Umicore
Re: Umicore
De gekende shortposties waren vrij klein dacht ik?macfall schreef: ↑10 jun 2025 17:47ik heb ze aan 22 / 15 / 10 / 8 gekocht, ik sta nu break even. Die koers gaat wel terug richting €20 eens die batterijtak onder controle is.
Koers vandaag is grotendeels tgv short squeeze denkek. Nu zal de komende dagen blijken of de koers consolideert of terug 10% eraf.
De recent gestegen metaalprijzen ondersteunen de case natuurlijk. Andere analisten gaan ook met hogere doelen komen volgens mij.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum actieveling
- waarderingen: 38
Nadat ik in de capital markets day notes toch nog heel veel gelezen heb over die batterijbusiness, zal het toch tot mijn vakantie duren voor ik het bekijk.Umi schreef: ↑10 jun 2025 19:06Soms beter 'laat' dan 'te vroeg' natuurlijk.observator schreef: ↑10 jun 2025 15:59Waarschijnlijk zijt ge dan al redelijk laat.thomasbergersen schreef: ↑10 jun 2025 14:57
Ingedekt als in, ze hebben de prijs al vastgelegd die ze krijgen?
Als ik umicore tegen volgend jaar aan een goede prijs kan kopen wanneer ik hun business volledig begrijp en ze alleen op basis van hun recyclageactiviteiten gewaardeerd worden, ben ik tevreden.
Kopen als de kanonnen bulderen!
Koers is ondertussen op 2 maanden al meer dan 60% gestegen vanaf zijn dieptepunt.
Ik denk dat er nog wel een fors herstel mogelijk is van hieruit.
Had je na de 60% stijging na de dip bij RR ingestapt, had je een gestoord rendement gehaald. (zie link, helaas geen positie)
Overigens zeg ik niet dat dit hier zo zal gaan & al zeker niet zo snel.. Ik verwacht een véél langduriger hersteltraject.
https://finance.yahoo.com/quote/RR.L/
Alvorens dit mijn gemiddelde aankoopkoers weer bereikt...thomasbergersen schreef: ↑11 jun 2025 08:09Nadat ik in de capital markets day notes toch nog heel veel gelezen heb over die batterijbusiness, zal het toch tot mijn vakantie duren voor ik het bekijk.Umi schreef: ↑10 jun 2025 19:06Soms beter 'laat' dan 'te vroeg' natuurlijk.observator schreef: ↑10 jun 2025 15:59Waarschijnlijk zijt ge dan al redelijk laat.thomasbergersen schreef: ↑10 jun 2025 14:57
Ingedekt als in, ze hebben de prijs al vastgelegd die ze krijgen?
Als ik umicore tegen volgend jaar aan een goede prijs kan kopen wanneer ik hun business volledig begrijp en ze alleen op basis van hun recyclageactiviteiten gewaardeerd worden, ben ik tevreden.
Kopen als de kanonnen bulderen!
Koers is ondertussen op 2 maanden al meer dan 60% gestegen vanaf zijn dieptepunt.
Ik denk dat er nog wel een fors herstel mogelijk is van hieruit.
Had je na de 60% stijging na de dip bij RR ingestapt, had je een gestoord rendement gehaald. (zie link, helaas geen positie)
Overigens zeg ik niet dat dit hier zo zal gaan & al zeker niet zo snel.. Ik verwacht een véél langduriger hersteltraject.
https://finance.yahoo.com/quote/RR.L/
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.