Accentis
Re: Accentis
Misschien moet je die domeinnaam alvast maar claimen. Hij komt geheid wel een keer van pas....
keffertje liked last!
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Ik laat dat liever aan Bart Goemaere van beurstips over, want dat lijkt inmiddels zijn core business te zijn geworden

Overigens en zonder iets te weten, leid ik uit het feit dat ze het pand al van de site hebben gehaald, ze daadwerkelijk enige haast beginnen te krijgen, maar ook hier het gevaar dat ik mij schudig maak aan wishful thinking.
Ja je houdt weinig over. Die site in Lier en in Iep zit dat hotelgebeuren nog. Dat is het wel zo'n beetje toch? Dat is wel heel weinig voor 2 beursnoteringen.
Klopt en je zou eens de moeite moeten nemen om dat gesjoemel met de waardering van dat hotel (gekocht van een gelieerde partij) te bestuderen. Het is een 50% belang en de waarde van de deelneming wordt elk jaar precies net een stukje meer afgewaardeerd (op basis waarvan?) dan het positieve operationeel resultaat dat elk jaar wordt behaald, zodat er onder de streep telkens een negatief resultaat wordt getoond. Hoezo creative accounting?
Hilarisch is ook het feit dat het onroerend goed zelf (het hotel dus), sinds de aanschaf niet in waarde is veranderd, dus ben ook welke waardeerder dit periodiek taxeert en wat hij - in ruil voor een ongewijzigde waarde - krijgt (behalve zijn factuur natuurlijk en de volgende opdracht

Ze zien het denk ik gewoon als 2 speeltjes. Summa invest is hun vlaggenschip.
De crux - maar daar kom je helaas nooit achter - is, waar halen zij het voordeel voor de instandhouding van de beursnotering vandaan. Neem de overtollige liquiditeiten (meer dan 50% van de beurswaarde!!!) het is ook HUN geld dat staat te verpieteren op een deposito tegen een laatst bekende miezerige 2,7% en dat al een jaar of twee, terwijl ze zelf - als ze al kunnen lenen - een procent of 6 moeten betalen. Rara wie ontwart dit mysterie?
Misschien dat ze het toch wel handig vinden om een beursnotering achter de hand te hebben. Maar ja, waarom dan 2 noteringen?
Ja, als die redenering klopt, dan is eentje genoeg en je weet wat zo'n overbodige beursnotering kost, dus in combinatie met al dat renteverlies over de liquiditeiten (voor Summa zelf is het aandeel daarin al tussen de 20-25 miljoen aan geld dat loopt te verpieteren tegen zo'n 2,7%) blijft het onbegrijpelijk maken.