Payton Planar

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

rikvanlooy
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 192

Re: Resultaten

Bericht door rikvanlooy »

USSENTERPRISE schreef: ↑
28 mar 2025 08:51
Erico schreef: ↑
27 mar 2025 20:10
Hier de jaarresultaten:
https://www.paytongroup.com/webfiles/tfm/pr311224.pdf
Niet om over naar huis te schrijven. Minder omzet en minder nettowinst.
Drastische vermindering van het dividend (van 0,57 naar 0,30).
De laatste 5 jaar is het geen vetpot. De liquiditeit van het aandeel is laag. Aandeelhouders die veel aandelen hebben, zullen heel wat tijd nodig hebben om van de aandelen af te geraken. Die kunnen bijna niet anders dan te wachten op betere resultaten. FIMI heeft blijkbaar nog geen enkel verschil gemaakt. We zullen niet anders kunnen dan geduld te hebben.

Sergio C.
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 55

Re: Payton Planar

Bericht door Sergio C. »

Ik volg Rik wel als hij aangeeft dat de liquiditeit laag blijft en dat het instappen van FIMI nog niet veel meerwaarde heeft opgeleverd. Kunnen we in de recente acquisitie in Amerika misschien de eerste hand van FIMI zien? Geduld zal alleszins nodig zijn.

Los daarvan vind ik toch dat we aan lage koersen noteren. Een k/w van 10,5 met in het achterhoofd hun cashpositie is niet bepaald hoog te noemen.

Verder lijkt ook de backlog zich te stabiliseren. 2 miljoen toename tegenover de laatste prognose (Q3) is enigszins geruststellend lijkt me.

stockzombie
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 6

Bericht door stockzombie »

Cijfers zijn zeker niet rampzalig, besef dat:

1)overname gewoon met free cashflow kon gefinancierd worden
2)pipeline idd is aangegroeid sinds Q3
3)hoe je het ook draait of keert: PAY is goedkoop (K/W, cash op balans, P/FCF,..)

Wat mij betreft is de strategie van de grote aandeelhouders (FIMI) duidelijk is: PAY ofwel zo goedkoop mogelijk inlijven (van de beurs halen), ofwel zo duur mogelijk verkopen aan een groter bedrijf. Ik vrees het eerste gezien de beperkte communicatie en het bewust negatief voorstellen van de situatie, maar dit betekent niet dat we geen mooie winst kunnen maken met onze investering. Ik ben niet van plan iets te laten gaan onder de 12 euro, tenzij er iets wezenlijk aan dit bedrijf zou veranderen.

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 207

Bericht door wimilio »

Mja, is uiteraard een teleurstellende evolutie, de groei is er (tijdelijk?) uit.
Vandaar dat ze wsch FIMI hebben aan boord genomen.
Troost is dat de nieuwe orders opnieuw 11 mio bedragen in q4/24 en wsch evenveel in q1/25. In q3/24 was dit maar 6 mio.
Winstmarges blijven op peil en financiele situatie is kerngezond.
Maar de business breekt niet door wat we wel hadden gehoopt uiteraard. Zal dit jaar wsch minder dan 50 mio usd omzet zijn.
Ik hou ze bij maar is niet meer de grootste positie in mijn portefeuille gezien al de rest wel goed gestegen is de laatste jaren.

jens_dev
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 3958

Bericht door jens_dev »

Check die tabel met main customers in full results, meer bepaald evolutie Quanta (up big) en automotive (verdwenen; <10%). Automotive ligt op z'n gat en dat voelt Payton uiteraard ook. Niks om ons structureel zorgen over te maken.
Never waste a good crisis
https://jensdev.blogspot.com

BRT
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 205

Bericht door BRT »

Quanta doet het goed, maar het nadeel is dan weer dat het opnieuw 1/4e uitmaakt van het resultaat van Payton. Dat is behoorlijk, en zo’n concentratie brengt risico.

pieterjan28
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 38

Bericht door pieterjan28 »

productie in china, zal ook wel niet zo goed zijn zeker?

schmulle
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 0

Bericht door schmulle »

Vind hier niks over terug en vorig jaar verliep het anders maar wanneer word dit jaar dividend uitbetaald ?

stockzombie
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 6

Bericht door stockzombie »

schmulle schreef: ↑
02 mei 2025 13:20
Vind hier niks over terug en vorig jaar verliep het anders maar wanneer word dit jaar dividend uitbetaald ?
On March 27, 2025, the Company's Board of Directors decided to pay its shareholders a dividend for the financial year 2024 at the amount of USD 5,301 thousand (USD 0.3 per share), expected to be paid in June 2025.
schmulle liked last!

Erico
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 26

Presentatie April 2025

Bericht door Erico »

Hier de link naar de presentatie van April 2025:
https://www.paytongroup.com/webfiles/fi ... 0ce061.pdf

Hieruit kan je eerder een optimistische visie terugvinden.
Of vergis ik mij?

Plaats reactie