Barco
-
- Forum elite
- waarderingen: 2145
Re: Barco
Zou het? Sleuren, trekken, puffen,... nog 90 cent te gaan. 'k Had deze eigenlijk al opgegeven.jean de florette schreef: ↑08 nov 2024 16:35Ineens mijne pronostiek meegeven: slotkoers Barco 2024: 11,49€. Eens kijken...
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum elite
Nee, 'k ga het niet halen zo. Weer een voorspelling voor de prullebak...jean de florette schreef: ↑24 dec 2024 12:28Zou het? Sleuren, trekken, puffen,... nog 90 cent te gaan. 'k Had deze eigenlijk al opgegeven.jean de florette schreef: ↑08 nov 2024 16:35Ineens mijne pronostiek meegeven: slotkoers Barco 2024: 11,49€. Eens kijken...
-
- Forum elite
*KBC Securities verlaagt koersdoel Barco van 14,20 naar 13,20 euro.
KBC Securities heeft het koersdoel voor Barco verlaagd van 14,20 naar 13,20 euro, met handhaving van het Accumuleren advies. Dit bleek donderdag uit een rapport van de bank.
De koersdoelverlaging gebeurde na bijwerking van het model voor het Belgische technologiebedrijf. "Omdat we denken dat al veel negatief nieuws in de koers zit, handhaven we ons Accumuleren advies", zei analist Guy Sips.
In Digital Cinema wordt door de analist een tragere acceptatie van HDR Lightsteering verwacht, terwijl in Immersive Experience nieuwe productintroducties de omzet in 2025 meer zullen beïnvloeden dan in 2024.
In Meeting Experience wordt toenemende concurrentie verwacht voor Clickshare, aldus KBC.
Daarnaast wordt in Control Rooms een "mooi" herstel in alle regio's verwacht na de succesvolle release van de Barco CTRL-software in juli.
Bij Healthcare voorziet Sips "gezonde" marktomstandigheden.
Dit resulteert in iets lagere omzetverwachtingen voor 2024 en 2025, waarbij ook de marges volgens Sips iets lager zullen uitvallen dan eerder voorzien. Voor dit jaar rekent de analist op een omzet van 992 miljoen euro met een EBITDA-marge van 12,8 procent.
Op de beurs van Brussel noteerde het aandeel Barco donderdag 0,5 procent hoger aan 10,09 euro.
Door: ABM Financial News
KBC Securities heeft het koersdoel voor Barco verlaagd van 14,20 naar 13,20 euro, met handhaving van het Accumuleren advies. Dit bleek donderdag uit een rapport van de bank.
De koersdoelverlaging gebeurde na bijwerking van het model voor het Belgische technologiebedrijf. "Omdat we denken dat al veel negatief nieuws in de koers zit, handhaven we ons Accumuleren advies", zei analist Guy Sips.
In Digital Cinema wordt door de analist een tragere acceptatie van HDR Lightsteering verwacht, terwijl in Immersive Experience nieuwe productintroducties de omzet in 2025 meer zullen beïnvloeden dan in 2024.
In Meeting Experience wordt toenemende concurrentie verwacht voor Clickshare, aldus KBC.
Daarnaast wordt in Control Rooms een "mooi" herstel in alle regio's verwacht na de succesvolle release van de Barco CTRL-software in juli.
Bij Healthcare voorziet Sips "gezonde" marktomstandigheden.
Dit resulteert in iets lagere omzetverwachtingen voor 2024 en 2025, waarbij ook de marges volgens Sips iets lager zullen uitvallen dan eerder voorzien. Voor dit jaar rekent de analist op een omzet van 992 miljoen euro met een EBITDA-marge van 12,8 procent.
Op de beurs van Brussel noteerde het aandeel Barco donderdag 0,5 procent hoger aan 10,09 euro.
Door: ABM Financial News
-
- Forum elite
Zag gisteren nog een gewogen index Euronext technology -40%
Vandaag, Barco 9.69€, op 1j. is dat -39%. Umi -53%. Agfa -47.7%.
Eigenlijk allemaal in lijn, zij het dat elk zijn eigen verhaal heeft. Vreemd dat dat zo dicht bij mekaar ligt.
