De beurs vandaag / Markten live

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

de Senacour
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 186

Re: De beurs vandaag / Markten live

Bericht door de Senacour »

IN de US zijn er nu al problemen, de ratings om te lenen zijn immers verlaagd, dat gaat de US alleen al zeer veel kosten.

De EU is militair niets maar vergis je niet op economisch vlak zijn we echt veel sterker dan de US, ook zonder de UK die eruit is gegaan.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2164

Bericht door USSENTERPRISE »

Hop, en nu weer een random uitstel van de 50% tarieven tot 9 juli. Zou hij zelf nog kunnen volgen wie, wat, wanneer krijgt opgelegd?
Laat staan de Amerikaanse douanediensten.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 969

Bericht door sjos »

USSENTERPRISE schreef: ↑
24 mei 2025 22:02
sjos schreef: ↑
24 mei 2025 12:20
23 mei 2025 18:33
Ik hoop van harte dat de EU de geplande onderhandelingen niet opstart. Dit is geen manier om zaken te doen.
Onderhandelen kunt ge altijd. Toegeven is iets anders.
En dan zijn er nog pesterijen; bv. Bij elke inkomende vlucht uit de USA de Amerikaanse passagiers een 100 Euro extra tolrecht laten betalen.(Noem het maar Trumptax)
Hebben onderhandelingen zin als er iemand via zijn sociale media zomaar, op een willekeurige manier, de dag na het moeizaam bereiken van een akkoord, alles weer in de vuilbak gooit?
Stel je voor dat je met zo iemand getrouwd zou zijn. Dan sla je hem uiteindelijk toch de schedel in.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

USSENTERPRISE
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 2164

Bericht door USSENTERPRISE »

26 mei 2025 08:07
24 mei 2025 22:02
24 mei 2025 12:20
23 mei 2025 18:33
Ik hoop van harte dat de EU de geplande onderhandelingen niet opstart. Dit is geen manier om zaken te doen.
Onderhandelen kunt ge altijd. Toegeven is iets anders.
En dan zijn er nog pesterijen; bv. Bij elke inkomende vlucht uit de USA de Amerikaanse passagiers een 100 Euro extra tolrecht laten betalen.(Noem het maar Trumptax)
Hebben onderhandelingen zin als er iemand via zijn sociale media zomaar, op een willekeurige manier, de dag na het moeizaam bereiken van een akkoord, alles weer in de vuilbak gooit?
Stel je voor dat je met zo iemand getrouwd zou zijn. Dan sla je hem uiteindelijk toch de schedel in.
Ik zou mezelf de schedel inslaan omdat ik zo dom geweest zou zijn om daar mee te trouwen !!

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 969

Bericht door sjos »

Gisteren, donderdag 5/06 kenden de Europese alcohol producerende merkbedrijven zoals Pernod Ricard, Diageo, Rémy Cointreau een daling tussen de 3 en 5%. (Het Amerikaanse Brown–Forman echter bijna 18% ). Blijkbaar verkiezen mensen nu de stress-reducerende middelen van de farma industrie. Was het nu weer een op de vier de vier Belgen die ze regelmatig slikten ?
Gemakkelijk te achterhalen door de totale uitgaven hiervoor bij het RIZIV. (Het gebruik in de woonzorgcentra niet meegerekend).
De toekomst zit duidelijk in de antidepressiva (en bredere psychofarmaca ).

Volgens het RIZIV/Ima-rapport (2023):
375.872 verzekerden namen antipsychotica (±3,26 % van de verzekerden in België)
gezondbelgie.be
Totaal jaarlijks verbruik: 56,7 miljoen DDD (Defined Daily Doses), gemiddeld 151 DDD per gebruiker
gezondbelgie.be
Totale uitgaven voor RIZIV: €81,96 miljoen, dat is gemiddeld €7,11 per gebruiker per jaar
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

Plaats reactie