Ageas

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

thomasbergersen
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 13

Re: Ageas

Bericht door thomasbergersen »

jean de florette schreef: ↑
29 dec 2024 10:26
thomasbergersen schreef: ↑
28 dec 2024 20:12
Ik ben voorstander van een dividendverlaging.
..
.
Zo'n inkoopprogramma, dat is mooi in theorie, maar werkt in de praktijk niet. De rente steeg, de reserves van Ageas werden minder waard, de koers ging gewoon mee naar beneden. Dit kan zich zelfs nog eens herhalen. Blijft een risico. En indien wel heeft Ageas dure aandelen ingekocht.
(cfr. Econocom, jaren inkopen, laagste koers nu, dus veel geld verbrast).
Aangezien de koers verhoogd is, was een aandelenprogramma zinvol geweest. Met dat schamele dividend gaan we er niet komen. Begin december stond de koers nog meer dan 48, er is dividend geweest en we staan er evenveel als het bruto-dividend onder. Ik heb een deel van mijn ageas aandelen om deze reden verkocht voor het dividend.

In mijn berekeningen staat Ageas nu juist gewaardeerd. Koers van 55 is zeker haalbaar en zit in de range wat ik fair zou vinden, maar ik zie het niet in het komende jaar gebeuren.

raminvest
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 364

Bericht door raminvest »

Ik zie Ageas dit jaar aanleunen tegen 65 euro vraag mij niet waarom dit is mijn gevoel .

lina
Forum newbie
Forum newbie
waarderingen: 4

Bericht door lina »

raminvest schreef: ↑
08 jan 2025 08:58
Ik zie Ageas dit jaar aanleunen tegen 65 euro vraag mij niet waarom dit is mijn gevoel .
Was dat maar waar...😃

henkie1984
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 31

Bericht door henkie1984 »

Die kans is zeer groot, ik heb de helft van mijn positie verkocht ;)

pieterjan28
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 33

Bericht door pieterjan28 »

henkie1984 schreef: ↑
09 jan 2025 11:21
Die kans is zeer groot, ik heb de helft van mijn positie verkocht ;)
Hetzelfde. 55 zou al mooi zijn eind 2025!

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2109

Bericht door jean de florette »

Misschien leest Homer af en toe mee, of heeft iemand anders die gegevens. Klein beetje gezocht, niks serieus gevonden, zal in de jaarverslagen moeten duiken als niemand die gegevens heeft.
Denk dus - een vermoeden - dat de koers van Ageas aanleunt bij zijn intrinsieke waarde. Kan afwijken, maar gaat m.i. steeds daar naartoe.
Opzoeken, iets voor een saaie winterdag. Nog geen gehad, komt nog wel eens.
Als, als dus, dat zo is, én je verwacht een stijgende rente zoals ik, dan zie ik geen echte stijging voor de Ageaskoers. Zit nu in mijn vaste portefeuille, hetgeen in de vorige eeuw m'n obligatiecomponent zou geweest zijn. Goed dividend, stijgend. Onderliggende waarde schommelt met de rente. Niks mis mee, maar geen al te hoge verwachtingen. Op het einde van de rit kapitaal terugkrijgen? dik oké voor mezelf.
En ja, er zijn betere aandelen, dat wordt hier ook in de treure herhaald, maar soms moet je echt weten wat je wil. Goed slapen is daar eentje van. Het familiekapitaal niet verkwanselen een ander.
Gok? 43 à 45€, eind 2025. Eens kijken dan...
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

Plaats reactie