Econocom
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 61
Re: Econocom
Ik blijf er ook in geloven, de nieuwe cijfers zijn naar verwachting, maar de echte turnaround duurt inderdaad ondertussen al minstens een jaar te lang
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Nooit opgeven zelfs na 15+ jaren, had ook jaren euronav en arcelormittal die jaren niets deden dan dalen of stabiel bleven, de laatse jaren zijn deze aandelen goed gestegen, dividend ontvangen en nu meer dan 100%+ winst.USSENTERPRISE schreef: ↑14 feb 2025 18:25Jaren geduld hebben is niet zo een neutrale uitspraak wanneer zowat alle aandelenbeurzen op een recordkoers staan. Ik heb econocom jaren geleden beginnen kopen en heb ze nu gemiddeld op 2,28€. Wel al wat dividenden getrokken maar ik beschouw het als een mislukte aankoop.forumbeurs schreef: ↑14 feb 2025 17:21Bij mij staat econocom nog steeds op.de kooplijst. Soms zijn jaren geduld nodig om tot succes te komen. Ik begrijp helemaal de commotie rond de huidige cijfers niet. Het vernietigen van aandelen of het´terugdringen van de schuld en een dividend van ruim 5 percent lijkt niemand te kunnen bekoren. Paar jaar terug werden aandelen zoals Ksb Aliaxis Bam en Heijlans om er maar een paar te noemen ook verguisd op de beurs. Maar met geduld. Veel geduld komt de echte waarde vroeg of laat toch naar boven. En dan verdien je meer dan met wat gegok her en der. Maar ieder zijn ding in.de krantenwinkel zijn er ook die elke week daar hun heil zoeken of hun geld wit wassen dat is ook mogelijk natuurlijk. Ik vind wel jammer.dat we vandaag oorspronkelijk niet dieper gezakt zijn.
Dus dit kan met econocom ook gebeuren, aandeel noteert ook onder boekwaarde.......
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2158
Te gek dat er iemand bij opening 30.000 stuks aan marktprijs buiten wipt. Dat is niet veel minder dan een gemiddelde dagomzet.
Inderdaad, gisteren een mooie stijging, vandaag terug de kop ingedrukt met 30.000 stukskes. Dat mag hier niet stijgen.USSENTERPRISE schreef: ↑19 feb 2025 09:12Te gek dat er iemand bij opening 30.000 stuks aan marktprijs buiten wipt. Dat is niet veel minder dan een gemiddelde dagomzet.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Ik veronderstel dat koper en verkoper van zulk een blok de transactie op voorhand hebben afgesproken. Het lijkt onwaarschijnlijk dat de markt zulk een verkooporder anders op een convenabele manier zou kunnen verwerken.de zinker schreef: ↑19 feb 2025 09:16Inderdaad, gisteren een mooie stijging, vandaag terug de kop ingedrukt met 30.000 stukskes. Dat mag hier niet stijgen.USSENTERPRISE schreef: ↑19 feb 2025 09:12Te gek dat er iemand bij opening 30.000 stuks aan marktprijs buiten wipt. Dat is niet veel minder dan een gemiddelde dagomzet.
In wezen gaat dit niet over "grote" transacties. Er is gewoon geen handel in dit aandeel net zoals de verhouding omzet en winst. Op zich is dit een grote onderneming een 4 tal keer een Barco bv. En dit een hippe branche Maar communicatie en beleid laten de wensen over. Hierdoor staat het aandeel goedkoop genoteerd en is er nauwelijks interesse....wat dan weer het potentieel enorm maakt Moest men voor iedere transactie van 50 000 euro afspraken maken met koper en verkoper men zou er wel mee zijn. Zou ook niet weten hoe je dit moet aanvatten.USSENTERPRISE schreef: ↑19 feb 2025 09:24Ik veronderstel dat koper en verkoper van zulk een blok de transactie op voorhand hebben afgesproken. Het lijkt onwaarschijnlijk dat de markt zulk een verkooporder anders op een convenabele manier zou kunnen verwerken.de zinker schreef: ↑19 feb 2025 09:16Inderdaad, gisteren een mooie stijging, vandaag terug de kop ingedrukt met 30.000 stukskes. Dat mag hier niet stijgen.USSENTERPRISE schreef: ↑19 feb 2025 09:12Te gek dat er iemand bij opening 30.000 stuks aan marktprijs buiten wipt. Dat is niet veel minder dan een gemiddelde dagomzet.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
“Grote” transactie moet je in zijn context zien. Eén transactie die bijna een volledig dagvolume bedraagt, vind ik een grote transactie.
