Campine
Re: Campine
toch 400 miljoen, miljaar. Fout van de stewardess
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum actieveling
- waarderingen: 38
https://www.spglobal.com/marketintellig ... s-82779220
Beetje oude maar interessante info ivm Antimoon, voor de liefhebbers.
Beetje oude maar interessante info ivm Antimoon, voor de liefhebbers.
Hallo Sultan,
Jammer genoeg rook ik niet meer.....maar die CHAMPAGNE gaat er vloeiend in
Trouwens, in 2025 wordt er zeker meer dan 2.000 ton antimoon gerecycled in Beerse
Dat is dan 2.000 maal $40.000 is 80 miljoen.
Recyclage was al rendabel bij prijzen van $ 9.000 per ton, dus de rest loopt onder de streep rechtstreeks de winst in.
En dan praten we over 60 miljoen
Zal allicht hier en daar wat meer kosten zijn, maar het plaatje is duidelijk...........MEGA
Jammer genoeg rook ik niet meer.....maar die CHAMPAGNE gaat er vloeiend in

Trouwens, in 2025 wordt er zeker meer dan 2.000 ton antimoon gerecycled in Beerse

Recyclage was al rendabel bij prijzen van $ 9.000 per ton, dus de rest loopt onder de streep rechtstreeks de winst in.
En dan praten we over 60 miljoen

Zal allicht hier en daar wat meer kosten zijn, maar het plaatje is duidelijk...........MEGA
grootste stijger in december voor het fonds Indépendance Europe Small
Campine 34,1% Le prix de l'antimoine atteint des sommets
https://www.independance-am.com/wp-cont ... -fr-fr.pdf
groeten
Campine 34,1% Le prix de l'antimoine atteint des sommets
https://www.independance-am.com/wp-cont ... -fr-fr.pdf
groeten
Ik blijf erbij dat jouw berekening niet correct is.serie 1 schreef: ↑09 jan 2025 08:50Hallo Sultan,
Jammer genoeg rook ik niet meer.....maar die CHAMPAGNE gaat er vloeiend in![]()
Trouwens, in 2025 wordt er zeker meer dan 2.000 ton antimoon gerecycled in Beerse![]()
En dan praten we over 60 miljoen![]()
Antimoonprijzen zijn in de 2e jaarhelft gestegen van $20.000 per ton naar $40.000 ton, laat ons dus zeggen dat die gemiddeld $30.000 per ton was in H2 2024.
Als Campine in de 2e jaarhelft 750 ton gerecycleerd heeft zou je volgens jouw berekening verwachten dat ze daar iets van een EUR 15 miljoen winst op gemaakt hebbent (= 750 * (30.000 - 9.000)). Dat hebben ze duidelijk niet gedaan.
Trouwens, de verwachte EBITDA over 2024 (EUR 40 miljoen) is eigenlijk gewoon het dubbele van de EBITDA in H1 2024. De 2e jaarhelft was dus, ondanks die enorme stijging van de antimoonprijzen, niet zo uitzonderlijk goed als hier wordt beweerd.
Ik heb het over 2025.
Jij kijkt naar 2024, dat is verleden tijd. Maar los daarvan:de winst over 2024 wordt duidelijk hoger dan het persbericht van
12 December aangeeft. We spreken elkaar weer daarover als de cijfers er zijn
Jij kijkt naar 2024, dat is verleden tijd. Maar los daarvan:de winst over 2024 wordt duidelijk hoger dan het persbericht van
12 December aangeeft. We spreken elkaar weer daarover als de cijfers er zijn

Ik geef enkel aan dat als je jouw methodologie om de winst te berekenen voor 2025 toepast op de 2e jaarhelft van 2024 je veel hogere winstcijfers uitkomt dan de werkelijke winstcijfers voor H2 2024. Met jouw methodologie kom je uit op iets van een EUR 15 miljoen winst in H2 2024, allaan maar op de 750 ton die ze gerecycleerd hebben.
-> Daarnaast hebben ze in H2 2024 iets van een 5000 ton antimoon met een grote meerwaarde kunnen verkopen dankzij de stijgende antimoonprijzen (FIFO waardering) en is er een grote meerwaarde op de voorraad antimoon.
-> Daarnaast is er nog de winstbijdrage van de metals recycling divisie, die in H1 2024 voor 2/3 van de totale EBITDA instond.
Als je dat allemaal tesamen bekijkt is jouw shortcut berekening van de winst dus totaal niet betrouwbaar.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 38
Waarvoor werd die strategische voorraad aangelegd?
Zou het niet logisch zijn die nu met de chinese beperkingen snel van de hand te doen?
Zou het niet logisch zijn die nu met de chinese beperkingen snel van de hand te doen?