Econocom
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 186
Re: Econocom
Ja inderdaad vorig jaar waren er nog twee delen, een belast aan 30% en een die veel minder was, dit zal allemaal wel goed bekeken zijn, denk eraan dat Bouchard dus de meerderheid van de aandelen heeft, en dus het grootste deel van de uitkering zal binnen halen.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2164
De voorbije jaren volgde men inderdaad de prorataregel waar men bekeek welk deel van de uitkering een kapitaalvermindering was (geen RV) en welk deel een belaste reserve (30 % RV). Nu is het blijkbaar toegestaan om de volledig 0,10 EUR uit te keren als kapitaalvermindering.de Senacour schreef: ↑08 apr 2025 09:00Ja inderdaad vorig jaar waren er nog twee delen, een belast aan 30% en een die veel minder was, dit zal allemaal wel goed bekeken zijn, denk eraan dat Bouchard dus de meerderheid van de aandelen heeft, en dus het grootste deel van de uitkering zal binnen halen.
Des te beter natuurlijk maar ik vind niet direct een reden waarom dit jaar wel kan wat de voorbije jaren maar gedeeltelijk kon.
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 186
Zou het kunnen dat er nog maatregelen zullen komen ?/ (ik denk vooral aan de nieuwe regering).
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Geen idee of ze nog werken aan belastingsmaatregelen in deze uitkeringsmaterie. Als er nog maatregelen komen dan hebben ze alleszins geen invloed op de 0,1 EUR van dit jaar.de Senacour schreef: ↑08 apr 2025 09:21Zou het kunnen dat er nog maatregelen zullen komen ?/ (ik denk vooral aan de nieuwe regering).
Ik veronderstel dat Econocom nu een akkoord met de fiscus op zak heeft.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 66
Volgende week donderdag Q1 update, hopelijk maakt dat aan wat mensen duidelijk dat Trump weinig tot geen impact heeft op de werking van Econocom, want momenteel surft het aandeel mee op het negatieve sentiment, en het noteert al zo laag…
- kierkegaard
- Forum elite
- waarderingen: 783
Waarom zou het nu anders zijn dan vorige jaren?USSENTERPRISE schreef: ↑08 apr 2025 09:07De voorbije jaren volgde men inderdaad de prorataregel waar men bekeek welk deel van de uitkering een kapitaalvermindering was (geen RV) en welk deel een belaste reserve (30 % RV). Nu is het blijkbaar toegestaan om de volledig 0,10 EUR uit te keren als kapitaalvermindering.de Senacour schreef: ↑08 apr 2025 09:00Ja inderdaad vorig jaar waren er nog twee delen, een belast aan 30% en een die veel minder was, dit zal allemaal wel goed bekeken zijn, denk eraan dat Bouchard dus de meerderheid van de aandelen heeft, en dus het grootste deel van de uitkering zal binnen halen.
Des te beter natuurlijk maar ik vind niet direct een reden waarom dit jaar wel kan wat de voorbije jaren maar gedeeltelijk kon.
De weerstand kan snel doorbroken worden met beetje goed nieuws.HowToLoseMoney schreef: ↑09 apr 2025 15:58Volgende week donderdag Q1 update, hopelijk maakt dat aan wat mensen duidelijk dat Trump weinig tot geen impact heeft op de werking van Econocom, want momenteel surft het aandeel mee op het negatieve sentiment, en het noteert al zo laag…
Zowel op korte als middellange termijn staat deze op 1.84. Dan ligt de weg open naar de 2+ waar de weerstand reeds ligt op 2.04 voor de lange termijn. Dus met wat geluk gaan we hier een kentering tegemoet...
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Het is sowieso anders : dit jaar kan de hele uitkering vrij van RV gebeuren. Daar waar er de voorbije jaren de prorata regel, zoals die sinds 2018 bestaat, werd gevolgd.kierkegaard schreef: ↑10 apr 2025 08:10Waarom zou het nu anders zijn dan vorige jaren?USSENTERPRISE schreef: ↑08 apr 2025 09:07De voorbije jaren volgde men inderdaad de prorataregel waar men bekeek welk deel van de uitkering een kapitaalvermindering was (geen RV) en welk deel een belaste reserve (30 % RV). Nu is het blijkbaar toegestaan om de volledig 0,10 EUR uit te keren als kapitaalvermindering.de Senacour schreef: ↑08 apr 2025 09:00Ja inderdaad vorig jaar waren er nog twee delen, een belast aan 30% en een die veel minder was, dit zal allemaal wel goed bekeken zijn, denk eraan dat Bouchard dus de meerderheid van de aandelen heeft, en dus het grootste deel van de uitkering zal binnen halen.
- kierkegaard
- Forum elite
- waarderingen: 783
Ja, de opmerking had ik wel begrepen. Maar waar haal je die informatie? De wetgeving is immers niet veranderd bij mijn weten. Waarom zou de uitkering nu wel volledig vrij van RV zijn?USSENTERPRISE schreef: ↑10 apr 2025 18:58Het is sowieso anders : dit jaar kan de hele uitkering vrij van RV gebeuren. Daar waar er de voorbije jaren de prorata regel, zoals die sinds 2018 bestaat, werd gevolgd.kierkegaard schreef: ↑10 apr 2025 08:10Waarom zou het nu anders zijn dan vorige jaren?USSENTERPRISE schreef: ↑08 apr 2025 09:07De voorbije jaren volgde men inderdaad de prorataregel waar men bekeek welk deel van de uitkering een kapitaalvermindering was (geen RV) en welk deel een belaste reserve (30 % RV). Nu is het blijkbaar toegestaan om de volledig 0,10 EUR uit te keren als kapitaalvermindering.de Senacour schreef: ↑08 apr 2025 09:00Ja inderdaad vorig jaar waren er nog twee delen, een belast aan 30% en een die veel minder was, dit zal allemaal wel goed bekeken zijn, denk eraan dat Bouchard dus de meerderheid van de aandelen heeft, en dus het grootste deel van de uitkering zal binnen halen.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
Dat is de vraag die ik me al een paar posts stel. Dat is de kern van de zaak. Als het nu kan waarom vroeger niet ? Als het vroeger niet kon waarom dan nu wel ?kierkegaard schreef: ↑10 apr 2025 20:07Ja, de opmerking had ik wel begrepen. Maar waar haal je die informatie? De wetgeving is immers niet veranderd bij mijn weten. Waarom zou de uitkering nu wel volledig vrij van RV zijn?USSENTERPRISE schreef: ↑10 apr 2025 18:58Het is sowieso anders : dit jaar kan de hele uitkering vrij van RV gebeuren. Daar waar er de voorbije jaren de prorata regel, zoals die sinds 2018 bestaat, werd gevolgd.kierkegaard schreef: ↑10 apr 2025 08:10Waarom zou het nu anders zijn dan vorige jaren?USSENTERPRISE schreef: ↑08 apr 2025 09:07
De voorbije jaren volgde men inderdaad de prorataregel waar men bekeek welk deel van de uitkering een kapitaalvermindering was (geen RV) en welk deel een belaste reserve (30 % RV). Nu is het blijkbaar toegestaan om de volledig 0,10 EUR uit te keren als kapitaalvermindering.
Is er ergens een legaal achterpoortje ?
Is er een akkoord met de fiscus of zegt Econocom nu botweg :‘Voila, we gaan het dit jaar eens volledig zonder proratering doen en smijten die verdomde RV in de vuilbak’.