Atenor Group
-
- Forum elite
- waarderingen: 2146
Re: Atenor Group
Phil liked last!Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum elite
Je vergeet dat er ook nog altijd geïnvesteerd wordt. Koken/bouwen/renoveren kost geld.gert schreef: ↑02 nov 2024 09:56Blijkbaar wordt er hier weinig naar de communicatie van het bedrijf zelf gekeken. Er wordt op los getoeterd zonder de feiten. Bij halfjaar gaf bedrijf aan schulden met 150 m te verlagen eind 2024, daar is ondertussen 50 m bijgekomen door Poolse verkoop, dus 200 in totaal. Die 800 m wordt dus 600 m
Atenor houdt het nog steeds op minimum 150M.
Tot zover dat 'toeteren'.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Inderdaad van 150 m en 50 m erbij, nu gaat er 50 m af. En ja, er moet betaald worden voor de bouw. Maar het belangrijke hier is dat de cash dient voor de bouw van projecten die al verkocht zijn. D.w.z. dat naarmate de bouwwerken vorderen, men aan de koper kan doorfactureren met een zekere marge.
bertje liked last!
-
- Forum elite
Tsja, iedereen zijn manier... Heb vrijdag een deel verkocht. 4.28, helaas. Niet alles, 2* helaas.
Dus, verwachte schuldafbouw toch iets minder dan verwacht, operationeel verkopen met 'winst', wat dat netto geeft na intrest, geen idee, beurs kwakkelt, denk dat ze hun dieptepunt terug gaan testen.
Ik lees hier toch veel kwakkels. Cash positie... Met 800M schulden, dan heeft dat toch geen belang? die 50M kunnen dienen voor een kwartaalbetaling in het kader van een kaskrediet, en dan is het terug weg. Cash positie... niks waard met zo'n schuldenberg.
En een discussie over 150 of 200M schuldreductie. Toch maar 150? Geen probleem. Vergoelijken...
Niet doen. consequent zijn. Minder duimpjes, beter beleggingsresultaat.
Kanhetlager liked last! Dus, verwachte schuldafbouw toch iets minder dan verwacht, operationeel verkopen met 'winst', wat dat netto geeft na intrest, geen idee, beurs kwakkelt, denk dat ze hun dieptepunt terug gaan testen.
Ik lees hier toch veel kwakkels. Cash positie... Met 800M schulden, dan heeft dat toch geen belang? die 50M kunnen dienen voor een kwartaalbetaling in het kader van een kaskrediet, en dan is het terug weg. Cash positie... niks waard met zo'n schuldenberg.
En een discussie over 150 of 200M schuldreductie. Toch maar 150? Geen probleem. Vergoelijken...
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 126
Tsja, waar zou de bodem liggen? We zijn bijna weer op het dieptepunt. Iemand die wil gaan bodemvissen hier?jean de florette schreef: ↑18 nov 2024 08:58Tsja, iedereen zijn manier... Heb vrijdag een deel verkocht. 4.28, helaas. Niet alles, 2* helaas.
Dus, verwachte schuldafbouw toch iets minder dan verwacht, operationeel verkopen met 'winst', wat dat netto geeft na intrest, geen idee, beurs kwakkelt, denk dat ze hun dieptepunt terug gaan testen.
-
- Forum elite
Ik niet. niet zozeer door Atenor zelf, maar anderen, die allemaal in slecht weer zitten, en zo verkoopprijzen de bodem injagen omwille van teveel schulden, korte restlooptijden en aflossingen,....Kanhetlager schreef: ↑05 dec 2024 10:18...
Tsja, waar zou de bodem liggen? We zijn bijna weer op het dieptepunt. Iemand die wil gaan bodemvissen hier?
Die markt is helemaal naar de knoppen.
Ben lokaal - andere markt - aan het rondkijken, de verkoop van bouwgrond (particulier vrijstaand en halfopen) lijkt hier ook helemaal stil te vallen. Zelfs met prijsdalingen.
-
- Forum actieveling
In Nederland is het een compleet ander verhaal. Er zijn nog nooit zoveel leningen verstrekt tegen een hoge leenwaarde.jean de florette schreef: ↑05 dec 2024 10:27Ik niet. niet zozeer door Atenor zelf, maar anderen, die allemaal in slecht weer zitten, en zo verkoopprijzen de bodem injagen omwille van teveel schulden, korte restlooptijden en aflossingen,....Kanhetlager schreef: ↑05 dec 2024 10:18...
Tsja, waar zou de bodem liggen? We zijn bijna weer op het dieptepunt. Iemand die wil gaan bodemvissen hier?
Die markt is helemaal naar de knoppen.
Ben lokaal - andere markt - aan het rondkijken, de verkoop van bouwgrond (particulier vrijstaand en halfopen) lijkt hier ook helemaal stil te vallen. Zelfs met prijsdalingen.
Enig idee waarom het zo loopt. Zelf ben ik sinds korte tijd een Vlaamse inwoner. Ik huur in Vlaanderen een huis dat 2x zo groot is en ook nog zonnepanelen heeft voor minder

-
- Forum actieveling
Ik heb nog een vraag. Ik heb een kooporder van 1250 stuks ingelegd op 3,90 (voor 11:20uur). Daarna zie ik een verkoop op equiductmarkervieuwer van 500 stuks aan 3,8726 op het tijdstip 11:21:23. Hoe is dat mogelijk?
-
- Forum actieveling
Nu gebeurt er precies hetzelfde. Hoe is het mogelijk om aandelen onder de biedprijs te verkopen? Ik dacht werkelijk dat als je een hoger bod hebt dat je dan de aandelen kon kopen? Ik ben het kwijt nu.Kanhetlager schreef: ↑05 dec 2024 11:29Ik heb nog een vraag. Ik heb een kooporder van 1250 stuks ingelegd op 3,90 (voor 11:20uur). Daarna zie ik een verkoop op equiductmarkervieuwer van 500 stuks aan 3,8726 op het tijdstip 11:21:23. Hoe is dat mogelijk?
-
- Forum actieveling
2110 aandelen verkocht op de prijs van 3,85. Je zou toch verwachten dat als je meer bied die aandelen naar jou gaan? Is er sprake van manipulatie?