Compagnie du Bois Sauvage
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 38
Re: Compagnie du Bois Sauvage
tjah cacao prijzen all time high niet onlogisch dat het bedrijf dat onderuit gaat, wellicht komt er overnamebod
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Waarom denk je dat er een overnamebod komt?pieterjan28 schreef: ↑19 mar 2024 19:49tjah cacao prijzen all time high niet onlogisch dat het bedrijf dat onderuit gaat, wellicht komt er overnamebod
De participatie in Ecuadorcolat zorgt voor een bevoorradingszekerheid vanpieterjan28 schreef: ↑19 mar 2024 19:49tjah cacao prijzen all time high niet onlogisch dat het bedrijf dat onderuit gaat, wellicht komt er overnamebod
cacaobonen en een matiging van de aanzienlijke stijgingen van de cacaoprijs.
BS heeft 35% van de aandelen van Ecuadorlat
-
- Forum actieveling
topILAD schreef: ↑19 mar 2024 22:15De participatie in Ecuadorcolat zorgt voor een bevoorradingszekerheid vanpieterjan28 schreef: ↑19 mar 2024 19:49tjah cacao prijzen all time high niet onlogisch dat het bedrijf dat onderuit gaat, wellicht komt er overnamebod
cacaobonen en een matiging van de aanzienlijke stijgingen van de cacaoprijs.
BS heeft 35% van de aandelen van Ecuadorlat
dekt blijkbaar 50% van hun behoeften
1300 ha plantages
-
- Forum actieveling
Je hebt gelijk ivm je waardering van de economische situatie verwijzend naar de magnificent seven, AI euforie enz. Maar dat maakt me evenwel niet gerust ivm een korting van 54% op de inventariswaarde. Alles draait niet rond de chocolade prijs.goudhaantje schreef: ↑17 mar 2024 10:52Situatie hier doet me terugdenken aan het begin van dit millenium toen ook de interesse voor kleine bedrijven op de beurs zo goed als onbestaande was Alles draaide toen om de TMT waarden zoals Telefonica, Broadcom, enz.Wat volgde zullen velen zich nog wel herinneren.De magnificent 7 , AI , torenhoge multiples voor alles in die sector , ETF's die hier op inspelen , dit allesmomenteel geeft met wel een deja-vu gevoel.
Dat Compagnie du Bois Sauvage hiervan momenteel de pineut is lijdt geen twijfel , dat de situatie snel zal omslagen durf ik me niet over uit te laten , dat ik een geruster gevoel heb met Compagnie du Bois Sauvage in portefeuille in plaats van aandelen uit de eerder aangehaalde sector is wel een zekerheid.
"If it looks to good to be true...
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.
Opmars rente laatste weken en de Bel20, laat staan CBS, dat interesse niet kunnen opwekken zorgen voor ongeziene kortingen. Sommige suggereren (hardnekkige geruchten zonder bewijs) dat CBS van de beurs zal gehaald worden of overgenomen maar in een eerder artikel zei Deckers reeds dat ze op de beurs blijven.
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 82672.html
Wat hen vooral parten speelt is de zeer slechte communicatie naar aandeelhouders toe betreffende strategie en vooruitzichten.
(ref KBC)
https://www.tijd.be/markten-live/nieuws ... 82672.html
Wat hen vooral parten speelt is de zeer slechte communicatie naar aandeelhouders toe betreffende strategie en vooruitzichten.
(ref KBC)
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 79
Die korting is inderdaad zeer hoog.En misschien stel je je terecht de vraag of hier toch een gegronde reden achter zit die wij niet kennen momenteel.
First Pacific, Goldfields, Zijin mining , Ur-energy ,Imerys, Savencia , Yara International , Carlsberg Korea Electric Power, Sprott Physical Uranium, Vranken, EVS,Etex , ThermoFisher,NVent,Pentair,Brederode,Pan American silver, Far Eastern Consortium,Tessenderlo,GBL, GIMV , Sonae, Altri
Kunnen de zeer lage volumes misschien een reden zijn van deze neerwaartse beweging (ondertussen al 55.5% korting)? Ik probeer maar wat mee te denkengoudhaantje schreef: ↑20 mar 2024 10:54Die korting is inderdaad zeer hoog.En misschien stel je je terecht de vraag of hier toch een gegronde reden achter zit die wij niet kennen momenteel.

..en het volgende artikel smijt er nog eens een aanzienlijke korting bovenop...waar halen ze het toch? Aankopen aan koers onder de 210 euro
https://www.dierickxleys.be/nl/studies/bois-sauvage

https://www.dierickxleys.be/nl/studies/bois-sauvage