Payton Planar
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 192
Re: Resultaten
De laatste 5 jaar is het geen vetpot. De liquiditeit van het aandeel is laag. Aandeelhouders die veel aandelen hebben, zullen heel wat tijd nodig hebben om van de aandelen af te geraken. Die kunnen bijna niet anders dan te wachten op betere resultaten. FIMI heeft blijkbaar nog geen enkel verschil gemaakt. We zullen niet anders kunnen dan geduld te hebben.USSENTERPRISE schreef: ↑28 mar 2025 08:51Niet om over naar huis te schrijven. Minder omzet en minder nettowinst.Erico schreef: ↑27 mar 2025 20:10Hier de jaarresultaten:
https://www.paytongroup.com/webfiles/tfm/pr311224.pdf
Drastische vermindering van het dividend (van 0,57 naar 0,30).
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Re: Payton Planar
Ik volg Rik wel als hij aangeeft dat de liquiditeit laag blijft en dat het instappen van FIMI nog niet veel meerwaarde heeft opgeleverd. Kunnen we in de recente acquisitie in Amerika misschien de eerste hand van FIMI zien? Geduld zal alleszins nodig zijn.
Los daarvan vind ik toch dat we aan lage koersen noteren. Een k/w van 10,5 met in het achterhoofd hun cashpositie is niet bepaald hoog te noemen.
Verder lijkt ook de backlog zich te stabiliseren. 2 miljoen toename tegenover de laatste prognose (Q3) is enigszins geruststellend lijkt me.
Los daarvan vind ik toch dat we aan lage koersen noteren. Een k/w van 10,5 met in het achterhoofd hun cashpositie is niet bepaald hoog te noemen.
Verder lijkt ook de backlog zich te stabiliseren. 2 miljoen toename tegenover de laatste prognose (Q3) is enigszins geruststellend lijkt me.
-
- Forum newbie
- waarderingen: 6
Cijfers zijn zeker niet rampzalig, besef dat:
1)overname gewoon met free cashflow kon gefinancierd worden
2)pipeline idd is aangegroeid sinds Q3
3)hoe je het ook draait of keert: PAY is goedkoop (K/W, cash op balans, P/FCF,..)
Wat mij betreft is de strategie van de grote aandeelhouders (FIMI) duidelijk is: PAY ofwel zo goedkoop mogelijk inlijven (van de beurs halen), ofwel zo duur mogelijk verkopen aan een groter bedrijf. Ik vrees het eerste gezien de beperkte communicatie en het bewust negatief voorstellen van de situatie, maar dit betekent niet dat we geen mooie winst kunnen maken met onze investering. Ik ben niet van plan iets te laten gaan onder de 12 euro, tenzij er iets wezenlijk aan dit bedrijf zou veranderen.
1)overname gewoon met free cashflow kon gefinancierd worden
2)pipeline idd is aangegroeid sinds Q3
3)hoe je het ook draait of keert: PAY is goedkoop (K/W, cash op balans, P/FCF,..)
Wat mij betreft is de strategie van de grote aandeelhouders (FIMI) duidelijk is: PAY ofwel zo goedkoop mogelijk inlijven (van de beurs halen), ofwel zo duur mogelijk verkopen aan een groter bedrijf. Ik vrees het eerste gezien de beperkte communicatie en het bewust negatief voorstellen van de situatie, maar dit betekent niet dat we geen mooie winst kunnen maken met onze investering. Ik ben niet van plan iets te laten gaan onder de 12 euro, tenzij er iets wezenlijk aan dit bedrijf zou veranderen.
Mja, is uiteraard een teleurstellende evolutie, de groei is er (tijdelijk?) uit.
Vandaar dat ze wsch FIMI hebben aan boord genomen.
Troost is dat de nieuwe orders opnieuw 11 mio bedragen in q4/24 en wsch evenveel in q1/25. In q3/24 was dit maar 6 mio.
Winstmarges blijven op peil en financiele situatie is kerngezond.
Maar de business breekt niet door wat we wel hadden gehoopt uiteraard. Zal dit jaar wsch minder dan 50 mio usd omzet zijn.
Ik hou ze bij maar is niet meer de grootste positie in mijn portefeuille gezien al de rest wel goed gestegen is de laatste jaren.
Vandaar dat ze wsch FIMI hebben aan boord genomen.
Troost is dat de nieuwe orders opnieuw 11 mio bedragen in q4/24 en wsch evenveel in q1/25. In q3/24 was dit maar 6 mio.
Winstmarges blijven op peil en financiele situatie is kerngezond.
Maar de business breekt niet door wat we wel hadden gehoopt uiteraard. Zal dit jaar wsch minder dan 50 mio usd omzet zijn.
Ik hou ze bij maar is niet meer de grootste positie in mijn portefeuille gezien al de rest wel goed gestegen is de laatste jaren.
Check die tabel met main customers in full results, meer bepaald evolutie Quanta (up big) en automotive (verdwenen; <10%). Automotive ligt op z'n gat en dat voelt Payton uiteraard ook. Niks om ons structureel zorgen over te maken.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com
https://jensdev.blogspot.com
Quanta doet het goed, maar het nadeel is dan weer dat het opnieuw 1/4e uitmaakt van het resultaat van Payton. Dat is behoorlijk, en zo’n concentratie brengt risico.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 38
productie in china, zal ook wel niet zo goed zijn zeker?
Vind hier niks over terug en vorig jaar verliep het anders maar wanneer word dit jaar dividend uitbetaald ?
-
- Forum newbie
- waarderingen: 6
schmulle liked last!Presentatie April 2025
Hier de link naar de presentatie van April 2025:
https://www.paytongroup.com/webfiles/fi ... 0ce061.pdf
Hieruit kan je eerder een optimistische visie terugvinden.
Of vergis ik mij?
https://www.paytongroup.com/webfiles/fi ... 0ce061.pdf
Hieruit kan je eerder een optimistische visie terugvinden.
Of vergis ik mij?