Compagnie du Bois Sauvage
Compagnie du Bois Sauvage
Laat nieuwsjaarcadeau voor aandeelhouders Compagnie du Bois Sauvage, want zij betalen op het mooie dividend van 7 euro nogmaals een extra kapitaalsvermindering (netto dus) van 26 euro. Meer dan voldoende om het aandeel in portefeuille te nemen, wat ik deze morgen dan ook heb gedaan. Compagnie du Bois Sauvage noteert ook met een discount van 35% t.o.v. de intrinsieke waarde van 285 euro. Sommigen spreken zelfs van een intrinsieke waarde van 325 euro. Gezien de beperkte liquiditeit en het heerlijke nieuws welke de komende dagen wellicht voor verdere koersstijging zal zorgen, kopen geinteresseerden best aan marktkoersen.
Dividend van 7 euro: ex coupon dd. 04/05/2012 en betaalbaar op 18/05/2012.
Kapitaalsvermindering van 26 euro: ex coupon dd. 26/07/2012 en betaalbaar op 29/07/2012.
Dividend van 7 euro: ex coupon dd. 04/05/2012 en betaalbaar op 18/05/2012.
Kapitaalsvermindering van 26 euro: ex coupon dd. 26/07/2012 en betaalbaar op 29/07/2012.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 2
Re: Compagnie du Bois Sauvage
Dag Piper, is het dan niet interessanter om na de kapitaalsverlaging aandelen te kopen?
Dan heb je voor hetzelfde bedrag meer aandelen en later ook een hoger dividendrendement!
Sinds januari is er ook al 20 euro bij! Wat vind jij?
Dan heb je voor hetzelfde bedrag meer aandelen en later ook een hoger dividendrendement!
Rode Baron, gezien ik deze morgen heb gekocht, is Compagnie du Bois Sauvage voor mij als sterk koopwaardig te beschouwen. Het dividend over 2011 (betaalbaar mei 2012) en de kapitaalsvermindering (betaalbaar juli 2012) wil ik zeker ontvangen. Op de dag van die kapitaalsvermindering zal de koers inderdaad zakken, maar traditiegetrouw wordt deze daling kort daarop ook snel terug weggewerkt. De vraag is ook wat Comp. du Bois Sauvage ook doet voor die kapitaalsvermindering van juli 2012. Mijn inziens kan de koers alleen maar hoger. Vandaag noteert Comp. du Bois Sauvage ook met een onderwaardering van 35% t.o.v. de intrinsieke waarde. Dus kopen we vandaag iets aan +/- 183 euro terwijl het aandeel 285 euro waard is. We hoeven dus zeker niet te twijfelen.Rode baron schreef:Dag Piper, is het dan niet interessanter om na de kapitaalsverlaging aandelen te kopen?
Laatst gewijzigd door Piper op 31 jan 2012 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 6
ik hoop dat u zich vergist in uw data, want volgens mijn kalender zijn Mei en Juli 2011 reeds gepasseerd. 

port: alles verkocht wegens omstandigheden
Inderdaad, de kapitaalvermindering en het dividend zijn heel mooi meegenomen...
Daarna kan er een mogelijke delisting volgen aan een forse premie!
Neumark, ik reken in feite niet op een delisting, maar heb ook gelezen dat volgens diverse bronnen de kans op een bod op Compagnie du Bois Sauvage reel is. Aandeelhouders Comp. du Bois Sauvage zitten ongetwijfeld goed.Neumark schreef:Inderdaad, de kapitaalvermindering en het dividend zijn heel mooi meegenomen...
yes een 31 euro netto is natuurlijk niet te versmaden en de korting blijft... mooi dividend naar de andere jaen toe van zo'n 5% ebn dit jaar dus 18% wie doet mee(r)?
Bank De groof heeft zijn koersdoel verhoogd naar 199 euro en het advies opgetrokken naar BUY. Dit was te verwachten na het nieuws van gisteren en er zullen er mijn inziens nog volgen. Koersdoel KBC Securities blijft op 225 euro staan. 3% netto dividendrendement plus 15% rendement via kapitaalsvermindering (netto!) is samen 18% netto couponrendement en dat voor een aandeel dat 35% noteert onder zijn intrinsieke waarde! Dus hoog couponrendement en voldoende koerspotentieel aanwezig. Een ware opportuniteit voor het type "kwalitatief belegger".