Etex
Re: Etex
Etex speelde zich in de kijker door de overname van de Spaanse isolatieproducent Ursa, die een pak
groter is dan isolatiespeler Recticel. De groep nam recent een strategische bocht door in te zetten op
lichtere bouwmaterialen zoals gipsplaten, vezelcement, passieve brandbeveiliging en modulaire
bouwsystemen, eerder dan de ondertussen verkochte keramiek- en dakpannendivisie. Ursa draait 500
miljoen euro omzet en behoort zo tot de Europese top in de isolatiemarkt.
Mooi puzzelstuk .
groter is dan isolatiespeler Recticel. De groep nam recent een strategische bocht door in te zetten op
lichtere bouwmaterialen zoals gipsplaten, vezelcement, passieve brandbeveiliging en modulaire
bouwsystemen, eerder dan de ondertussen verkochte keramiek- en dakpannendivisie. Ursa draait 500
miljoen euro omzet en behoort zo tot de Europese top in de isolatiemarkt.
Mooi puzzelstuk .
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Heb Etex al 5 jaar in port en dit door het lezen van kroffinvest.
Is zonder meer een prachtig bedrijf maar maak me toch wat zorgen.
Hoeveel is er neergelegd voor deze aankoop en vooral hoe gaan ze deze deal financieren?
goudhaantje liked last!
Is zonder meer een prachtig bedrijf maar maak me toch wat zorgen.
Hoeveel is er neergelegd voor deze aankoop en vooral hoe gaan ze deze deal financieren?
De prijs kennen we niet , maar zal denkelijk niet goedkoop zijn .
Het is van strategisch belang , gezien het een mooie aanvulling is op de rest . En dan is het altijd iets meer waard natuurlijk .
Nog ter info :
De courante bedrijfscashflow was in 2020 484 mlj € .
In de eerste zes maanden van 2021 was dat reeds 308 mlj € , 102 mlj € meer dan in de eerste zes maanden van 2020 .
Meer moet dat niet zijn zeker ?
Decanus schreef: ↑12 jan 2022 14:44De prijs kennen we niet , maar zal denkelijk niet goedkoop zijn .
Het is van strategisch belang , gezien het een mooie aanvulling is op de rest . En dan is het altijd iets meer waard natuurlijk .
Nog ter info :
De courante bedrijfscashflow was in 2020 484 mlj € .
In de eerste zes maanden van 2021 was dat reeds 308 mlj € , 102 mlj € meer dan in de eerste zes maanden van 2020 .
Meer moet dat niet zijn zeker ?
Herinner me nog dat ze vlak na de financiële crisis zich ook voor 1 miljard in de schulden stopten om gyproc aan te kopen, dat is nu goed winstgevend en de bijhorende schulden zijn weg.
Hopen maar op een bisnummer.
Ik had een order op 22,2 gezet. Maar is naar 23 gesprongen.
Ik snap die expert markt wel niet zo goed. Alle orders zijn aan dezelfde prijs de deur uitgegaan. Maar toen iknaar het orderboek keek had ik de indruk dat er meer volumes konden verhandeld worden bij verschillende prijzen. Ik snap het niet hoe er beslist word welke transacties doorgaan en aan welke prijs.
Iemand die dat kan uitleggen?
Der wordt enkel maar verhandeld aan 1 koers, de evenwichtskoers en als je de aandelen zeker wilt moet je zien dat jij de hoogste bieder bent.Veelal komen er paar seconden voor de koersvorming nog verschillende orders bij ,kunnen zowel verkopers als kopers zijn.Relipul schreef: ↑19 jan 2022 21:11Ik had een order op 22,2 gezet. Maar is naar 23 gesprongen.
Ik snap die expert markt wel niet zo goed. Alle orders zijn aan dezelfde prijs de deur uitgegaan. Maar toen iknaar het orderboek keek had ik de indruk dat er meer volumes konden verhandeld worden bij verschillende prijzen. Ik snap het niet hoe er beslist word welke transacties doorgaan en aan welke prijs.
Iemand die dat kan uitleggen?
Ja ik zag kopers en verkopers staan aan 24 limiet
Ik snap dan niet dat er geen transactie is voor hen. Blijkbaar blijft de verkoper zitten met zijn aandelen en krijgt de koper ze aan 23 van iemand anders die aan marktwaarde verkocht. Maar ik sta aan 22,2 in de wachtrij en zie die verkoop aan marktwaarde aan mijn neus voorbij gaan. Maar door dat systeem zijn er in het totaal dan wel minder stuks verhandeld.
Ja snap het nog altijd niet hoor
Ik snap dan niet dat er geen transactie is voor hen. Blijkbaar blijft de verkoper zitten met zijn aandelen en krijgt de koper ze aan 23 van iemand anders die aan marktwaarde verkocht. Maar ik sta aan 22,2 in de wachtrij en zie die verkoop aan marktwaarde aan mijn neus voorbij gaan. Maar door dat systeem zijn er in het totaal dan wel minder stuks verhandeld.
Ja snap het nog altijd niet hoor