Tessenderlo

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Lukang
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 900

Tessenderlo

Bericht door Lukang »

Tessenderlo Group is een internationale specialiteitengroep die zich voornamelijk toelegt op voeding, landbouw, water management en de valorisering van bio-reststoffen. Er werken ongeveer 7 500 mensen voor de groep. Het bedrijf is marktleider voor de meeste van zijn producten, met een geconsolideerde omzet van 2,1 miljard EUR in 2011. Tessenderlo Chemie nv is genoteerd op NYSE Eurolist van Euronext Brussel (TESB) en maakt deel uit van Next 150 en Bel Mid.

http://www.tessenderlo.com/investors/
Maxwell35 liked last!
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save cofb immo unc gsk gblb prx nel vow3 bar una en fondsen

Lukang
Forum elite
Forum elite

Re: TESSENDERLO

Bericht door Lukang »

Niemand in bezit van dit aandeel?

Tessenderlo kwam vandaag met zijn kwartaalcijfers.Omzet is 2 % gedaald en nettowinst gedaald met bijna 80% (tot euro 0,20 per aandeel) tegenover 1ste kw. 2011.
http://www.tessenderlo.com/binaries/per ... -22058.pdf
Tessenderlo heeft sinds zijn oprichting steeds een div. betaald, ook tijdens slechtere jaren.Het laatste div. was 1 euro netto en aan slotkoers gisteren (22,71) geeft dit een dividend opbrengst van 4,40% netto.Tessenderlo keert elk jaar een zo hoog mogelijk div. uit.
abi ackb ags agfb ad cs boka dbk dieg engi rf evs gimb gsk immo inga kbc nn nokia nyr pfe prox rou solb tit tnet tinc vtrs xior save cofb immo unc gsk gblb prx nel vow3 bar una en fondsen

be4 (b4)
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 1

Bericht door be4 (b4) »

Lukang schreef:Niemand in bezit van dit aandeel?

Tessenderlo kwam vandaag met zijn kwartaalcijfers.Omzet is 2 % gedaald en nettowinst gedaald met bijna 80% (tot euro 0,20 per aandeel) tegenover 1ste kw. 2011.
http://www.tessenderlo.com/binaries/per ... -22058.pdf
Tessenderlo heeft sinds zijn oprichting steeds een div. betaald, ook tijdens slechtere jaren.Het laatste div. was 1 euro netto en aan slotkoers gisteren (22,71) geeft dit een dividend opbrengst van 4,40% netto.Tessenderlo keert elk jaar een zo hoog mogelijk div. uit.
nog niet, beneden de 22 koopwaardig! :idea:
In : barco,viv,exmar,cmb,mobistar,suez env, alpes,sbm,nyrstar,dockwise,microsoft,nokia,nexans,dieteren,gbl,delhaize,group crit,CFE,HP,PBR, ING

Lukang
Forum elite
Forum elite

Bericht door Lukang »

Na de 1 ste kwartaalcijfers behoudt Degroof zijn prijsdoel van 27,50 en advies opbouwen.

The facts: This morning Tessenderlo released mixed 1Q12 results. While the re-curring EBITDA (Rebitda) came in line, the quality was better than assumed. On the other side, FCF was weaker mainly due to higher than anticipated NWC.
Our analysis: Consolidated sales came in at EUR 545m, slightly below our esti-mate, mainly due to the "other" activities. Rebitda was also in line at EUR 44.1m, but with big differences in some business units. Inorganics BU came in with weaker results driven by less favourable mix in potassium sulphate (SOP) fertil-iser, while feed phosphate activities performed in line with 1Q11. Gelatine & Akio-lis performed only slightly below expectations. The drop in the y-o-y performance is mainly due to start-up cost impacts but also to a lower availability of raw materi-als. Kerley surprised positively once again with a Rebitda up 22% to EUR 24.5m vs. EUR 17.5m expected, as volume held better versus our and the consensus expectations. Pipes & Profiles performed in line with consensus, but below our forecast. The poor performance realised by the "other" activities is mainly due to the OCD activity and the Pharmaceutical intermediates.
Due to higher than expected non recurring items, financial costs and tax, the net result came out well below expectations.
Cash flow generation was weaker than expected, mainly due to higher NWC needs driven by the SOP activity and by the required initial working capital of start-up operations in gelatines and compounds. On top of that the cash-in related to the disposal of the 13.3% stake in T Power did not occur in 1Q12.

No precise guidance for the balance of the year, but management anticipates an-other good year for Kerley and a gradual improvement in the availability of raw material in gelatine. SOP will remain difficult due to still weak demand in the Mid-dle East as well as the Pipes & Profiles due to the weak construction market in Europe. Hence, FY12 is still been view as a "transition" year

Conclusion & Action: Operationally the quality of the results is better than assumed. Our global estimates for FY12 are likely to be only marginally changed after this set of results. Although there are still some concerns for this year, we still estimate that after the disposal of the PVC/alkali BU last year, the group is now well engaged into its transformation process to become a speciality chemicals company and has the financial structure to accelerate the change. We stick to our positive stance on the share as well as our 12 month target price of EUR 27.5.

2logic
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 8

Bericht door 2logic »

als de meerderheid zijn aandelen verkoopt maakt men winst boven de koers van 18 euro... ongeveer 1 miljoen stuks - ik vermoed dat fondsen dit aan het doen zijn dito bij GDF gezien zelfs onder de dividendwaarde gezakt... ik wacht de 18 euro dan ook af om bij te kopen...

MacHammerFan
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 4

Re: Tessenderlo

Bericht door MacHammerFan »

Dit voorjaar uitgestapt aan 27. :lol: Terug ingestapt, eerste kleine positie aan 19,25. Misschien nog iets te vroeg, maar vond de prijs nu toch redelijk.
In port: AG, AU, ABX, CDE, DRD, GFI, GG, GOLD, HMY, NEM, NXE, PAAS, RDSA, SBGL, SDFE, SVM

2logic
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door 2logic »

ik nu mooi in aan 18.90 - mooi pakket - met dividendbeleid wordt het nog een mooie meerwaarde - ik zie ze eventueel nog wat zakken dus ik hou nog wat achter de hand - dit is nefast aan keuzedividenden men gaat naar de koers van het dividend omdat je direct aandelen bij keuze verkoopt en uw dividend komt dan later aan goedkope koers erbij... Maar op LT zijn hier zaken te doen voor wie zijn portefeuille herschikt... en dat had ik na het Agfa debacle... Misschien zit er een kapitaalmindering in met verkoop van hun T-power belang of kunnen ze hun schulden herschikken en dividendbeleid aandikken in ieder geval zit het snor qua solvabiliteit voor dit jaar...

Lukang
Forum elite
Forum elite

Bericht door Lukang »

Ik heb niet meegedaan aan div. in aandelen.Ik verkies mijn div. in cash.Ik zal ze via de beurs aanschaffen indien ze onder de 18 zakken.

2logic
Forum actieveling
Forum actieveling

Bericht door 2logic »

ik kijk niet naar de Chemie op zich - bekijk de grafiek even van TES over 10 jaar de laagste koers hebben we (voorlopig) vandaag bereikt... is mijn inziens daarom een LT schitterende belegging... (dividendjes meetellen en herinvesteren)

de grijze
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 13

Bericht door de grijze »

Zo denk ik er ook over 2logic daarom eergisteren terug aangekocht, misschien nog een beetje vroeg maar ik heb geen glazen bol zodoende.

Plaats reactie