Recticel
Recticel
De echte reden die problemen kan geven is de grondstofprijs, maar die heb je niet aangehaald. Vele andere argumenten die je aanhaalt zijn mijns inziens niet juist.Piper schreef:Maarten, wat me tegenhoudt bij Recticel is het volgende:
-Beurskapitalisatie is mij te klein en te onstabiel.
-Weinig of geen interesse van grote professionele marktpartijen.
-Beleggers moeten altijd vooruit kijken en ik verwacht in die branche van automobiel en bouw nog (zeer) slechte cijfers in 2012 en eventueel verder.
-Aandeel is en blijft zeer cyclisch alsook zeer risicovol en deze cyclische aandelen zijn wat mij betreft vandaag volledig te mijden.
-De macht in de branche van automotive ligt bij de autobouwers en niet bij de toeleveranciers.
-Het management bewees in het verleden niet altijd als betrouwbaar over te komen.
-Enkele grootaandeelhouders bouwen de laatste weken fors af (o.a. Bois Sauvage, en die bewezen reeds heel vaak een neus voor zaken te hebben).
-Winstmarges en winstcijfers lijken mij ook te weinig.
-Evenals het dividend.
-Ik zie dus weinig of geen value-kenmerken.
Maar ieder zijn mening natuurlijk en ook ik heb geen glazen bol.
-Bv de verkoop van grootaandeelhouders is simpelweg een fout argument. Bois Sauvage verkoopt enkel omdat door een verkoop optie van VEAN, Bois Sauvage 200 000 Recticel aandelen erbij kreeg. Ze overstegen hiermee de drempel van 30% en ze moesten om gebruik niet verplicht te worden tot OBA hun aandeel tot onder de 30% laten gaan. Ze hebben enkel verkocht wat ze moesten verkopen om onder deze drempel te zakken, geen aandeel meer. Die 200 000 aandelen Recticel hebben 11 euro per stuk gekost, een neus voor zaken hebben, dit is toch geen voorbeeld ervan voor Bois Sauvage.
-Het brutodividend is aan de huidige koersen iets meer dan 5%.
-De winst is in sterk stijgende lijn voor de isolatie. Inderdaad, automobiel etc zullen het de komende jaren moeilijker en moeilijker krijgen. Maar voor minder van de beurswaarde van 1 afdeling (isolatie) krijgt je er 3 extra winstgevende afdelingen bovenop.
Recticel is inderdaad cyclisch, maar dat moet je ook niet overdrijven. Bouwen en zeker renoveren, dat blijven de Belgen doen, ook in economisch slechtere tijden. En met de steeds strenger wordende isolatienormen en duurder wordende energie zal de vraag naar isolatie alleen maar toenemen. Trouwens cyclische aandelen moet je kopen wanneer de koers laag staat en het economisch moeilijker staat en verkopen wanneer het goed gaat, niet omgekeerd.
Ablx,Barco,Bekaert,CFE,Bois Sauv,CMB,Exmar,GIMV,Global Graph,MDX,Nyrstar,Picanol,QuestfG,RealDolmen,Recticel,Resilux,SAPEC,SBM,Softimat,Thrombo,Tubize
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Re: Recticel
Maarten, we zien wel, maar ik moet ze zeker niet hebben omwille van bovenaangehaalde redenen.
En tussen haakjes de grondstofprijzen met uitzondering van olie en palmolie (aan elkaar ook gekoppeld) zijn overal aan het dalen.
En tussen haakjes de grondstofprijzen met uitzondering van olie en palmolie (aan elkaar ook gekoppeld) zijn overal aan het dalen.
Maarten, dat is volledig juist, maar volgens mij moeten we eerst economisch nog verder de dieperik in. Het is te vroeg mijn inziens om cyclische waarden zoals Nyrstar, ArcelorMittal e.d. te kopen.Maarten schreef:Trouwens cyclische aandelen moet je kopen wanneer de koers laag staat en het economisch moeilijker staat en verkopen wanneer het goed gaat, niet omgekeerd.
In het geval dat het helemaal op zijn gat valt heb je gelijk. Maar als je kijkt waar de koers van Recticel vandaan komt, lijkt het mij nu toch geen slechte koopgelegenheid. Ik zie ze niet, zelfs wanneer het economisch nog slechter gaat, nog veel dieper zakken.
Ach ja, time will tell
Ach ja, time will tell

Ablx,Barco,Bekaert,CFE,Bois Sauv,CMB,Exmar,GIMV,Global Graph,MDX,Nyrstar,Picanol,QuestfG,RealDolmen,Recticel,Resilux,SAPEC,SBM,Softimat,Thrombo,Tubize
Ik wil ook in Recticel stappen met winst van kinepolis , ik ben aan het wachten tot ze onder de 5 Euro komen dan schaf ik ze aan . Hopen op een correctie 

in portefeuille: IWDA , VWRL , PRODWARE , EKINOPS , ZILVER
Snippo, wat gaat u doen met Van de Velde?
P.S.: insiders hebben de laatste tijd verkocht.
P.S.: insiders hebben de laatste tijd verkocht.
Snippo, maar Van de Velde toch wel gehad, dacht ik?
Neen , ik bezitte Umicore , Kinepolis , Boskalis alle 3 verkocht met 18 , 20 & 30 %
Nu hou ik nog over Aperam , Barco , CFE , D'ieteren , Bekaert , Ter beke , Burelle . Heb nu wat cash dus Recticel zie ik wel zitten
Nu hou ik nog over Aperam , Barco , CFE , D'ieteren , Bekaert , Ter beke , Burelle . Heb nu wat cash dus Recticel zie ik wel zitten
Al 15% gestegen sinds ik hier mijn post schreef enkele dagen terug.