Smartphoto (voorheen Spector)

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 962

Smartphoto (voorheen Spector)

Bericht door sjos »

Spector noteert nu aan een liquidatiekoers rond de 0,16 Euro.
Mogelijk kan er iets in d ekomende weken bewegen. Een sectorgenoot in Duitsland heeft nu een emissie van obligaties gelanceerd met de duidelijke bedoeling op overnames.ISIN DE000A1PGUT9. Naam van het bedrijf: POSTER XXL AG;
WORDT ONGETWIJFELD VERVOLGT.
Spector is nog gekend door elke Belg die ooit fotoliefhebber was. Een toplabo voor het ontwikkelen van filmrolletjes, dat nu eindelijk terug winstgevend is geworden in de nieuwe digitale periode. Maar nu zijn de Photohall filialen een blok aan het been. Mocht het labo afgesplitst worden van de retailketen, kan men vuurwerk verwachten.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

alexke
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 8

Re: Spector

Bericht door alexke »

waarom handel in spector opgeschort
MADNESS liked last!

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

alexke schreef:waarom handel in spector opgeschort
Vandaag 24 juli in "De Tijd":
Spector zoekt koper voor Photo Hall

"Fotogroep Spector gaat, via de wet op de continuĂŻteit van de ondernemingen, op zoek naar een overnemer voor zijn retailtak, die vooral bestaat uit de winkelketen Photo Hall. De pogingen tot herlancering leidden niet tot het gewenste resultaat, en de banken zegden hun vertrouwen op.
Photo Hall is al lange tijd het zorgenkind van Spector. De winkelketen kampt met tanende verkoopcijfers, en de enige remedie die het management kon vinden was winkels sluiten, banen schrappen en voorraden afbouwen. Die maatregelen waren echter onvoldoende om de kredietverstrekkers te overtuigen om op korte termijn mee in het verhaal te stappen.
En die kredietverstrekkers waren cruciaal geworden voor het voortbestaan van Photo Hall. Al bij de publicatie van de jaarresultaten over 2011 waarschuwde de revisor van Spector dat Photo Hall enkel kon overleven bij gratie van de banken.

Om in tussentijd de activiteiten te kunnen verderzetten, maakt Spector gebruik op de Wet op de ContinuĂŻteit van de Ondernemingen (WCO). De tak Retail Group verhuist in de cijfers van Spector naar het lijntje 'Activa bestemd voor verkoop'. "

Zoals verwacht. en nu zien wat het labo waard is;
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Stefan123
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 62

Bericht door Stefan123 »

Niet te geloven he, van Photo Hall. Zulke mooie winkels! We hadden er ook eentje in mijn dorp, maar liep voor geen meter en heeft na een 1,5 jaar de deuren weer gesloten.
Nyrstar-Aegon-KPN-Delta Lloyd-Banco Popular

marcheyrman
Forum gebruiker
Forum gebruiker
waarderingen: 2

Bericht door marcheyrman »

Sinds deze middag reeds +25% :o

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Eindelijk is er beweging, zoals in mijn openingspost voorspeld.
Ik ken niet de vastgoedwaarde van de photohall winkels die ze in eigendom (?) hebben of op langdurig huurovereenkomst (interessant als het een goede lokatie betreft). Ik veronderstel slechts dat de retail opgedoekt wordt en de winkelruimtes voor andere ondernemingen gebruikt zullen worden. Tegen Mediamarkt, Saturn en consoorten kan men niet concurreren, zelfs met een goede klantenservice (dit is nihil bij voorgaande ketens).
Ik dacht dat de boekwaarde van photohall op 1 Euro stond ???

alexke
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door alexke »

Brussel - Op 25-07-2012 verhogen de analisten hun advies voor de Belgische foto- en multimediagroep Spector Photo (ISIN: BE0003663748 / Mnemo: SPEC) van "Houden" naar "Kopen".

Het 12-maands koersdoel wordt opwaarts bijgesteld van € 0,30 naar € 0,40.

Bannerke
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 400

Bericht door Bannerke »

alexke schreef:Brussel - Op 25-07-2012 verhogen de analisten hun advies voor de Belgische foto- en multimediagroep Spector Photo (ISIN: BE0003663748 / Mnemo: SPEC) van "Houden" naar "Kopen".

Het 12-maands koersdoel wordt opwaarts bijgesteld van € 0,30 naar € 0,40.
:lol: :(
Voor dringende vragen of problemen gelieve zich te wenden tot de chat.
Ik ben bereikbaar ts. 6.45u en 7.45u.

sjos
Forum elite
Forum elite

Bericht door sjos »

Wie is dat "de analisten" ?

alexke
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door alexke »

sjos schreef:Wie is dat "de analisten" ?

25 juli 2012 KBC Securities SPECTOR PHOTO Kopen € 0,40

Plaats reactie