Agfa-Gevaert

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

forumbeurs
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 190

Re: Agfa-Gevaert

Bericht door forumbeurs »

benedictus schreef: ↑
15 nov 2024 15:44
Het ziet er echt niet goed uit. AOC bezit ca 30 mio aandelen, aankoopprijs rond 3,7 eur. Die verliest vandaag ongeveer 90 mio eur. Klaus Rohrig zit nog steeds in de directie. Ik vraag me toch af wat zijn visie is.... Is er nog een toekomst ?? Of vindt hij het leuk om 100 mio eur te verliezen....
Zoals vaak overdrijft de beurs. Beleggers gaan blijkbaar uit van een faillissement van Agfa. De.reorganistie zal wellicht binnen enkele jaren zijn vruchten afwerpen. Maar beleggers vinden een week vaak al lange termijn. Wie de aandelen bezit raad ik aan ze rustig weg te leggen en binnen paar jaar van onder het stof te halen. Nu nog verkopen is niet aan te raden.

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 969

Bericht door sjos »

forumbeurs schreef: ↑
15 nov 2024 16:56
Het ziet er echt niet goed uit. AOC bezit ca 30 mio aandelen, aankoopprijs rond 3,7 eur. Die verliest vandaag ongeveer 90 mio eur. Klaus Rohrig zit nog steeds in de directie. Ik vraag me toch af wat zijn visie is.... Is er nog een toekomst ?? Of vindt hij het leuk om 100 mio eur te verliezen....
Zoals vaak overdrijft de beurs. Beleggers gaan blijkbaar uit van een faillissement van Agfa. De.reorganistie zal wellicht binnen enkele jaren zijn vruchten afwerpen. Maar beleggers vinden een week vaak al lange termijn. Wie de aandelen bezit raad ik aan ze rustig weg te leggen en binnen paar jaar van onder het stof te halen. Nu nog verkopen is niet aan te raden.
Een "paar" jaar is als termijn te kort. Bekijk het nog eens tien jaar later. Vreemd dat hier nooit sprake is van de waarde van gebouwen en fabrieksterreinen.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

wimilio
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 207

Bericht door wimilio »

Heb die ook nog gehad, gelukkig (met verlies) verkocht enkele jaren terug onder het motto 'cut your losses, let your profits run'.

Is al dikwijls waar geweest maar het is zeer lastig/moeilijk om met verlies te verkopen.

Chukky2
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 289

Bericht door Chukky2 »

sjos schreef: ↑
15 nov 2024 17:36
Een "paar" jaar is als termijn te kort. Bekijk het nog eens tien jaar later. Vreemd dat hier nooit sprake is van de waarde van gebouwen en fabrieksterreinen.
Heb genoeg aandelen gehad die zo eindigen, komt gewoon niets meer van. Een centjes aandeel van 0,00... this gewoon erg !
- barco- - cofinimmo- - kbc ancora- Solvay barco Basic-fit
-econocom- -Nyxoah--umicore-

3logic
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 1278

Bericht door 3logic »

Overdrijven. Soms moeten aandeelhouders het trackrecord van de directie, de inkomsten van verkoop van hun divisies en hun kroonjuweel en de beloften naast elkaar leggen Ik ben geen aandeelhouder maar zie geen lichtpunt en sta verstelt welke cashburn hier getolereerd wordt. Ik heb het dan nog niet over de kapitaalrondes uit het verleden door goedgelovige beleggers. Ze zullen nog veel´moeten reorganiseren en de Zirfongok loopt ook niet goed af en is een verkeerde keuze. Ondertussen per maand meer dan 6 miljoen schulden erbij. Jawel dat zijn pas dubbel digit cijfers die constant groeien. Ondertussen 118 miljoen schulden dus terwijl het geld van offsett wellicht minder in het laadje zal brengen dan verkoopt.
sjos liked last!

jean de florette
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 2145

Bericht door jean de florette »

...
Om aan die grond en gebouwen te geraken moet het bedrijf eerst dicht, en gaat die hele waarde waarschijnlijk verloren aan ontslagvergoedingen e.d. Of naar de banken.
Meestal heb je d'er pas iets aan na het faillissement.
Dezelfde vraag zie ik ook dikwijls verschijnen in het bpost-forum trouwens.
Tubize, Delhaize en Ageas. En dan nog wat restjes.
Mijn klok staat op winteruur...

