Accentis
Re: Accentis
Misschien Hamelink eens vragen. Hij zal het wel weten en hij is er nu toch uit.
keffertje liked last!
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Dat is wel typisch iets voor de familie C. ja.
keffertje liked last!
Voor wat het waard is...Bart Goemaere adviseert in de meest recente editie van Beurstips om de aandelen Iep en Accentis stevig bij te houden. Volgens hem is het eindspel in zicht mede doordat nu ook Schilltach is verkocht en zijn beide beursnoteringen overbodig geworden. Op zich niets nieuws onder de zon, want dat roepen we hier al jaren, maar onze smeekbeden worden nog steeds niet verhoord. Nu speculeer ik weer op het verschijnen van de jaarverslagen morgen en als dat weer een dooddoener blijkt, verschuiven we onze aandacht naar, de ava (eind mei), de halfjaarcijfers 2025 (aug/sept) en voor je het weet is het 2026 

- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2156
Ja, hier stampt Goemaere werkelijk een open deur in.keffertje schreef: ↑16 apr 2025 08:03Voor wat het waard is...Bart Goemaere adviseert in de meest recente editie van Beurstips om de aandelen Iep en Accentis stevig bij te houden. Volgens hem is het eindspel in zicht mede doordat nu ook Schilltach is verkocht en zijn beide beursnoteringen overbodig geworden. Op zich niets nieuws onder de zon, want dat roepen we hier al jaren, maar onze smeekbeden worden nog steeds niet verhoord. Nu speculeer ik weer op het verschijnen van de jaarverslagen morgen en als dat weer een dooddoener blijkt, verschuiven we onze aandacht naar, de ava (eind mei), de halfjaarcijfers 2025 (aug/sept) en voor je het weet is het 2026![]()
Twee beursnoteringen voor de verhuur van twee panden in Lier (en nog een hotel in Oostenrijk voor IEP). Elke keer verwachten we iets, Accentis en IEP staan traditiegetrouw op lijstjes met delistingkandidaten, maar nada.
We blijven hopen natuurlijk.
Hoop is uitgestelde teleurstelling, maar toch hoop ik met je mee en kan niet wachten tot het morgen is.USSENTERPRISE schreef: ↑16 apr 2025 10:52Ja, hier stampt Goemaere werkelijk een open deur in.keffertje schreef: ↑16 apr 2025 08:03Voor wat het waard is...Bart Goemaere adviseert in de meest recente editie van Beurstips om de aandelen Iep en Accentis stevig bij te houden. Volgens hem is het eindspel in zicht mede doordat nu ook Schilltach is verkocht en zijn beide beursnoteringen overbodig geworden. Op zich niets nieuws onder de zon, want dat roepen we hier al jaren, maar onze smeekbeden worden nog steeds niet verhoord. Nu speculeer ik weer op het verschijnen van de jaarverslagen morgen en als dat weer een dooddoener blijkt, verschuiven we onze aandacht naar, de ava (eind mei), de halfjaarcijfers 2025 (aug/sept) en voor je het weet is het 2026![]()
Twee beursnoteringen voor de verhuur van twee panden in Lier (en nog een hotel in Oostenrijk voor IEP). Elke keer verwachten we iets, Accentis en IEP staan traditiegetrouw op lijstjes met delistingkandidaten, maar nada.
We blijven hopen natuurlijk.
Volgens mij is er nog maar 1 pand in Lier, maar dat maakt het nog schrijnender. De vraag die je steeds kan stellen, maar niet beantwoorden is: wat heeft oom Gerard voor belang bij het handhaven van de twee beursnoteringen (lees: waar haalt hij de compensatie vandaan voor - onder meer - de onnodige kosten, waarvan toch 70-80% voor zijn rekening komt)?
mja, als hij een bod doet op Accentis moet hij veel geld ophoesten.
Hoeveel kost een beursnotering misschien jaarlijks?
Hoeveel kost een beursnotering misschien jaarlijks?
Nee hij hoeft helemaal niet veel geld (zelfs geen) geld op te hoesten. Stel hij biedt 4 cent, dan geldt dat voor de circa 400 miljoen aandelen die hij nog niet heeft, oftewel 16 miljoen. Accentis had per 31-12-2024 al 18 miljoen in kas, daar komt nu 2,5 miljoen bij vanwege de verkoop van Schilltach en er is ook nog een positieve operationele kasstroom in Q1. Dus er hoeft per saldo geen cent uit zijn eigen zak te komen.
Een beursnotering van een dergelijk fonds schat ik al snel op 750K per jaar, maar ook als het (veel) minder is, dan is het nog weggegooid geld, dat (bij Accentis) voor 67,5% door hem gedragen moet worden. Niemand (en zeker oom Gerard niet) gooit graag geld over de balk, dus blijft het een raadsel, waar hij dan toch het voordeel vandaan haalt (want dat dit het geval is, is voor mij een zekerheidje).
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2156
Ondertussen hebben ze een jaarverslag van 100 pagina's gepubliceerd om een dikke 5 mio EUR aan huurinkomsten te innen...
keffertje liked last!
Ja, en het is weer knoeiwerk wat is opgeleverd, maar ik laat mijn Paasdagen niet door Oom Gerard en zijn bende 'boefjes' verpesten. Zie op het eerste gezicht al genoeg aanleiding om de betrokkenen aan te pakken, maar ga nu eerst eieren zoeken...USSENTERPRISE schreef: ↑18 apr 2025 08:52Ondertussen hebben ze een jaarverslag van 100 pagina's gepubliceerd om een dikke 5 mio EUR aan huurinkomsten te innen...
Overigens hilarisch dat de beide vennootschappen tegen beter weten in streven naar uitbreiding (Accentis, die alleen maar zaken verkoopt) en nieuwe opportuniteiten zoekt (Iep, die al jaren niet in staat is gebleken een fatsoenlijk project te scoren), terwijl ze zelf weten dat voor deze 'incestueuze' bende, de enige reele weg een beursexit is aan een deftige prijs, maar ja.....