Moury Construct

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

thomasbergersen
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 38

Re: Moury Construct

Bericht door thomasbergersen »

Jobra schreef: ↑
07 jun 2025 08:40
Bij een overgang naar de continumarkt lijkt het me beter het aandeel op te splitsen in 20 stuks om het volume te verhogen.
Als je naar de continumarkt gaat, heb je net minder liquiditeit dus dit is een zeer slecht idee. Het zou me ook niet verbazen dat ze een liquiditeitsprovider zouden moeten betalen hiervoor. En een split verhoogt liquiditeit alleen tijdelijk, dus ook geen goed idee.

Alian
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door Alian »

Is het niet zo dat je op de continumarkt juist meer grotere spelers zal zien instappen, fondsen en dergelijke meer juist omdat het dan meer liquide is, net wat je nu mankeert?

thomasbergersen
Forum actieveling
Forum actieveling

Alian schreef: ↑
10 jun 2025 09:54
Is het niet zo dat je op de continumarkt juist meer grotere spelers zal zien instappen, fondsen en dergelijke meer juist omdat het dan meer liquide is, net wat je nu mankeert?
Ik geloof er niet in. Kleine aandelen zijn de speelbal van particuliere belggers. Als je ziet wat een adviesverhoging in de beleggger nu met de koers doet. We gaan naar de 570. 1 persoon heeft een order van 80 aandelen gezet voor een slordige 40000 euro :shock:

thomasbergersen
Forum actieveling
Forum actieveling

https://www.polymathinvestor.com/p/a-21 ... popup=true

het lijkt er op dat de koersbeweging door deze write up komt

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 192

Bericht door rikvanlooy »

thomasbergersen schreef: ↑
09 jun 2025 22:34
Jobra schreef: ↑
07 jun 2025 08:40
Bij een overgang naar de continumarkt lijkt het me beter het aandeel op te splitsen in 20 stuks om het volume te verhogen.
Als je naar de continumarkt gaat, heb je net minder liquiditeit dus dit is een zeer slecht idee. Het zou me ook niet verbazen dat ze een liquiditeitsprovider zouden moeten betalen hiervoor. En een split verhoogt liquiditeit alleen tijdelijk, dus ook geen goed idee.
De CEO vertelde tijdens de algemene vergadering inderdaad dat hij in dat geval een liquiditeitsprovider zou nodig hebben. Ze zullen dus wel degelijk Euronext contacteren, want ze hadden tijdens het eerste kwartaal een bericht moeten ontvangen. Moury voldoet nu namelijk aan het criterium van minimum 2500 transacties per jaar. Maar ik ben niet 100 % zeker dat ze het zullen aanvaarden.
thomasbergersen liked last!

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling

09 jun 2025 20:30
Adviesverhoging voor Moury in de Belegger:
Het rendement van 2,3% netto is vrij aantrekkelijk en de waardering (koers/winst <10) laag. We verhogen het advies voor Moury Construct opnieuw tot koopwaardig.
Eindelijk zou ik zeggen!
D-FI heeft vorig jaar 1,8 miljoen euro netto-winst opgebracht voor Moury Construct. In 2023 heeft Moury Construct 9 miljoen euro betaald voor het bedrijf. Er was ook materiaal en cash in het bedrijf. Ik vind het bizar dat Moury Construct zo weinig heeft betaald. Blijkbaar denken ze in de bouw dat een koers winst van 5 voldoende is. De medewerkers van D-FI vertelden tijdnes de laatste algemene vergadering dat hun rendement niet substantieel verhoogd is. Ze verdienden vroeger ook zo veel. Nu begrijp ik waarom de ex-CFO vorig jaar ons wist mede te delen dat het aandeel Moury Construct veel te duur gewaardeerd stond. Hij dacht dat een koers winst van 5 ruimschoots genoeg was. Ook de CEO is niet overtuigd dat het aandeel te laag staat. Ik vraag mij echt af wat ze dan denken dat het bedrijf waard is. Ze hebben genoeg cash om nog 12 D-FI's te kopen. Hopelijk vinden ze nog verscheidene van die parels.

We wisten al dat in het verleden Moury Construct bestudeerd heeft om BAM over te nemen. Uiteindelijk hebben ze dit niet gedaan. Ze hebben dit nog eens vermeld tijdens de algemene vergadering. Ze zijn nu extra voorzichtig bij potentiële overnameprojecten. Ze wensen het bedrijf niet kapot te maken door 1 verkeerd gelopen overname.
thomasbergersen liked last!

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling

thomasbergersen schreef: ↑
10 jun 2025 10:36
https://www.polymathinvestor.com/p/a-21 ... popup=true

het lijkt er op dat de koersbeweging door deze write up komt
Vorige week sprak ik met een hoog geplaatste vertegenwoordiger van Embuild (vroeger de Confederatie Bouw). Zij/hij kende Moury Construct maar al te goed. Al verscheidene keren hebben ze Moury gevraagd om lid te worden. Ze weigeren systematisch. Blijkbaar is 1 van de argumenten van de CEO van Moury Construct dat ze niet graag "lobbyen". Belangrijker, volgens die vertegenwoordiger, is waarschijnlijk dat leden van Embuild afgesproken hebben om vakbonden toe te laten in hun bedrijf en dat ze beloven om getrouwheidszegels (9 % bruto-loon) uit te betalen aan de arbeiders. Moury Construct doet geen van beide. Het verbaast die vertegenwoordiger dan ook niet dat Moury Construct veel geld verdient.
reteiP liked last!

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling

09 jun 2025 20:30
Adviesverhoging voor Moury in de Belegger:
Het rendement van 2,3% netto is vrij aantrekkelijk en de waardering (koers/winst <10) laag. We verhogen het advies voor Moury Construct opnieuw tot koopwaardig.
Eindelijk zou ik zeggen!
Ik heb van De Belegger nog wel dommere verhogingen van hun advies gezien. Ze zijn niet bepaald moedig met die verhoging. Ze zijn nochtans één van de weinigen die Moury Construct redelijk goed volgen. Die omzetdaling had hen wat afgeschrikt. Ze zijn meestal ook wat te voorzichtig in hun voorspellingen.
Alian liked last!

thomasbergersen
Forum actieveling
Forum actieveling

Naar aanleiding van je comment, heb eens het ik gemiddelde loon per werknemer vergeleken met een bedrijf waarmee ze samenwerken, en als mijn berekeningen correct zijn levert dat verschil hen ongeveer 8.5 miljoen per jaar op. :roll:

Alian
Forum gebruiker
Forum gebruiker

Bericht door Alian »

Er word veel gezegd hé Rik, maar het zou mij verwonderen dat Moury de getrouwheidzegels niet uitbetaald aan zijn werknemers, wat trouwens iets is die uitgaat van de Confederatie Bouw en door alle bouwbedrijven uitbetaald word aan de werknemers, net zoals de zogenaamde regenzegels of weerverlet in het jargon. Ik ben daar praktisch zeker van want ik heb zelf gans mijn carrière gewerkt in de bouw en zelfs met een tijdelijke vereniging in het jaar 1983 samen met Moury, Travaux en R.Maes uit Gent om de toenmalige ASLK in Brussel te bouwen en toen al hadden de werknemers van Moury, en trouwens wij allen de toen al wettelijke getrouwheidszegels, dus het zou mij sterk verwonderen dat dit nu niet meer het geval is.

Plaats reactie