sjos
Forum elite
Forum elite
waarderingen: 969

Bericht door sjos »

jean de florette schreef: ↑
15 nov 2024 18:50
...
Om aan die grond en gebouwen te geraken moet het bedrijf eerst dicht, en gaat die hele waarde waarschijnlijk verloren aan ontslagvergoedingen e.d. Of naar de banken.
Meestal heb je d'er pas iets aan na het faillissement.
Dezelfde vraag zie ik ook dikwijls verschijnen in het bpost-forum trouwens.
Niet noodzakelijk dat gans het bedrijf dicht moet, wel de radiologie afdeling. Daarvoor moet geen film meer geproduceerd worden. De 35mm filmpjes van Agfa-Gevaert werden ook tientallen jaren terug naar Duitsland "afgevoerd". De fabrieksgronden van Agfa liggen ook niet in een desolaat ruraal gebied maar dichtbij de kern van Antwerpen. Ik denk dan ook niet aan een verkoop maar aan een (niet-industriele) herbestemming van dat vastgoed.
Buy and Hold blijft mijn strategie, tenzij een aandeel 20 percent gestegen is in een periode van enkele weken/maanden na aankoop.

dafie
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 252

Bericht door dafie »

de over betaalde leiding en de vakbonden zijn hier de grote schuldigen,keren zichzelf miljoenen uit en de aandeelhouders staan er mooi op,als ook de banken die als het kalf verdronken is er nog een schepje boven op doen :evil:

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Meldingen van gisteren:

Transaction Date
15/11/2024
Munt
EUR
Aantal financiële instrumenten
50.000
Prijs
0,70
Totaal bedrag
35.000,00
en
Transaction Date
19/11/2024
Munt
EUR
Aantal financiële instrumenten
30.000
Prijs
0,65
Totaal bedrag
19.628,36
https://www.fsma.be/nl/transaction-sear ... %5Bmax%5D=

Vermoed dat het dumpen gewoon verder ging, ondanks wat aankopen van speculanten. 't Zijn ook geen geweldige bedragen.

jean de florette
Forum elite
Forum elite

Aandelen van het jaar (9): Agfa wil met ontslaggolf bloeden van cash stelpen
...
Bij de presentatie van de derdekwartaalcijfers wordt die oefening concreet: er verdwijnen 530 banen in Mortsel over een periode van drie jaar, 11 procent van het totaal (6). De vakbonden spreken over een 'sociale bom'.
Bovendien zijn de resultaten een lelijke misser, wat de wispelturigheid van de activiteiten in de verf zet. Bij een licht lagere omzet krimpt de bedrijfswinst een kwart. Agfa bloedt cash. De schulden lopen op tot 118 miljoen euro. Het gapende gat in de pensioenkas is 435 miljoen euro groot. De opbrengst uit de verkoop van het gros van de Healthcare IT-tak uit 2019 - 975 miljoen euro - is opgesoupeerd. Opmerkelijk is dat Agfa nog altijd wacht op de centen van de verkoop van zijn drukplatendivisie uit 2022. De Duitse koper Aurelius wil minder betalen dan afgesproken. Genoeg ellende om het aandeel in 2024 opnieuw ruimschoots te halveren.

En 2025?
Agfa hoopt met een ontslagronde de tering naar de nering te zetten, maar aangezien die operatie drie jaar zal duren, zal de besparing van 50 miljoen euro pas tegen eind 2027 ten volle zijn gerealiseerd. Intussen is het cruciaal dat Agfa zijn operationele winstmarge van amper 1,5 procent opkrikt om de negatieve cashflow te kunnen stelpen. De gestegen schuldenlast en het gat in de pensioenkas vreten elk kwartaal veel centen. Hopelijk krijgt Agfa eindelijk het geld van zijn verkochte drukplatentak op zijn rekening.
Digitaal drukken, waar Agfa hoge marges haalt op zijn inkten, draait behoorlijk. In de Healtcare IT-tak tekende het bedrijf meer bestellingen op, wat de winstgevendheid kan stutten. De vertraging in de markt voor waterstof is echter een gevaar voor de investering in de nieuwe productiehal voor het membraan Zirfon. En de traditionele medische film gaat scherper achteruit dan voorzien, vooral wegens de snelle digitalisering in China. Voor Agfa komt het erop aan om de dure beloftes uit het verleden eindelijk waar te maken. (tijd)
dafie liked last!

Plaats reactie