de website activismenbb.be maar dan moet je wel beetje zoeken.En ik had liever gehad dat het volledig in stilte was gebeurd dan was er mss kans op succes nu lijkt mij de kans redelijk tot zeer klein op succes.keffertje schreef: ↑16 apr 2025 15:52Waar leid je uit af dat hij die poging gaat doen?mulder schreef: ↑15 apr 2025 10:38Jaak gaat blijkbaar een poging wagen tot onderhandelde uittreding uit de vennootschap.Mocht ik het zijn geweest,ik had dit stil gehouden tot ik antwoord had ontvangen van de Bank/regering.Verder hoop ik dat onderhandelingen niet beginnen aan 10K € per aandeel want dat is al een non-starter voor de grootaandeelhouder.Hopelijk is de vice- gouverneur ondertussen nog niet terug want anders ander wordt het onderhandelen met een marge ts 300€ en 600€.En dat is dan een non-starter van de andere kant.Lijkt mij mocht de overheid meegaan in dit verhaal(wat ik niet echt verwacht want ze hebben al zoveel onteigend zonder vergoeding dus waarom de rest ook niet?) dat de notering onmiddelijk zou moeten geschorst worden indien men wil pogen tot een oplossing te komen.
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 160
Sterke mening, dat louter een aankondiging van een onderhandeling (dus met duidelijke voordelen voor beide partijen, en zonder ook maar enig detail te geven) de kansen op slagen zouden beperken. De rol en belang van het parlement hierbij toch niet vergeten .. Maar goed, de gedachten zijn vrij, en wie beter kan ..