Payton Planar
Re: Payton Planar
Ja, de komende cijfers zullen belangrijk zijn. Heb het gevoel dat een groot deel van de omzet uit Electrical Vehicles komt en dat zit een beetje in het slop.
Toegegeven, de grote doorbraak bij Payton is er nog altijd niet gekomen, maken nog altijd maar ochgottekes een goeie 50 mio euro omzet. Blijft nog steeds een KMO tot dusver, hopelijk kan FIMI hier verandering in brengen.
Toegegeven, de grote doorbraak bij Payton is er nog altijd niet gekomen, maken nog altijd maar ochgottekes een goeie 50 mio euro omzet. Blijft nog steeds een KMO tot dusver, hopelijk kan FIMI hier verandering in brengen.
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum actieveling
- waarderingen: 190
Ha je bent al bijna op.pensioen en spreekt nog over lange termijn voor iedereen dood gaat?de Senacour schreef: ↑03 mar 2025 17:39Ik ga volgend jaar op pensioen en ik begin mij zorgen te maken over Payton Planar, heb dit aandeel al 26 jaren in Port. en pas op op lange termijn gaat iedereen dood.

Aangezien de koers van 10 euro naar bijna 7 euro gedaald is zijn er nog die zich zorgen maken. Op lange termijn zou ik me weinig zorgen maken..Waarom.zou ik?.
Ik hoorde een dame vorige maand zeggen..ik ben bang om jong te sterven. Ik zei. Ik kan u gerust stellen..Dat is niet meer mogelijk.

-
- Forum actieveling
Ja het is geen multi national. Beter een small cap dan bedrijven die.verder springen dan hun stok lang is..zeer grote buffer in de cashvoorraad. In oorlogstijd kan je best toch wat proviand in huis hebben. Af en toe heeft een bedrijf mindere periodes. Zulk moment kent Payton momenteel. En hopelijk komt aan al die zinloze oorlogen snel een eind. En kunnen gewone mensen elk op hun stuk land rustig verder leven. Dat is toch nog net belangrijker dan een beurskoers niet?wimilio schreef: ↑03 mar 2025 17:48Ja, de komende cijfers zullen belangrijk zijn. Heb het gevoel dat een groot deel van de omzet uit Electrical Vehicles komt en dat zit een beetje in het slop.
-
- Forum veteraan
- waarderingen: 186
Ter info ik heb mijn aandelen al van 1999 dus als men het even bekijkt is dat op zich ook al een lange termijn.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 192
Wanneer ik de fair value bereken van Payton Planar Magnetics, bekom ik een lichte onderwaardering. Moury Construct is via dezelfde berekening wel veel en veel goedkoper. Eigenaardig genoeg blijkt Unitronics overgewaardeerd. Eigenlijk zou ik Payton en Unitronics moeten verkopen en alles beleggen in Moury Construct, maar dat durf ik toch niet echt. Misschien zijn wij een beetje verliefd geworden op enkele aandelen en dat is niet verstandig. We hadden Payton Planar Magnetics eigenlijk 5 jaar geleden moeten verkopen, op het moment dat het duidelijk werd dat de grote groei er niet kwam.forumbeurs schreef: ↑03 mar 2025 18:04Ja het is geen multi national. Beter een small cap dan bedrijven die.verder springen dan hun stok lang is..zeer grote buffer in de cashvoorraad. In oorlogstijd kan je best toch wat proviand in huis hebben. Af en toe heeft een bedrijf mindere periodes. Zulk moment kent Payton momenteel. En hopelijk komt aan al die zinloze oorlogen snel een eind. En kunnen gewone mensen elk op hun stuk land rustig verder leven. Dat is toch nog net belangrijker dan een beurskoers niet?wimilio schreef: ↑03 mar 2025 17:48Ja, de komende cijfers zullen belangrijk zijn. Heb het gevoel dat een groot deel van de omzet uit Electrical Vehicles komt en dat zit een beetje in het slop.
Gemiddelde van 10% EPS groei de voorbije 5 jaar. Niet genoeg?rikvanlooy schreef: ↑12 mar 2025 14:38We hadden Payton Planar Magnetics eigenlijk 5 jaar geleden moeten verkopen, op het moment dat het duidelijk werd dat de grote groei er niet kwam.
-
- Forum actieveling
Ja voor sommige is het nooit genoeg. PP is nu wel vertegenwoordigd in de sector waar.iedereen.de mond van vol heeft. Elk jaar een mooi.dividend verzacht het wachten op.die grote groei waar Rik op hoopt.reteiP schreef: ↑12 mar 2025 15:30Gemiddelde van 10% EPS groei de voorbije 5 jaar. Niet genoeg?rikvanlooy schreef: ↑12 mar 2025 14:38We hadden Payton Planar Magnetics eigenlijk 5 jaar geleden moeten verkopen, op het moment dat het duidelijk werd dat de grote groei er niet kwam.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 192
Het gemiddelde is 6,7 % per jaar de voorbije 5 jaar. Waar haal jij die 10 % vandaan ?reteiP schreef: ↑12 mar 2025 15:30Gemiddelde van 10% EPS groei de voorbije 5 jaar. Niet genoeg?rikvanlooy schreef: ↑12 mar 2025 14:38We hadden Payton Planar Magnetics eigenlijk 5 jaar geleden moeten verkopen, op het moment dat het duidelijk werd dat de grote groei er niet kwam.
Het is 9,5 % per jaar als je de laatste 10 jaar neemt. De winstgroei is de laatste 5 jaar stevig gedaald. Daarom heeft het aandeel niet veel meer gedaan (in totaal + 46 %). De laatste 10 jaar is dit echter 390 %.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com
https://jensdev.blogspot.com