Als je dus een grote transactie wil doen dan zoek je discreet een tegenpartij via jouw broker. Simple comme bonjour
Als je dus een grote transactie wil doen dan zoek je discreet een tegenpartij via jouw broker. Simple comme bonjour
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 190
Vandaag aan huidige koers is het dividendrendement 5.6%bruto. Het aanwerven van nieuw personeel in de voorbije periode is een positief teken. Wie verkoopt er nog aan deze lage prijzen? De hoge waarderingen bij vele aandelen moet toch ooit in het voordeel van Econocom gaan spelen. Bij de beurs is het altijd zo dat je moet uitgaan van huidige waarden en waarderingen. Achterom kijken heeft weinig nut. De schuldgraad is spectaculair gedaald. Wat willen beleggers nog meer? Het antwoord is wellicht simpel. Stijgende koersen, naar waarderingen wordt vaak niet meer gekeken. Wat stijgt zal wel blijven stijgen zeker?. Crypto is daar een mooi voorbeeld van. Ik voel me toch beter als we naar de waarde van een bedrijf kijken en welke return vanaf de huidge waarde mogelijk is en welke opbrengst ons dit jaarlijks opbrengt. Vergeet de spiegel en tracht te kijken naar wat komt.
goudhaantje liked last!
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Het dividendrendement wordt automatisch zo hoog omdat de beurskoers voortdurend daalt. We hebben net een resultatenrapportering gekregen waarin de winst en het dividend serieus gedaald zijn. De reden die daarvoor gegeven wordt zijn kosten voor een vaag intern "kostenbesparings" programma. De operationele marge is een magere 4 % met weinig beterschap in zicht.forumbeurs schreef: ↑03 mar 2025 13:18Vandaag aan huidige koers is het dividendrendement 5.6%bruto. Het aanwerven van nieuw personeel in de voorbije periode is een positief teken. Wie verkoopt er nog aan deze lage prijzen? De hoge waarderingen bij vele aandelen moet toch ooit in het voordeel van Econocom gaan spelen. Bij de beurs is het altijd zo dat je moet uitgaan van huidige waarden en waarderingen. Achterom kijken heeft weinig nut. De schuldgraad is spectaculair gedaald. Wat willen beleggers nog meer? Het antwoord is wellicht simpel. Stijgende koersen, naar waarderingen wordt vaak niet meer gekeken. Wat stijgt zal wel blijven stijgen zeker?. Crypto is daar een mooi voorbeeld van. Ik voel me toch beter als we naar de waarde van een bedrijf kijken en welke return vanaf de huidge waarde mogelijk is en welke opbrengst ons dit jaarlijks opbrengt. Vergeet de spiegel en tracht te kijken naar wat komt.
Ik weet niet of de huidige waardering zo slecht is. Econocom is een eeuwige belofte die jaar na jaar een gouden dageraad belooft maar niet kan leveren. Hou je dus maar vast aan dat dividendrendement want de afgelopen jaren was dat het enige dat je als aandeelhouder kreeg.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 190
Wie heeft.de resultaten rapportering gemaakt? Hebben ze ook rekening gehouden dat de schuld sterk terug liep en dat het aantal openstaande aandelen sterk gedaald zijn de laatste paar jaar?
Ik wil niemand tot aankopen overtuigen. Ik geef enkel mijn visie te kennen. Elke wederlegging hiervan is welkom uiteraard. Voor mezelf is Econocom een van mijn grootste posities. Elke koers onder 2.5 euro is naar mijn mening te laag. De beurskoers is trouwens maar 2 dagen van tel. De dag van aankoop.en de dag van verkoop.
Ik wil niemand tot aankopen overtuigen. Ik geef enkel mijn visie te kennen. Elke wederlegging hiervan is welkom uiteraard. Voor mezelf is Econocom een van mijn grootste posities. Elke koers onder 2.5 euro is naar mijn mening te laag. De beurskoers is trouwens maar 2 dagen van tel. De dag van aankoop.en de dag van verkoop.