KBC Ancora

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

reteiP
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 749

Re: KBC Ancora

Bericht door reteiP »

sword1 schreef: ↑
26 mei 2025 06:46
Ik ben wel benieuwd of we een kleine koerscorrectie gaan krijgen? Omdat het dividend wat lager gaat zijn.
Het is het dividend van KBC dat telt.
Of KBCA daar nu 50, 70, 90 of 100% van uitkeert is bijzaak voor mij. Hoe minder hoe fiscaal interessanter zelfs.
sword1 liked last!

sword1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 48

Bericht door sword1 »

reteiP schreef: ↑
26 mei 2025 11:43
sword1 schreef: ↑
26 mei 2025 06:46
Ik ben wel benieuwd of we een kleine koerscorrectie gaan krijgen? Omdat het dividend wat lager gaat zijn.
Het is het dividend van KBC dat telt.
Of KBCA daar nu 50, 70, 90 of 100% van uitkeert is bijzaak voor mij. Hoe minder hoe fiscaal interessanter zelfs.
Ik ben van dezelfde mening hoor, maar was benieuwd op de reactie en blijkbaar houd de koers toch goed stand!

Duinen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 44

Bericht door Duinen »

Ik heb een, klein, stukje verkocht deze ochtend

- De koers is toch serieus opgelopen de laatste maanden en de discount verminderd.
- Dividend had ik +- 3.70 verwacht, dus voor mij een kleine teleurstelling.
- Als voornamelijk dividend belegger zijn er momenteel interessantere aandelen die meer bieden dan de +-3.8% netto.

Dit gezegd zijnde is KBC Ancora nog steeds een top 3 aandeel in mijn portefeuille.

Aandeelhoudertje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 102

Bericht door Aandeelhoudertje »

Duinen schreef: ↑
26 mei 2025 13:01

- De koers is toch serieus opgelopen de laatste maanden en de discount verminderd.
- Als voornamelijk dividend belegger zijn er momenteel interessantere aandelen die meer bieden dan de +-3.8% netto.

Dit gezegd zijnde is KBC Ancora nog steeds een top 3 aandeel in mijn portefeuille.
Mag ik even vragen voor welke aandelen je kiest om KBC ancora te vervangen ?
Alvast bedankt !

seanimfje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 83

Bericht door seanimfje »

Vele mensen, beleggers, hebben niet meer veel geduld.Maar ja, wat is VEEL geduld hebben hé...over welke termijn spreken we dan ;)
Ikzelf gun KBC en KBCAncora nog zeker tot eind 2026 ( en zo ben ik al "vele" jaren bezig hoor ;) ).Ik ga steeds voort op wat er gezegd wordt door Johan Thijs, o.a. Hij "beloofde" meer aan de AH's te geven. Mooi mooi, zeker voor KBCAncora, om schulden af te lossen, en eventueel meer aan de AH's te geven.

Een koers van 75Euro voor Ancora in 2026 is zeker niet te hoog gegrepen.Er zullen wel UPS & Downs zijn, maar al bij al zeer sterk bezig. Jammer van die reputatieschade, mo dat is maar een tijdelijke Down ;)
Zolang we maar gezond blijven...kijken we rustig naar het opwaartse potentieel van Ancora :D

Fijne avond.
Doctor Copper liked last!

sword1
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 48

Bericht door sword1 »

seanimfje schreef: ↑
26 mei 2025 21:54
Vele mensen, beleggers, hebben niet meer veel geduld.Maar ja, wat is VEEL geduld hebben hé...over welke termijn spreken we dan ;)
Ikzelf gun KBC en KBCAncora nog zeker tot eind 2026 ( en zo ben ik al "vele" jaren bezig hoor ;) ).Ik ga steeds voort op wat er gezegd wordt door Johan Thijs, o.a. Hij "beloofde" meer aan de AH's te geven. Mooi mooi, zeker voor KBCAncora, om schulden af te lossen, en eventueel meer aan de AH's te geven.

Een koers van 75Euro voor Ancora in 2026 is zeker niet te hoog gegrepen.Er zullen wel UPS & Downs zijn, maar al bij al zeer sterk bezig. Jammer van die reputatieschade, mo dat is maar een tijdelijke Down ;)
Zolang we maar gezond blijven...kijken we rustig naar het opwaartse potentieel van Ancora :D

Fijne avond.
Bij de dipjes koop ik nog bij

Aandeelhoudertje
Forum actieveling
Forum actieveling

seanimfje schreef: ↑
26 mei 2025 21:54

Fijne avond.
Ik heb geduld hoor.
Ik heb mijn KBC Ancora’s al van Augustus 2009.
En ik ben heel blij dat ik ze nooit verkocht heb.
Dus hou ze ook nog een tijdje bij.
Maar van mijn dividentjes koop ik sinds een aantal jaar toch andere aandelen want mijn ancora positie is te groot aan het worden.

Laat ze maar groeien. En als die dividenden wat minder zijn maar de AH waarde stijgt op een andere manier is dat beter, toch. Anders moeten we 30% belastingen betalen. En dat doet niemand graag, toch. 😊

Duinen
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 44

Bericht door Duinen »

Aandeelhoudertje schreef: ↑
26 mei 2025 20:55

Alvast bedankt !
Voorlopig nog niks nieuws gekocht, wegens al genoeg bijgekocht de laatste maand. Maar vermoedelijk zal het geld vloeien naar 1 van de andere dividend aandelen in mijn portefeuille, die momenteel allemaal meer dividendrendement leveren (of mogelijk een eerste positie in TINC bij koerszwakte)
Screenshot from 2025-05-27 20-21-05.png
U kunt zich hier registreren waarna u de bijlage kunt bekijken.
seanimfje liked last!

Aandeelhoudertje
Forum actieveling
Forum actieveling

27 mei 2025 20:26
Aandeelhoudertje schreef: ↑
26 mei 2025 20:55

Alvast bedankt !
Voorlopig nog niks nieuws gekocht, wegens al genoeg bijgekocht de laatste maand. Maar vermoedelijk zal het geld vloeien naar 1 van de andere dividend aandelen in mijn portefeuille, die momenteel allemaal meer dividendrendement leveren (of mogelijk een eerste positie in TINC bij koerszwakte)

Screenshot from 2025-05-27 20-21-05.png
Bedankt om te delen !!
Mooi overzicht.

Plaats reactie