Barco

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2164

Re: Barco

Bericht door USSENTERPRISE »

jean de florette schreef: ↑
11 okt 2024 09:35
Lijkt wat op een umi-bis... Had in m'n hoofd een aankooplimiet onder de 11.45€, daar zijn we nu, ineens, twijfel.
Management, erg stil tegenwoordig, had een betere 2de jaarhelft voorzien, maar,... Duitse industrie niet best (én dat is ook voor België een groeimotor), China beursstimulus, maar niet daaronder - de industrie - werkgelegenheid - vastgoedbubbel, dus dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Uitstel van bestellingen in China omwille van controle op corruptie... Zie Agfa, die zitten daar ook mee niet goed draaien, Barco niet beter, geen idee of die bestellingen terug aantrekken, denk dat dat nog niet op normale niveau's zit ('k denk dan ook nog aan een anti-westerse houding om dit beeld te complementeren, zie Franse likeuren maar, die ineens 35% invoerheffingen aan hun broek kregen als reactie op heffingen door de EG op EV's). China als supergroeimarkt - toch ook een risico.
Laagste koers daarnet 11.23€. Koopje? Of toch maar afwachten op wat geluid vanuit het management? 'k enk dat ik voor het 2de ga.
Barco vertrouw ik voor geen haar. De gevaren zijn legio.
Daar heb ik een tijd geleden op 12 een bescheiden verlies gepakt.

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2145

Bericht door jean de florette »

Trading update 3Q24 Thursday 17 October 2024
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

wim69
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 27

Bericht door wim69 »

14 okt 2024 08:58
Gaat hem om de "Trading disclosure 3Q24" of om resultaten?

wim69
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 27

Bericht door wim69 »

wim69 schreef: ↑
16 okt 2024 13:14
Resultaten dus, voor beurs morgen.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Bizarre stijging nu, +2.4%, grootste stijger op mijn volgblaadje, 'k zou er niet gerust in zijn. Koers hoger trekken, morgen slecht nieuws? en een hoger startpunt?
Of toch gewoon wat gokkers? Okt'23 zelf ook meegedaan, uiteindelijk verkocht met een -7% aan m'n broek. Verkoop aan 15,8, beter dan blijven zitten in elk geval. Had met een paar weken geduld wel nog uit de kosten kunnen geraken.
En voor wie het draadje toen volgde, begon toen het 'saaie jaar'. Omdat het koersdoel van ING (17) gehaald werd. Tot zover koersdoelen. 17 heeft niet lang op de tabellen gestaan, en daar zitten we nu mijlenver af.

loe
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 47

Bericht door loe »

Dat wordt -20% vandaag.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

16 okt 2024 14:02
16 okt 2024 13:14
Resultaten dus, voor beurs morgen.
Dit is zoals aangekondigd toch een trading update. Omzet en bestellingen, evtl. ebitda. Geen nettoresultaten.
Valt me wat tegen dat vanuit Barco vooraf enkel stilte te horen was. Lijkt een trend te worden: slecht nieuws pas wanneer het niet anders kan. Had meer verwacht van An.
https://www.barco.com/nl/about/press-re ... 9aXxkcphIQ
Moeten ze ook nog die hele mooie omzet Q4 23 benaderen... Nog een enorme horde.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2164

Bericht door USSENTERPRISE »

loe schreef: ↑
17 okt 2024 08:10
Dat wordt -20% vandaag.
Loe voert optimisme niet hoog in het vaandel. Het vorige jaardieptepunt zat rond de 10,20. Ik veronderstel dat we daar de komende dagen terug naar toe glijden. Daar wordt het spannend.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Bieden ook niet echt enig perspectief.

Het management verwacht een omzetgroei in de tweede jaarhelft ten opzichte van vorig jaar. (Q2)
Vooruitzichten voor een omzet in de tweede jaarhelft rond het niveau van vorig jaar (Q3)

met een EBITDA marge voor het volledige jaar van 11-13%. (Q2, idem Q3)

Stevig orderboek van 531,4 miljoen euro op het einde van 3Q24, een stijging met 7% tegenover het begin van het jaar en vlak ten opzichte van eind juni 2024.

+7%, oké, maar na een Q4 waarin enorm veel verkocht werd. 'Vlak', een betere omschrijving. Niet slecht, maar ook geen joepie.

Had eerlijk gezegd beterschap verwacht. Iets in de trant van 'het kan', 'zou kunnen', maar die cijfers bij ASML gisteren... nou moe. bestellingen blijven hier wel op peil, maar tel nog wat inflatie mee, en... dan gaan ze toch achteruit?

jean de florette
Forum elite
Forum elite

09:41
'Nog maar eens een ontgoocheling bij Barco'

We moeten onze prognoses nog maar eens neerwaarts herzien, waardoor we ook het koersdoel moeten verlagen', zegt Kepler Cheuvreux na de kwartaalupdate van Barco. 'De derdekwartaalcijfers brachten nog maar eens een ontgoocheling.'
Het beurshuis verlaagt zijn koersdoel voor de beeldtechnologiegroep van 12,25 naar 11,5 euro. 'We zijn verbijsterd door de boodschap dat de voorraadafbouw in de divisie 'Meeting Experience' (waar onder meer de vergadertool ClickShare toe behoort, red.), achter de rug is, terwijl de derdekwartaalcijfers in die tak een omzetdaling van 4 à 7 procent laten zien.'
Kepler hekelt ook de lage visibiliteit op de toekomstige activiteiten. 'Ons advies blijft 'houden', rekening houdend met het evenwichtig risicoprofiel van het aandeel. Barco is goedkoop gewaardeerd en heeft een nettokaspositie.' (tijd)

11€ moeten ze kosten. Waarom, hoe, voor wie, ? Hoe lang nog, niet zo lang denk ik.
Naz-T liked last!

Plaats reactie