Payton Planar
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 58
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Re: Payton Planar
Ik vind dit wansmakelijk, ongepast en een disclaimer bij dergelijke "foto" MOET ook zeker.
Je kan niet zomaar alles posten wat je wil.
Je kan niet zomaar alles posten wat je wil.
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 187
Payton Planar heeft vooral vestigingen buiten Israel, is toch wel door iedereen geweten hier op het forum, maar ok die foto is inderdaad misleidend.
Duidelijke fakefoto
Deze bedragen kloppen toch he? Leek me ook duidelijk?reteiP schreef: ↑12 jun 2025 09:57- Ze houden enkel 30% af van het netto dividend (waar dus al 15% vanaf is). Je zal zien dat de 30% van 0,255 USD per aandeel ging en niet van het brutodividend van 0,3 USD.USSENTERPRISE schreef: ↑12 jun 2025 08:41
Dat is zeer eigenaardig. Bij Keytrade heeft men enkel 30 % Belgische RV afgehouden. Zo hoort het volgens mij.
2 x 15 % is natuurlijk ook 30 %. Maar 15 % Belgische RV is alleszins niet correct. Voor mensen die de fiscale vrijstelling op RV op dividenden nog kunnen aanwenden is het ook beter dat het in één keer 30 % Belgische RV is.
- Twee keer 15% is niet hetzelfde als 30%
- Enkel de Belgische RV is van tel voor je belastingaangifte hier dus handig dat bronbelastingen niet vermeldt worden, dat zou enkel verwarrend zijn.
Bij Medirect storten ze opeens een bedrag wat overeenkomt met een Bruto-dividend per aandeel van 0.223 Euro. Nadien gaat er nog eens logischerwijze 15% vanaf (buitenlandse heffing) en 30% Belgische heffing. Dit komt volgens hen dan overeen met een correcte uitbetaling.
Dit is hun uitleg hierrond. Kan iemand mij helpen met een logische verklaring voor hun kronkel?
Vriendelijk bedankt voor uw bericht.
Bij nazicht van het aandeel 'PAYTON PLANAR MAGNETICS LTD' met ISIN: IL0010830391, staat het aandeel genoteerd in EUR.
De dividenden voor dit aandeel worden vervolgens in EUR uitbetaald op uw MeDirect Zichtrekening waarbij geen wisselkoers van toepassing is.
Hierbij wordt de hoeveelheid van het effect dat u bezit, vermenigvuldigt met de koers op het moment dat het dividend (3,75%) wordt uitgekeerd.
Vervolgens wordt de bronheffing van 15% van het resulterende bedrag afgehouden, waarna de Belgische roerende voorheffing van 30% wordt afgehouden.
Van die 0,223 euro bruto is de bronheffing reeds af! Dus daar nog eens 15% op heffen is foutief.Craig schreef: ↑16 jun 2025 13:58Deze bedragen kloppen toch he? Leek me ook duidelijk?reteiP schreef: ↑12 jun 2025 09:57- Ze houden enkel 30% af van het netto dividend (waar dus al 15% vanaf is). Je zal zien dat de 30% van 0,255 USD per aandeel ging en niet van het brutodividend van 0,3 USD.USSENTERPRISE schreef: ↑12 jun 2025 08:41
Dat is zeer eigenaardig. Bij Keytrade heeft men enkel 30 % Belgische RV afgehouden. Zo hoort het volgens mij.
2 x 15 % is natuurlijk ook 30 %. Maar 15 % Belgische RV is alleszins niet correct. Voor mensen die de fiscale vrijstelling op RV op dividenden nog kunnen aanwenden is het ook beter dat het in één keer 30 % Belgische RV is.
- Twee keer 15% is niet hetzelfde als 30%
- Enkel de Belgische RV is van tel voor je belastingaangifte hier dus handig dat bronbelastingen niet vermeldt worden, dat zou enkel verwarrend zijn.
Bij Medirect storten ze opeens een bedrag wat overeenkomt met een Bruto-dividend per aandeel van 0.223 Euro. Nadien gaat er nog eens logischerwijze 15% vanaf (buitenlandse heffing) en 30% Belgische heffing. Dit komt volgens hen dan overeen met een correcte uitbetaling.
Dit is hun uitleg hierrond. Kan iemand mij helpen met een logische verklaring voor hun kronkel?
Vriendelijk bedankt voor uw bericht.
Bij nazicht van het aandeel 'PAYTON PLANAR MAGNETICS LTD' met ISIN: IL0010830391, staat het aandeel genoteerd in EUR.
De dividenden voor dit aandeel worden vervolgens in EUR uitbetaald op uw MeDirect Zichtrekening waarbij geen wisselkoers van toepassing is.
Hierbij wordt de hoeveelheid van het effect dat u bezit, vermenigvuldigt met de koers op het moment dat het dividend (3,75%) wordt uitgekeerd.
Vervolgens wordt de bronheffing van 15% van het resulterende bedrag afgehouden, waarna de Belgische roerende voorheffing van 30% wordt afgehouden.
0,30 USD per aandeel dividend = 0,26 euro -> 15% tax daarvan = +- 0,221 euro -> 30% daarop = 0,1547 euro/aandeel.
-
- Forum newbie
- waarderingen: 6
Ok bij bolero
Ik heb naar Saxo gebeld, ik denk dat ze nu overal gecorrigeerd hebben, grtz
Naar Medirect gebeld ook. Nog steeds de uitleg dat bij een effect in Euro de dividenden in Euro zijn waarna de bedragen in Euro helemaal niet kloppen met het basisbedrag van 0.30 USD per aandeel. Ongeloofelijk.