KBC Group
-
- Forum verkenner
- waarderingen: 6
Re: KBC Group
Aandelen zelf aanhouden kan volgens mij verschillende redenen hebben. Zoals hierboven aangehaald om personeel te belonen.
Maar ik denk ook aan winsten binnen het bedrijf houden. Elk bestaand aandeel krijgt een brutodividend, dus ook deze 8,5 miljoen aandelen (ik denk dat het er rond de 8,5 miljoen zijn)
8,5 X 4,85 is 41,22 miljoen winst dat dus blijft. Niet veel, maar niet onbelangrijk.
Het voornaamste echter lijkt mij een overname die ze kunnen betalen deels met deze aandelen. 8,5 x 82 (koersprijs) = 697 miljoen. Dit gebeurd wel vaker en is volgens mij positief voor de aandeelhouder, want het aantal aandelen blijft hetzelfde, maar je krijgt er wel een stukje extra bank/bedrijf bij.
Dus (weer “volgens mij”) is KBC op jacht naar een overname (binnen België), wat Johan Thijs ook al aangaf.
Maar ik denk ook aan winsten binnen het bedrijf houden. Elk bestaand aandeel krijgt een brutodividend, dus ook deze 8,5 miljoen aandelen (ik denk dat het er rond de 8,5 miljoen zijn)
8,5 X 4,85 is 41,22 miljoen winst dat dus blijft. Niet veel, maar niet onbelangrijk.
Het voornaamste echter lijkt mij een overname die ze kunnen betalen deels met deze aandelen. 8,5 x 82 (koersprijs) = 697 miljoen. Dit gebeurd wel vaker en is volgens mij positief voor de aandeelhouder, want het aantal aandelen blijft hetzelfde, maar je krijgt er wel een stukje extra bank/bedrijf bij.
Dus (weer “volgens mij”) is KBC op jacht naar een overname (binnen België), wat Johan Thijs ook al aangaf.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Ah ok dan is dat zo slecht nog niet. Heb er ook geen probleem mee dat het kaderpersoneel (met wat is afgesproken in de verloning) aandelen krijgt. Maar denk dat het wel om meer eigen ingekochte aandelen gaat? Waren het er +_ 20 à 21 miljoen eigen aandelen? Het was +_ 5% van de 417 miljoen aandelen dacht ik? De koers lag toen ook een stuk lager +_ €65 per aandeel.Inmijnentijd schreef: ↑10 mei 2025 11:06Aandelen zelf aanhouden kan volgens mij verschillende redenen hebben. Zoals hierboven aangehaald om personeel te belonen.
Hallo iedereen, zouden we dit jaar nog boven de 100Euro noteren, of is het eerder pas iets voor 2026?
Stijgen gaan we
Nog 4dagen en we kennen de resultaten!
Stijgen gaan we

Nog 4dagen en we kennen de resultaten!