Solvay
Re: Solvay
OK, bedankt Invstr en sorry voor mijn misplaatst bericht Richs.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Heeft iemand een idee waarom Solvay (2.0) (sinds vandaag ex-dividend) niet hoger noteert? Aan de huidige koers is er voor het komende jaar een netto rendement van 6,8%.
Solvay heeft bevestigd dat het dividend gelijk of stijgend zal zijn de komende jaren.
Gelooft de markt dan niet dat ze dit niet blijven volhouden op langere termijn?
Solvay heeft bevestigd dat het dividend gelijk of stijgend zal zijn de komende jaren.
Gelooft de markt dan niet dat ze dit niet blijven volhouden op langere termijn?
Normaal dat Solvay vandaag daalt door ex dividend.
Solvay 2.0 is nieuw op de beurs en de markt is waarschijnlijk nog twijfelachtig hoe het verder zal verlopen met dit aandeel. Naar mijn mening is dit een oerdegelijke saaie belegging zoals ik ze graag heb.
Solvay 2.0 is nieuw op de beurs en de markt is waarschijnlijk nog twijfelachtig hoe het verder zal verlopen met dit aandeel. Naar mijn mening is dit een oerdegelijke saaie belegging zoals ik ze graag heb.

Angst en hebzucht zijn oerinstincten die beleggers het leven erg moeilijk maken.
klopt, vandaag beetje lager door ex-dividend.
Maar los daarvan. Toch vreemd dat 't aan zo'n lage koers noteert.
Normaal noteren aandelen toch alleen aan zo'n lage koers als de markt niet verwacht dat het bedrijf het dividend zal kunnen blijven betalen ... maar lijkt me zo onwaarschijnlijk, gezien de oerdegelijke track-record.
Velen wachten volgens mij op de "nieuwe" balans, de "nieuwe" resultatenrekening, enz. van het afgesplitste Solvay.
Mezelf incluis...
phille_g liked last!
Mezelf incluis...
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 198
dit was mss de oorzaak
Barclays zet Solvay en Syensqo op Onderwogen
De waardering van Solvay is dezelfde als die van branchegenoot Arkema, ondanks een negatief winstmomentum, minder groeipotentieel op de lange termijn, een lagere cashconversie en aanzienlijk hoger energieverbruik en CO2 uitstoot, aldus Barclays.
Het Onderwogen advies voor Syensqo is gebaseerd op een negatief winstmomentum en een analistenconsensus die volgens Barclays te hoog is. Het aandeel Syensqo noteert zonder korting, terwijl sectorgenoten gemiddeld tegen een korting van ongeveer 20 procent noteren.
When you walk in golden halls you get to keep the gold that falls.
Dat de beleggers de beurshuizen blind volgen is kuddegedrag en brengt alleen maar verlies op! Als het goed gaat en het aandeel stijgt zeggen ze om te kopen waardoor de belegger te laat instapt en wanneer ze zelf een klant hebben om te kopen praten ze het aandeel naar beneden meestal zonder reden( worden ook niet gecontroleerd op hun uitspraken) om dan nadien te melden dat het aandeel teveel is afgestraft en het koersdoel hoger te leggen!! Het zijn haaien, op welke basis baseren ze zich?
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 198
When you walk in golden halls you get to keep the gold that falls.