Econocom

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

liesje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 11

Econocom

Bericht door liesje »

en wederom prachtige cijfers!
nog eens een bedrijf waarop je kan bouwen.
emma liked last!

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1348

Re: Econocom

Bericht door KAATSCLUB »

- Econocom zit een jaar voor op schema. De winstdoelstellingen voor 2011 werden ruimschoots gehaald. Voor 2012 ziet het management opnieuw forse groei. En er is meer. Het bedrijf is na een grote overname opnieuw schuldenvrij.

De omzet steeg dankzij de overname van ECS met zowat de helft tot 1,58 miljard euro. Het bedrijfsresultaat (exclusief uitzonderlijke elementen) steeg met 36 procent tot 64,6 miljoen euro. Dat is veel beter dan de managementdoelstellingen. Econocom ligt zelfs een jaar voor op de planning.

Dat heeft veel te maken met de overname van ECS in oktober 2010. Dat die overname een schot in de roos was, werd vorig jaar al stilaan duidelijk. Onder andere daardoor was het aandeel in 2011 het best presterende van de hele Brusselse beurs.

Bij het Franse bedrijf lagen de kostenbesparingen voor het rapen en de integratie van ECS in Econocom liep als een trein. Bovendien zegt het IT-bedrijf weinig last te hebben van de recessie, onder meer omdat bedrijven hun balans verlichten door hun computerpark te leasen.

Doordat de zaken zo goed lopen, slaagde Econocom er zelfs in zijn volledige schuldenberg tot nul te herleiden. En dat slechts 15 maanden na de overname van ECS, waarvoor Econocom 172 miljoen euro bankschulden aanging.

Het nettoresultaat zakte vorig jaar met 30 procent tot 0,86 euro per aandeel, te wijten aan integratiekosten en kosten voor de vervroegde terugbetaling van de schulden.

Voor 2012 verwacht het bedrijf 2 euro nettowinst per aandeel en minstens 70 miljoen euro courante bedrijfswinst.

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite

Bericht door KAATSCLUB »

Heeft er al een ferme stijging opzitten , maar bij de minste terugval stap ik hier in ....dat is zeker :!:

ddv88334
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 0

Bericht door ddv88334 »

KAATSCLUB schreef:Heeft er al een ferme stijging opzitten , maar bij de minste terugval stap ik hier in ....dat is zeker :!:
En kaatsclub van wanneer zou je terug instappen. :?: Zit ze ook in het oog aan het houden maar ik vrees een beetje dat er niet veel meer aan af zal gaan. Die mannen hebben gewoon gene bal schuld meer. Ze verwachten ook 2 Euro winst in 2012 dat is amper kw van 8.
Zou ook zeer graag instappen maar ja het is die recente stijging die me tegenhoudt. :twisted:
In port: Fysiek zilver, Turbo long zilver, Belgacom en RHJ international

KAATSCLUB
Forum elite
Forum elite

Bericht door KAATSCLUB »

ddv88334 schreef:
KAATSCLUB schreef:Heeft er al een ferme stijging opzitten , maar bij de minste terugval stap ik hier in ....dat is zeker :!:
En kaatsclub van wanneer zou je terug instappen. :?: Zit ze ook in het oog aan het houden maar ik vrees een beetje dat er niet veel meer aan af zal gaan. Die mannen hebben gewoon gene bal schuld meer. Ze verwachten ook 2 Euro winst in 2012 dat is amper kw van 8.
Zou ook zeer graag instappen maar ja het is die recente stijging die me tegenhoudt. :twisted:
Ja dat is hier nu het probleem hé, flinke stijging achter de rug en hopen op een kleine terugval..... maar komt die er wel ?????????
De vooruitzichten zijn schitterend ....en wie verkoopt er dan????? Moest ik ze al in port hebben ,IK VERKOCHT ZEKER NIET :!:
Dus ja ..... eventjes de grafiek bekijken , steun op 15,90....maar daar zie ik ze niet meer geraken vrees ik.
http://www.4-traders.com/ECONOCOM-GROUP-6014/

Piper
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1

Bericht door Piper »

Ik heb Econocom reeds lang en aan huidige koersen is Econocom nog altijd spotgoedkoop, maar ik denk dat Econocom nu ook aan huidige correctie onderhevig zal zijn. Dit biedt mogelijkheden voor diegenen die nog geen hebben om in dit prachtig aandeel/bedrijf in te stappen. ;)

de grijze
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 13

Bericht door de grijze »

Aandeel econocom geschorst?

ddv88334
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door ddv88334 »

Het aandeel van de Belgische informaticadienstengroep Econocom is geschorst in afwachting van een persbericht. Er is een plaatsing van bestaande aandelen aan de gang in de markt, meldt de beurswaakhond FSMA.

Gezien er bestaande aandelen worden verkocht, is het niet onmogelijk dat de Franse bank Société Générale (een deel van) haar participatie aan het verkopen is, valt bij waarnemers te horen.
Société Générale bezit 7 procent van Econocom. De bank kreeg de aandelen in handen toen ze haar dochter ECS in 2010 verkocht aan Econocom.
Later meer.

ddv88334
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door ddv88334 »

De notering is hervat -6%: Zou ik mij toch een aankoop riskeren? Maar als société gén. ze weg doet aan 15,5 dan zullen ze er vanuit gaan dat er de meeste room al afgeschept is van de koers denk ik?

liesje
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 11

Bericht door liesje »

vind ik ook maar raar!

Plaats reactie