Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

mulder
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 344

Re: Nationale Bank van België / Banque Nationale de Belgique

Bericht door mulder »

Ik zie eigenlijk niks negatief wat we gisteren al niet wisten,waarom we dan 10% omlaag duikelen heb ik geen idee.

mulder
Forum elite
Forum elite

Bericht door mulder »

Basieleken schreef: ↑
27 mar 2025 10:33
NIET correcte conclusie, geen meevaller: mijn opmerking omtrent een vermijdbaar verlies werd gemaakt omdat het bestuur 11 miljard verliezen aankondigde, waardoor de volledige statutaire portefeuille zou moeten worden verkocht. Na het boekjaar 2023 heeft men slechts een gedeelte moeten verkopen, DAT resultaat werd nu reeds gerealiseerd (384 miljoen euro verlies).
Het over 2024 gerealiseerde verlies zal maken dat men de rest van de Statutaire ook zal moeten verkopen, en per balansdatum schat men dit bijkomend verlies in op nog eens 336,8 miljoen euro. Dat zou dus finaal samen uitkomen op een 721 miljoen euro.

Nog steeds lager, misschien. Blijft vermijdbaar, maar toch niet echt een meevaller.
Dan heb ik het verkeerd gezien maar was al ongeveer geweten na 16 januari.En we gingen toch nieuws krijgen na de cijfers van 26/3 dus laat maar komen.

observator
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 56

Bericht door observator »

Niet rechtstreeks met NBB te maken, maar juist gelezen in HLN dat Kilian M'Bappé indien hij vorig jaar nog een jaartje bijgetekend had bij PSG ( i.p.v. te verkassen naar Real Madrid) 250 miljoen Eur (bruto) zou verdiend hebben dit seizoen.

Zet dat af tegen de huidige beurskapitalisatie van NBB: 400.000 x 348 momenteel = 139 miljoen.
Onze vriend Kilian kon dus op één jaar netto meer verdienen dan wat de beurs NBB waard acht.
raminvest liked last!

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 145

Bericht door topkoop »

observator schreef: ↑
27 mar 2025 15:04
Niet rechtstreeks met NBB te maken, maar juist gelezen in HLN dat Kilian M'Bappé indien hij vorig jaar nog een jaartje bijgetekend had bij PSG ( i.p.v. te verkassen naar Real Madrid) 250 miljoen Eur (bruto) zou verdiend hebben dit seizoen.

Zet dat af tegen de huidige beurskapitalisatie van NBB: 400.000 x 348 momenteel = 139 miljoen.
Onze vriend Kilian kon dus op één jaar netto meer verdienen dan wat de beurs NBB waard acht.
Keniaan Geenen achtte deze boite nog meer waard maar zijn volgers zijn intussen failliet gegaan aan dit luchtkasteel zo is het en niet anders :down:

mulder
Forum elite
Forum elite

Bericht door mulder »

topkoop schreef: ↑
27 mar 2025 21:48

Keniaan Geenen achtte deze boite nog meer waard maar zijn volgers zijn intussen failliet gegaan aan dit luchtkasteel zo is het en niet anders :down:
Geenen heeft jou echt financieel pijn gedaan anders zou je geen 1000 keer hetzelfde herhalen.Niet op de beurs spelen met geld dat ge niet kunt missen moet ge toch niet in acht hebben gehouden denk ik.
quince liked last!

topkoop
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 145

Bericht door topkoop »

mulder schreef: ↑
28 mar 2025 06:42
topkoop schreef: ↑
27 mar 2025 21:48

Geenen heeft jou echt financieel pijn gedaan anders zou je geen 1000 keer hetzelfde herhalen.Niet op de beurs spelen met geld dat ge niet kunt missen moet ge toch niet in acht hebben gehouden denk ik.
Nogmaals ik heb geen aandelen NBB nooit gehad.

mulder
Forum elite
Forum elite

Bericht door mulder »

In Amerika denkt men nu aan minsten 4 renteverlagingen voor dit jaar na het Trump- tarief debacle van deze week en misschien zelfs 5 verlagingen eens men openlijk zal kunnen spreken over een recessie(die er 100% zeker komt).En Europa zal volgens mij niet te veel kunnen achterblijven.Dus die nog verwachte verliezen kunnen dan zeer goed meevallen.
raminvest liked last!

observator
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 56

Bericht door observator »

mulder schreef: ↑
04 apr 2025 17:09
In Amerika denkt men nu aan minsten 4 renteverlagingen voor dit jaar na het Trump- tarief debacle van deze week en misschien zelfs 5 verlagingen eens men openlijk zal kunnen spreken over een recessie(die er 100% zeker komt).En Europa zal volgens mij niet te veel kunnen achterblijven.Dus die nog verwachte verliezen kunnen dan zeer goed meevallen.
4 of 5renteverlagingen in de VS, met zo'n desastreus schuldenprobleem en internationaal nog weinig appetijt om Trump country te financieren. Dat betwijfel ik: de FED zal nog veel dollars mogen bijdrukken.
Gelukkig blijft alles bij het oude in Brussel, alle aandelen stijgen behalve de Nationale Bank: er zijn nog zekerheden in het leven.

mulder
Forum elite
Forum elite

Bericht door mulder »

Voorziene verliezen gaan uit van de rente eind 2024.We hebben in 2025 al 2 verlagingen gekregen en volgende week komt er allicht nog 1.Daarna moeten we zien wat Trump nog allemaal uitspookt de komende maanden.
Klane liked last!

mulder
Forum elite
Forum elite

Bericht door mulder »

Jaak gaat blijkbaar een poging wagen tot onderhandelde uittreding uit de vennootschap.Mocht ik het zijn geweest,ik had dit stil gehouden tot ik antwoord had ontvangen van de Bank/regering.Verder hoop ik dat onderhandelingen niet beginnen aan 10K € per aandeel want dat is al een non-starter voor de grootaandeelhouder.Hopelijk is de vice- gouverneur ondertussen nog niet terug want anders ander wordt het onderhandelen met een marge ts 300€ en 600€.En dat is dan een non-starter van de andere kant.Lijkt mij mocht de overheid meegaan in dit verhaal(wat ik niet echt verwacht want ze hebben al zoveel onteigend zonder vergoeding dus waarom de rest ook niet?) dat de notering onmiddelijk zou moeten geschorst worden indien men wil pogen tot een oplossing te komen.

Plaats reactie