Econocom
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2161
Re: Econocom
Niet te geloven dat ze het toch niet kunnen laten nog maar eens een prutsbedrijfje over te nemen om bij de cluster te smijten : bb-net, een Duits bedrijfje waar 50 man werkt. Rechtstreeks gekocht van de CEO/eigenaar.
Die is alleszins al binnen.
Die is alleszins al binnen.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum elite
- waarderingen: 2145
Vind het vreemd dat eerst de koers naar beneden ging, en de resultaten dat daarna weerspiegelen. Vanuit het koersverloop gezien zijn deze resultaten niet verrassend. Die volgorde vind ik raar.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
-
- Forum elite
- waarderingen: 2145
Schuldreductie grotendeels uit de verkoop van de bootjes, waarvan de minwaarden naar 2023 geschoven werden. Die reductie is dus ook éénmalig. Nochtans stijgen de 'other financial costs' van 20 naar 21M€. Volgend kwartaal te bekijken of ze dan dalen.
Dat dalend aantal aandelen. Tsja, winst wordt verdeeld over minder aandelen, zelfs als ze daalt... Ik vind die aandelen schrappingen dus niet zo relevant (net als aandeleninkopen). Een bedrijf moet gefocust zijn op winst maken. Je ziet dat ook aan dit draadje. Het gaat meer over bijzaken (wat doen ze met de ingekochte aandelen, hoeveel NETTO-dividend,...) dan over winst. Ook best grappig, ze hebben nu al 3 soorten winst (gerealiseerde, restated en pro forma). Met die dingen is econocom bezig.
Organigram hertekenen/stroomlijnen, dat zou al wat opbrengen. Minder bestuursniveaus, strakkere controle. Maar daar horen we niets over.
3logic liked last! Dat dalend aantal aandelen. Tsja, winst wordt verdeeld over minder aandelen, zelfs als ze daalt... Ik vind die aandelen schrappingen dus niet zo relevant (net als aandeleninkopen). Een bedrijf moet gefocust zijn op winst maken. Je ziet dat ook aan dit draadje. Het gaat meer over bijzaken (wat doen ze met de ingekochte aandelen, hoeveel NETTO-dividend,...) dan over winst. Ook best grappig, ze hebben nu al 3 soorten winst (gerealiseerde, restated en pro forma). Met die dingen is econocom bezig.
Organigram hertekenen/stroomlijnen, dat zou al wat opbrengen. Minder bestuursniveaus, strakkere controle. Maar daar horen we niets over.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Vooral dat laatste is belangrijk. Momenteel is Econocom een amalgaam van min of meer onafhankelijk opererende bedrijfjes waarvan de respectievelijke omzetten gewoon worden opgeteld. Ik dacht dat die stroomlijning het hoofddoel was van dat One Econocom initiatief. Andere Belgische IT-bedrijven hebben of hadden ook last van dat gebrek aan samenhang waardoor er veel synergieën verloren gaan (Cronos, Cegeka, Real Software, ...).jean de florette schreef: ↑14 feb 2025 09:51Schuldreductie grotendeels uit de verkoop van de bootjes, waarvan de minwaarden naar 2023 geschoven werden. Die reductie is dus ook éénmalig. Nochtans stijgen de 'other financial costs' van 20 naar 21M€. Volgend kwartaal te bekijken of ze dan dalen.
Dat dalend aantal aandelen. Tsja, winst wordt verdeeld over minder aandelen, zelfs als ze daalt... Ik vind die aandelen schrappingen dus niet zo relevant (net als aandeleninkopen). Een bedrijf moet gefocust zijn op winst maken. Je ziet dat ook aan dit draadje. Het gaat meer over bijzaken (wat doen ze met de ingekochte aandelen, hoeveel NETTO-dividend,...) dan over winst. Ook best grappig, ze hebben nu al 3 soorten winst (gerealiseerde, restated en pro forma). Met die dingen is econocom bezig.
