Umicore
Re: Umicore
Jathomasbergersen schreef: ↑10 jun 2025 10:24Gaan ze winst maken dit jaar? Iemand naar de capital markets day geluisterd?
2x zelfs

Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum actieveling
- waarderingen: 38
iets interessant gehoord, want was 4 uur? ik heb nog geen tijd gehad te luisteren, was het van plan (maar ik ben trager dan goldman sachs helaas)Umi schreef: ↑10 jun 2025 12:30Jathomasbergersen schreef: ↑10 jun 2025 10:24Gaan ze winst maken dit jaar? Iemand naar de capital markets day geluisterd?
2x zelfs![]()

Beiden waren reeds voor 80% ingedekt in 2025.thomasbergersen schreef: ↑10 jun 2025 10:27
Met de zilverprijs en goudprijs nu moeten ze toch weer op normale winstgevendheidsniveau's kunnen komen als de slechte business in de boeken afgewaardeerd is?
Vooral stijging Sb & Pt prijs kan winstgevendheid ondersteunen dit jaar. (geen indekking & 60% indekking)
RBM is vorig jaar reeds voor 50% afgewaardeerd. Ik blijf echter geloven in de toekomst van NMC-batterijen; In het slechtste geval als 'niche'.
Uiteraard, heb destijds ergens op een ander forum wel iets geplaatst denk ik.thomasbergersen schreef: ↑10 jun 2025 12:34iets interessant gehoord, want was 4 uur? ik heb nog geen tijd gehad te luisteren, was het van plan (maar ik ben trager dan goldman sachs helaas)Umi schreef: ↑10 jun 2025 12:30Jathomasbergersen schreef: ↑10 jun 2025 10:24Gaan ze winst maken dit jaar? Iemand naar de capital markets day geluisterd?
2x zelfs![]()
![]()
Het was eind maart, dus je had tijd genoeg om sneller te zijn dan analisten

-
- Forum actieveling
Ingedekt als in, ze hebben de prijs al vastgelegd die ze krijgen?Umi schreef: ↑10 jun 2025 12:37Beiden waren reeds voor 80% ingedekt in 2025.thomasbergersen schreef: ↑10 jun 2025 10:27
Met de zilverprijs en goudprijs nu moeten ze toch weer op normale winstgevendheidsniveau's kunnen komen als de slechte business in de boeken afgewaardeerd is?
Vooral stijging Sb & Pt prijs kan winstgevendheid ondersteunen dit jaar. (geen indekking & 60% indekking)
RBM is vorig jaar reeds voor 50% afgewaardeerd. Ik blijf echter geloven in de toekomst van NMC-batterijen; In het slechtste geval als 'niche'.
Als ik umicore tegen volgend jaar aan een goede prijs kan kopen wanneer ik hun business volledig begrijp en ze alleen op basis van hun recyclageactiviteiten gewaardeerd worden, ben ik tevreden.
-
- Forum gebruiker
- waarderingen: 56
Waarschijnlijk zijt ge dan al redelijk laat.thomasbergersen schreef: ↑10 jun 2025 14:57
Ingedekt als in, ze hebben de prijs al vastgelegd die ze krijgen?
Als ik umicore tegen volgend jaar aan een goede prijs kan kopen wanneer ik hun business volledig begrijp en ze alleen op basis van hun recyclageactiviteiten gewaardeerd worden, ben ik tevreden.
Kopen als de kanonnen bulderen!
Koers is ondertussen op 2 maanden al meer dan 60% gestegen vanaf zijn dieptepunt.
-
- Forum actieveling
Dan koop ik bois sauvage wel als ik voor umicore te laat ben 
Als de prijzen voor goud en zilver al 80% vastliggen voor 2025, zal er in 2026 wel nog ruimte zijn als de prijzen even hoog blijven.

Als de prijzen voor goud en zilver al 80% vastliggen voor 2025, zal er in 2026 wel nog ruimte zijn als de prijzen even hoog blijven.
Soms beter 'laat' dan 'te vroeg' natuurlijk.observator schreef: ↑10 jun 2025 15:59Waarschijnlijk zijt ge dan al redelijk laat.thomasbergersen schreef: ↑10 jun 2025 14:57
Ingedekt als in, ze hebben de prijs al vastgelegd die ze krijgen?
Kopen als de kanonnen bulderen!
Koers is ondertussen op 2 maanden al meer dan 60% gestegen vanaf zijn dieptepunt.
Ik denk dat er nog wel een fors herstel mogelijk is van hieruit.
Had je na de 60% stijging na de dip bij RR ingestapt, had je een gestoord rendement gehaald. (zie link, helaas geen positie)
Overigens zeg ik niet dat dit hier zo zal gaan & al zeker niet zo snel.. Ik verwacht een véél langduriger hersteltraject.
https://finance.yahoo.com/quote/RR.L/