Moury Construct
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 192
Re: Moury Construct
Ik had daar eigenlijk ook al mijn twijfels over. De CEO van Moury Construct vertelde mij dat niemand ontslag nam de vorige jaren en niemand is ook ontslagen. Het zou mij dan ook verwonderen dat de arbeiders minder geld krijgen. MAAR die persoon was wel hoog in hiërarchie van Embuild.Alian schreef: ↑10 jun 2025 16:37Er word veel gezegd hé Rik, maar het zou mij verwonderen dat Moury de getrouwheidzegels niet uitbetaald aan zijn werknemers, wat trouwens iets is die uitgaat van de Confederatie Bouw en door alle bouwbedrijven uitbetaald word aan de werknemers, net zoals de zogenaamde regenzegels of weerverlet in het jargon. Ik ben daar praktisch zeker van want ik heb zelf gans mijn carrière gewerkt in de bouw en zelfs met een tijdelijke vereniging in het jaar 1983 samen met Moury, Travaux en R.Maes uit Gent om de toenmalige ASLK in Brussel te bouwen en toen al hadden de werknemers van Moury, en trouwens wij allen de toen al wettelijke getrouwheidszegels, dus het zou mij sterk verwonderen dat dit nu niet meer het geval is.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum actieveling
- waarderingen: 38
Wat zijn getrouwheidszegels, een soort van bonus als je een jaar bij het bedrijf blijft?
Volgens mij berekeningen ligt de gemiddeld bruto jaarkost van werknemers richting 60k bij moury, en ik kwam uit op 80k bij een ander groot bouwbedrijf. Als we nu nog de gemiddelde leeftijd zouden weten kunnen we beter vergelijken.
De koers van het aandeel werd naar boven gemanipuleerd bij de laatste fixing.
Volgens mij berekeningen ligt de gemiddeld bruto jaarkost van werknemers richting 60k bij moury, en ik kwam uit op 80k bij een ander groot bouwbedrijf. Als we nu nog de gemiddelde leeftijd zouden weten kunnen we beter vergelijken.
De koers van het aandeel werd naar boven gemanipuleerd bij de laatste fixing.
Wat wel zou kunnen Rik is dat de mensen die werken onder Defi in een ander paritair comité vallen buiten de bouw en daar dienen ze natuurlijk geen getrouwheid en weerverlet uit te betalen! Is ook iets die voorvalt in andere bouwfirma’s!
De getrouwheidszegels zijn een verworven recht in de bouw die uitbetaald word door de Confederatie bouw, ieder jaar net zoals de weerverletzegels. De getrouwheid is 9% van het brutoloon( dus effectief gewerkt, indien ziek in het jaar krijgt men veel minder) en het weerverlet is 2% van het brutoloon. Het eerste is uitbetaald einde oktober begin november, het laatste begin april, telkens van het voorgaande jaar, uitgezonderd weerverlet die loopt van begin april tot eind maart.Al wie ingeschreven is onder het paritair comité van de bouw heeft daar recht op. Dus wie niet ingeschreven onder dit paritair comité kan zich ook niet inschrijven voor aanbestedingen in de bouw, lijkt mij vrij logisch.
thomasbergersen liked last!
Waarom denk je Thomasbergersen dat de koers gemanipuleerd is geweest?
-
- Forum actieveling
Er werden 8 aandelen gekocht, er stond 1 aandeel op 588, 7 te koop aan 580/582, en de koper koopt er 7 + 1 aan 588.
Maar je moet waarschijnlijk wel op de uitbetalingsdatum er nog werken voor je die zegels krijgt dan? Di fi valt ook onder bouw, ik heb een vriend die zo'n bedrijf heeft en zij werken ook met bouwverlof enzo. Ik ga het hem eens vragen.
Maar je moet waarschijnlijk wel op de uitbetalingsdatum er nog werken voor je die zegels krijgt dan? Di fi valt ook onder bouw, ik heb een vriend die zo'n bedrijf heeft en zij werken ook met bouwverlof enzo. Ik ga het hem eens vragen.
Als die persoon nu 8 aandelen wou aan market en zijn mandje was pas gevuld bij 588 dan koopt hij alle 8 aandelen aan 588 en niet 7 aan 580 en 1 aan 588.thomasbergersen schreef: ↑10 jun 2025 18:06Er werden 8 aandelen gekocht, er stond 1 aandeel op 588, 7 te koop aan 580/582, en de koper koopt er 7 + 1 aan 588.
In het orderboek zal dit verschijnen als 2 aparte trades: 7 + 1 aan 588.
Ik zie niet goed in waarom de koers gemanipuleerd zou zijn. Het toont wel aan dat je steeds met limieten moet werken.
Nee hoor je krijgt dit uitbetaald volgens de prestaties, als je halfweg het jaar bijvoorbeeld vertrekt uit de bouw zal je uitbetaald worden voor dit halve jaar, zelfs als je totaal iets anders doet.
Het kan dat Defi ingeschreven is in de bouw, zou ergens normaal zijn dat iedereen op gelijke voet behandeld word.
thomasbergersen liked last!
Het kan dat Defi ingeschreven is in de bouw, zou ergens normaal zijn dat iedereen op gelijke voet behandeld word.
-
- Forum actieveling
Klopt kan ook een domme persoon geweest zijn of iemand die niet aanwezig was op het moment van veilingInvstr schreef: ↑10 jun 2025 18:36Als die persoon nu 8 aandelen wou aan market en zijn mandje was pas gevuld bij 588 dan koopt hij alle 8 aandelen aan 588 en niet 7 aan 580 en 1 aan 588.thomasbergersen schreef: ↑10 jun 2025 18:06Er werden 8 aandelen gekocht, er stond 1 aandeel op 588, 7 te koop aan 580/582, en de koper koopt er 7 + 1 aan 588.
In het orderboek zal dit verschijnen als 2 aparte trades: 7 + 1 aan 588.
Ik zie niet goed in waarom de koers gemanipuleerd zou zijn. Het toont wel aan dat je steeds met limieten moet werken.

-
- Forum actieveling
Idd, kan misschien bij een overname wel problemen geven als het personeel in een potentieel overgenomen bedrijf meer betaald wordt?Alian schreef: ↑10 jun 2025 18:38Nee hoor je krijgt dit uitbetaald volgens de prestaties, als je halfweg het jaar bijvoorbeeld vertrekt uit de bouw zal je uitbetaald worden voor dit halve jaar, zelfs als je totaal iets anders doet.