Om nog maar te zwijgen over de overdreven op groei, omzet. Dat er nog wat winst overblijft, is eerder een neveneffect.
Waarom eens niet kijken naar pennystocks? Valt soms meer te rapen maar moet het goed opvolgen!
Er zijn nog andere aandelen waar het het dividend hoger is.
Er zijn nog andere aandelen waar het het dividend hoger is.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Wat is dat "goed opvolgen" ? Reddit afspeuren om er de volgende memestock proberen uit te halen ? Ik doe dit soms met een klein bedrag en het liep tot nu toe goed af (GME en KULR).
Ik geef zeker toe dat dit absoluut niets met beleggen te maken heeft.
OK je hebt gelijk
Maar hoeveel winst is er te rapen bij econocom buiten het dividend?
Ben over 2 jaar uitgestapt omdat het ongeveer 2 € bleef staan. Had het aandeel ongeveer 2 jaar.
Maar ieder zijn ding
Maar hoeveel winst is er te rapen bij econocom buiten het dividend?
Ben over 2 jaar uitgestapt omdat het ongeveer 2 € bleef staan. Had het aandeel ongeveer 2 jaar.
Maar ieder zijn ding
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Ja, het leven van de aandelenbelegger neemt soms rare bochten. Ontex en econocom heb ik lang geleden gekocht na er toch wel wat opzoekingswerk in gestoken te hebben. Beiden noteren met verlies. En maar wachten op de turnaround die altijd voor het volgende jaar is.
Met GME en KULR spring ik impulsief op een soort van hysterische golf en maak ik op twee dagen een stevig winstje.
We blijven proberen

-
- Forum actieveling
- waarderingen: 190
Bij mij staat econocom nog steeds op.de kooplijst. Soms zijn jaren geduld nodig om tot succes te komen. Ik begrijp helemaal de commotie rond de huidige cijfers niet. Het vernietigen van aandelen of het´terugdringen van de schuld en een dividend van ruim 5 percent lijkt niemand te kunnen bekoren. Paar jaar terug werden aandelen zoals Ksb Aliaxis Bam en Heijlans om er maar een paar te noemen ook verguisd op de beurs. Maar met geduld. Veel geduld komt de echte waarde vroeg of laat toch naar boven. En dan verdien je meer dan met wat gegok her en der. Maar ieder zijn ding in.de krantenwinkel zijn er ook die elke week daar hun heil zoeken of hun geld wit wassen dat is ook mogelijk natuurlijk. Ik vind wel jammer.dat we vandaag oorspronkelijk niet dieper gezakt zijn.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Jaren geduld hebben is niet zo een neutrale uitspraak wanneer zowat alle aandelenbeurzen op een recordkoers staan. Ik heb econocom jaren geleden beginnen kopen en heb ze nu gemiddeld op 2,28€. Wel al wat dividenden getrokken maar ik beschouw het als een mislukte aankoop.forumbeurs schreef: ↑14 feb 2025 17:21Bij mij staat econocom nog steeds op.de kooplijst. Soms zijn jaren geduld nodig om tot succes te komen. Ik begrijp helemaal de commotie rond de huidige cijfers niet. Het vernietigen van aandelen of het´terugdringen van de schuld en een dividend van ruim 5 percent lijkt niemand te kunnen bekoren. Paar jaar terug werden aandelen zoals Ksb Aliaxis Bam en Heijlans om er maar een paar te noemen ook verguisd op de beurs. Maar met geduld. Veel geduld komt de echte waarde vroeg of laat toch naar boven. En dan verdien je meer dan met wat gegok her en der. Maar ieder zijn ding in.de krantenwinkel zijn er ook die elke week daar hun heil zoeken of hun geld wit wassen dat is ook mogelijk natuurlijk. Ik vind wel jammer.dat we vandaag oorspronkelijk niet dieper gezakt zijn.