Econocom
- kierkegaard
- Forum elite
- waarderingen: 783
Re: Econocom
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Softimat is hetzelfde verhaal, spreken ook over kapitaalvermindering, heb ze eens gemaild en dan zeggen ze ook dat er 30% moet betaald worden.
éduction du capital par remboursement aux actionnaires à concurrence de 0,25 EUR par action, soit au total 920.786,25 EUR (par prélèvement sur le capital non fiscal de la société)
google: kapitaalvermindering door terugbetaling aan aandeelhouders tot EUR 0,25 per
aandeel, of een totaal van € 920.786,25 (door aftrek van het niet-fiscaal kapitaal van de vennootschap)
en kreeg van hen: Ce remboursement, d’un montant de 0,25€ brut par action, sera donc effectué avec retenue à la source du précompte mobilier de 30%, tout comme s’il s’agissait d’un dividende. Notre agent payeur principal payera aux banques 0,175€ net/action.
Deze vergoeding, die € 0,25 bruto per aandeel bedraagt, zal dus worden gedaan met een bronbelasting van 30%, net zoals wanneer het een dividend betreft. Onze hoofdbetaalagent betaalt de banken € 0,175 netto/aandeel.
Maar spreek dan gewoon van een dividend i.p.v. kapitaalvermindering van dikke 30% bruto en 21.4% netto het zorgt alleen voor verwarring...
éduction du capital par remboursement aux actionnaires à concurrence de 0,25 EUR par action, soit au total 920.786,25 EUR (par prélèvement sur le capital non fiscal de la société)
google: kapitaalvermindering door terugbetaling aan aandeelhouders tot EUR 0,25 per
aandeel, of een totaal van € 920.786,25 (door aftrek van het niet-fiscaal kapitaal van de vennootschap)
en kreeg van hen: Ce remboursement, d’un montant de 0,25€ brut par action, sera donc effectué avec retenue à la source du précompte mobilier de 30%, tout comme s’il s’agissait d’un dividende. Notre agent payeur principal payera aux banques 0,175€ net/action.
Deze vergoeding, die € 0,25 bruto per aandeel bedraagt, zal dus worden gedaan met een bronbelasting van 30%, net zoals wanneer het een dividend betreft. Onze hoofdbetaalagent betaalt de banken € 0,175 netto/aandeel.
Maar spreek dan gewoon van een dividend i.p.v. kapitaalvermindering van dikke 30% bruto en 21.4% netto het zorgt alleen voor verwarring...
- kierkegaard
- Forum elite
Het zal dan ook gewoon een kapitaalvermindering zijn en geen dividend. En die zijn tegenwoordig inderdaad volledig of grotendeels belast. Alles wordt kapot belastbertje schreef: ↑13 apr 2025 10:47Softimat is hetzelfde verhaal, spreken ook over kapitaalvermindering, heb ze eens gemaild en dan zeggen ze ook dat er 30% moet betaald worden.

Mooie eerste kwartaal achter de rug en een outlook die de groei van vorig jaar zou moeten overtreffen . Was in 2024 3.6 procent BTW.
de zinker liked last!
- kierkegaard
- Forum elite
Een echte value trap. Dit is dus een bedrijf waarvan de MCap de helft bedraagt van één kwartaalomzet. Slecht management en 0 liquiditeit maken dat de beurskoers gewoon zal blijven aanmodderen. Ik zat hier vroeger long (GAK rond 1,7) en blijf houden maar met een stuk minder overtuiging.
Dan heb je ze reeds 4 tot 5 jaar en maak je mooie winst dankzij dividend met een GAk van 1.70. Dan noem ik dit niet een value trap...kierkegaard schreef: ↑20 apr 2025 21:24Een echte value trap. Dit is dus een bedrijf waarvan de MCap de helft bedraagt van één kwartaalomzet. Slecht management en 0 liquiditeit maken dat de beurskoers gewoon zal blijven aanmodderen. Ik zat hier vroeger long (GAK rond 1,7) en blijf houden maar met een stuk minder overtuiging.
- USSENTERPRISE
- Premiummember
- waarderingen: 2164
Inderdaad, ik heb al slechtere aandelen gekocht3logic schreef: ↑20 apr 2025 22:03Dan heb je ze reeds 4 tot 5 jaar en maak je mooie winst dankzij dividend met een GAk van 1.70. Dan noem ik dit niet een value trap...kierkegaard schreef: ↑20 apr 2025 21:24Een echte value trap. Dit is dus een bedrijf waarvan de MCap de helft bedraagt van één kwartaalomzet. Slecht management en 0 liquiditeit maken dat de beurskoers gewoon zal blijven aanmodderen. Ik zat hier vroeger long (GAK rond 1,7) en blijf houden maar met een stuk minder overtuiging.
- kierkegaard
- Forum elite
Ik heb ook zeker al slechtere aandelen gekocht
En ik heb econocom effectief voor dividendrendement in portefeuille. Maar gezien dat dividend steeds goed gedekt was, er nog veel ruimte is om de marges op te krikken en de plannen van econocom ambitieus zijn, dacht ik dat het dividend ruimte had om te groeien. Maar het krimpt dus dit jaar.
En de waardering van econocom blijft belachelijk laag, maar ik zie dat ook niet snel wijzigen. dus, ja

En ik heb econocom effectief voor dividendrendement in portefeuille. Maar gezien dat dividend steeds goed gedekt was, er nog veel ruimte is om de marges op te krikken en de plannen van econocom ambitieus zijn, dacht ik dat het dividend ruimte had om te groeien. Maar het krimpt dus dit jaar.
En de waardering van econocom blijft belachelijk laag, maar ik zie dat ook niet snel wijzigen. dus, ja

-
- Forum veteraan
- waarderingen: 186
De eigenaar (Bouchard ) is ook al een krasse 80+ men kan dit aandeel dan ook aankopen of houden alleen al om die reden.
Zakken na toch deftige cijfers....