Moury Construct
Re: Moury Construct
Geen verdere details gegeven over een eventuele notering op de continumarkt buiten het te bekijken met Euronext Rik, kan een eventuele koerstrigger zijn, who nows?
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Op de beurs van Japan, bouwbedrijf met cash per aandeel volgens Yahoo 4952 yen en beurskoers 2711 yen, geen schulden.
Nog beter dan Moury, alleen de winstgevendheid is minder. Maar met stijgende rentes daar is er misschien nog hoop dat de cash opbrengt
Nog beter dan Moury, alleen de winstgevendheid is minder. Maar met stijgende rentes daar is er misschien nog hoop dat de cash opbrengt
- panamapapers
- Forum actieveling
- waarderingen: 564
Aandelen inkopen voor overname is toch wel interessant. Vaak wordt er een deal besloten om de aandeelhouders vh bedrijf dat overgenomen wordt (deels) aandelen te geven voor de overname zodat ze ‘aligned’ zijn. Meestal met lock up periode.reteiP schreef: ↑04 jun 2025 16:53Als het voor overnames te doen is kan je evengoed geld op tafel leggen.rikvanlooy schreef: ↑04 jun 2025 15:32Ik heb ook mijn twijfel over hun beleid ivm de aankoop van eigen aandelen. De CEO wist zelfs niet echt hoeveel aandelen ze hadden (hij diende dit te vragen aan de CFO). Ik had echter wel de indruk dat hij er aan dacht om meer eigen aandelen aan te kopen. Hij heeft dit echter niet bevestigd tijdens de vergadering, maar ik zag aan zijn lichaamstaal dat hij het voorstel om eigen aandelen te kopen wel zag zitten. Hij kan dan die aandelen gebruiken om overnames te doen.
Eigen aandelen inkopen is wel interessant als je niet perse overnames wil gaan doen maar wel van plan bent het dividend te gaan verhogen de komende jaren en/of een speciaal dividend uit te keren.
Want die eigen aandelen zijn dan toch niet dividend gerechtigd.
Denk niet dat ze veel volume eigen aandelen kunnen kopen zonder de koers gevoelig te bewegen maar altijd leuk als ze een bodem onder de koers kunnen leggen, maar dan kan je als aandachtige aandeelhouder er nog moeilijk zelf van profiteren.
Bij Norcros bv het geval geweest bij overname Grant Westfield denkik. En als je net als EVS aandelen kan inkopen aan 12€ - 15€ in een crisis en enkele jaren later kan inzetten aan 35€ bv. is dat een enorme troef.
Note: heb geen aandelen Moury.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 38
Als ze zo'n kapitaalvermindering doen, is het beter om het optioneel maken, want voor de ceo en mensen met een vennootschap heeft dit geen enkele zin dat er kapitaal uitgekeerd wordt.rikvanlooy schreef: ↑04 jun 2025 15:20
Ik vind nog steeds dat ze hun cash onderbenutten. Ik zal op die nagel blijven kloppen.
Het is goed dat iemand het durft zeggen. Ze hadden eraan gedacht galere in chaudfontaine over te nemen een paar jaar geleden. De winst van het bedrijf stond toen op zijn hoogtepunt. Je ziet dat ze niet heel ver kijken voor overnames, en dat er dus nog wat werk aan de winkel is. Het mag ook geen te kleine overname zijn, en het moet de integratie helpen. Vind maar eens zo'n bedrijf.. Als je er ééntje vindt, stuur het naar de ceo door. Zou het niet makkelijker gaan als ze een financiële holding werden en daarvoor te ijveren?
Ben je zeker dat hij geen lening is aangegaan voor zijn zussen die met de dividenden terugbetaald wordt?
Als je de aandelen vernietigt die op de balans staat moet je roerende voorheffing betalen.
Laatst gewijzigd door thomasbergersen op 05 jun 2025 08:09, 2 keer totaal gewijzigd.
reteiP liked last!
-
- Forum actieveling
-
- Forum actieveling
Ik denk niet dat dit weinig zoden aan de dijk gaat brengen, er is gewoon te weinig liquiditeit, tenzij ze die fondsen zouden kunnen uitkopen natuurlijk. Je kan er geen miljoen kwijt kunnen.rikvanlooy schreef: ↑04 jun 2025 15:32Ik heb ook mijn twijfel over hun beleid ivm de aankoop van eigen aandelen. De CEO wist zelfs niet echt hoeveel aandelen ze hadden (hij diende dit te vragen aan de CFO). Ik had echter wel de indruk dat hij er aan dacht om meer eigen aandelen aan te kopen. Hij heeft dit echter niet bevestigd tijdens de vergadering, maar ik zag aan zijn lichaamstaal dat hij het voorstel om eigen aandelen te kopen wel zag zitten. Hij kan dan die aandelen gebruiken om overnames te doen . Ik denk eerlijk gezegd dat we nu een soort put-optie hebben. Iedere keer dat het aandeel zwaar wegzakt, zullen ze eigen aandelen kopen, maar dat is enkel een gevoel van mij.
.
Zou het niet makkelijker zijn als ze een minderheidspositie in een ander aandeel beginnen op te bouwen? Of alles in goud of bitcoin?
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 192
Alian liked last!Re: Moury Construct
The Kaneshita Construction Co.,Ltd. (1897.T)thomasbergersen schreef: ↑05 jun 2025 08:05Wat is de naam ervan? Ik kom niet bij een bouwbedijrf uit bij 4952.
niet veel handel en microcap. Heb er 100 aandelen van aan 2690 yen.
En nog een vijftal andere die onder of op cash waarde stonden bij aankoop.
Bij een overgang naar de continumarkt lijkt het me beter het aandeel op te splitsen in 20 stuks om het volume te verhogen.
Adviesverhoging voor Moury in de Belegger:
Het rendement van 2,3% netto is vrij aantrekkelijk en de waardering (koers/winst <10) laag. We verhogen het advies voor Moury Construct opnieuw tot koopwaardig.
Eindelijk zou ik zeggen!
thomasbergersen liked last!
Het rendement van 2,3% netto is vrij aantrekkelijk en de waardering (koers/winst <10) laag. We verhogen het advies voor Moury Construct opnieuw tot koopwaardig.
Eindelijk zou ik zeggen!