Eigenlijk allemaal in lijn, zij het dat elk zijn eigen verhaal heeft. Vreemd dat dat zo dicht bij mekaar ligt.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 38
Ik vind het vooral vreemd dat een ceo heel veel aandelen van zijn bedrijf koopt als het naar beneden gaat.jean de florette schreef: ↑09 jan 2025 15:50Zag gisteren nog een gewogen index Euronext technology -40%
Verkopen als het naar boven gaat heb ik al gezien. Omgekeerd niet.
-
- Forum elite
Die heeft het dus niet gehaald. Leek nochtans een soort verdedigingszone. Beetje later was dat 10.5, en nu lijkt het rond de 9.7 te worden.jean de florette schreef: ↑08 nov 2024 16:35Ineens mijne pronostiek meegeven: slotkoers Barco 2024: 11,49€. Eens kijken...
Announcement of results 4Q24 and FY24 Tuesday 11 February 2025
't Zal wachten worden tot 11feb voor duidelijkheid.
-
- Forum elite
10:09
ING knipt in koersdoel Barco
Beurshuis ING verlaagt het koersdoel voor Barco van 12 naar 10 euro, het advies blijft logischerwijs een lauw 'houden'. De beeldvormingsgroep moest het voorbije jaar meerdere keren in groeiprognose knippen en ING-analist Marc Hesselink raadt beleggers aan niet te snel op beterschap te hopen, te beginnen bij de publicatie van het jaarrapport op 11 februari.
De essentie blijft dat Barco sinds het post-covidherstel in 2022 moeite kent om de bovenste lijn weer te laten groeien. 'We vrezen dat ook 2025 in het beste geval bescheiden groei zal opleveren', schrijft Hesselink. De tak gezondheidszorg is een lichtpunt, maar op de bedrijvenmarkt blijft het vroegere goudhaantje Clickshare (een vergadertool) het moeilijk hebben in de afdeling Entertainment loopt de vervangingscyclus voor cinemaprojectoren traag. (tijd)
ING knipt in koersdoel Barco
Beurshuis ING verlaagt het koersdoel voor Barco van 12 naar 10 euro, het advies blijft logischerwijs een lauw 'houden'. De beeldvormingsgroep moest het voorbije jaar meerdere keren in groeiprognose knippen en ING-analist Marc Hesselink raadt beleggers aan niet te snel op beterschap te hopen, te beginnen bij de publicatie van het jaarrapport op 11 februari.
De essentie blijft dat Barco sinds het post-covidherstel in 2022 moeite kent om de bovenste lijn weer te laten groeien. 'We vrezen dat ook 2025 in het beste geval bescheiden groei zal opleveren', schrijft Hesselink. De tak gezondheidszorg is een lichtpunt, maar op de bedrijvenmarkt blijft het vroegere goudhaantje Clickshare (een vergadertool) het moeilijk hebben in de afdeling Entertainment loopt de vervangingscyclus voor cinemaprojectoren traag. (tijd)
-
- Forum elite
https://www.barco.com/nl/about/press-re ... d2-h0VvVRA
RESULTATEN VOOR HET VOLLEDIGE JAAR 2024
vogelspotter liked last! RESULTATEN VOOR HET VOLLEDIGE JAAR 2024
-
- Forum elite
Barco heeft in 2024 minder omzet behaald, maar is positiever gestemd voor 2025 en besloot de aandeelhouder te belonen. De omzet van Barco bedroeg in 2024 946,6 miljoen euro, een daling 10 procent tegenover de ruim 1 miljard euro het jaar voordien. De omzet kwam in de tweede jaarhelft rond het niveau van 2023 uit, na een zwak eerste semester.
CEO Ann Steegen zag een duidelijk lichtpunt in de laatste zes maanden van het boekjaar. "We waren tevreden om vast te stellen dat de situatie in de tweede helft verbeterde, mede dankzij de vele nieuwe productintroducties."
Kepler Cheuvreux handhaaft het advies Houden met een koersdoel van 11,50 euro, maar zei wel te rekenen op een positieve koersreactie. En die kwam er. Het aandeel Barco steeg met 15,0 procent. (abm)
vogelspotter liked last! CEO Ann Steegen zag een duidelijk lichtpunt in de laatste zes maanden van het boekjaar. "We waren tevreden om vast te stellen dat de situatie in de tweede helft verbeterde, mede dankzij de vele nieuwe productintroducties."
Kepler Cheuvreux handhaaft het advies Houden met een koersdoel van 11,50 euro, maar zei wel te rekenen op een positieve koersreactie. En die kwam er. Het aandeel Barco steeg met 15,0 procent. (abm)