Immobel

Beleggen, aandelen kopen in België, informatie, koersen en analyses

Nielz
Forum verkenner
Forum verkenner
waarderingen: 3

Immobel

Bericht door Nielz »

Bespreek hier het aandeel Immobel.

Heeft sinds midden oktober een mooie stijging achter de rug + elk jaar een mooi dividend.
Wat zijn de vooruitzichten volgens jullie?
In port: Bois Sauvage, Tessenderlo, RHJ int., Gold Fields & Nyrstar

RudyP
Forum verkenner
Forum verkenner

Re: Immobel

Bericht door RudyP »

Immobel is een onbekende topper. Er hangt enig risico verbonden aan de aankoop van dit aandeel, maar wie op lange termijn denkt zit volgens mij goed. Ze staan sterk in België en ontginnen de Poolse markt. In vrijwel bouwloze tijden van crisis houdt het aandeel goed stand. Ik verwacht dan ook dat het aandeel mooi kan groeien wanneer de economie en de aankoop/verkoop van gebouwen terug aantrekt zoals nu reeds in de VS.

September 2012 - De Standaard
Immobel (25,94 euro): vastgoedontwikkelaar fors onder de boekwaarde

‘Bij een vastgoedontwikkelaar als Immobel schommelen de resultaten sterk naargelang de grote projecten in de betreffende periode zijn afgewerkt of niet. Je moet dus altijd opletten met vergelijkingen met dezelfde periode het jaar daarvoor. De resultaten in de eerste jaarhelft waren lager dan vorig jaar, maar Immobel bleef winstgevend en de tweede jaarhelft kan beter zijn als men de geplande contracten op tijd kan afsluiten.'

‘Ondertussen noteert het aandeel nog altijd sterk onder het eigen vermogen (boekwaarde), dat op 30 juni 43,95 euro per aandeel bedroeg. De moeilijkere kantoormarkt in Brussel zal er op korte termijn voor zorgen dat we geen grote bijdrage uit die hoek moeten verwachten, maar met de residentiële projecten en verkavelingen kan Immobel normaal gezien ook de komende kwartalen nog winst maken. Het aandeel is vandaag sterk ondergewaardeerd, zoals veel smallcaps. We gaan de aandelen zeker niet verkopen, maar houden ze in de Kapitaal Bericht-portefeuille en wachten geduldig op de herwaardering van het aandeel.'

Nielz
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door Nielz »

Door de grens van 30 euro :) Zelfs even over 31 euro.
Het enige nieuws wat ik vind is het volgende:

DELOITTE heeft een huurovereenkomst van lange duur ondertekend voor de ingebruikname van het “Gateway” gebouw. CODIC en IMMOBEL zullen samen het “Gateway” project in Zaventem ontwikkelen op de site van de oude terminal van de luchthaven.

Iemand nog ander nieuws? :)
In port: Bois Sauvage, Tessenderlo, RHJ int., Gold Fields & Nyrstar

RudyP
Forum verkenner
Forum verkenner

Bericht door RudyP »

Neen, geen ander nieuws voorlopig. Maar Dit nieuws, is Groot en Goed nieuws! :D

spoorloos
Forum veteraan
Forum veteraan
waarderingen: 106

Bericht door spoorloos »

Ben ze al een tijdje aan het volgen, koopkansen genoeg gezien op 35, en nu ineens boven de 37. En neen, ik heb ze nog niet....

doittomeonemoretime
Forum actieveling
Forum actieveling
waarderingen: 87

Bericht door doittomeonemoretime »

Gisteren toch dit gelezen:

Cresida Investment, een dochter van de Eastbridge Groep, heeft bijna 200.000 aandelen verworven van de vastgoedgroep Immobel. Daarmee groeit het aandelenpakket van de Eastbridge Groep tot ruim 1,2 miljoen, goed voor 29,85 procent van Immobel.
roefdewoef liked last!
wisselende port.: GBLB, COMB, QFG, AES, EUZ, ATEB, VIO, ABI, SOLB, AGS, FLUX, AEM, UMI, TITC, GIMB, BTG, PRX, EVS

charel01
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 12038

Bericht door charel01 »

spoorloos schreef:Ben ze al een tijdje aan het volgen, koopkansen genoeg gezien op 35, en nu ineens boven de 37. En neen, ik heb ze nog niet....
Ik wel van vandaag, maar heb wel 39,75 mogen betalen. :lol:
http://www.immobel.be/images/stories/pd ... 013_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
MADNESS liked last!

MADNESS
Premiummember
Premiummember
waarderingen: 778

Bericht door MADNESS »

charel01 schreef:
spoorloos schreef:Ben ze al een tijdje aan het volgen, koopkansen genoeg gezien op 35, en nu ineens boven de 37. En neen, ik heb ze nog niet....
http://www.immobel.be/images/stories/pd ... 013_NL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb ze vrijdagochtend kunnen inslaan aan 38.5 nadat ik las dat KBC Securities het advies van "houden" naar "kopen" veranderde met een koersdoel van 45 euro. Als de halfjaarcijfers inderdaad een verdubbeling van de winst tegenover 2012 bevestigen zitten we goed ... ;)

charel01
Premiummember
Premiummember

Bericht door charel01 »

MADNESS schreef:
charel01 schreef:
Ik heb ze vrijdagochtend kunnen inslaan aan 38.5 nadat ik las dat KBC Securities het advies van "houden" naar "kopen" veranderde met een koersdoel van 45 euro. Als de halfjaarcijfers inderdaad een verdubbeling van de winst tegenover 2012 bevestigen zitten we goed ... ;)
Madness, eerlijk gezegd volgde ik dit aandeel niet. Maar nu wel.Er gaan nog koopadviezen over komen ;)

charel01
Premiummember
Premiummember

Bericht door charel01 »

Korte termijn trend
Stijgend
Steun Weerstand
38.6 39.7

Op korte termijn is er een positieve tendens. Boven de 38.6 EUR, kan een eerste koersplafond gesteld worden op 39.7 EUR.

Enkel met een neerwaartse overschrijding van de 38.6 EUR zou een trendomkeer bevestigd worden.
Middellange termijn trend
Stijgend
Steun Weerstand
37.5 39.7

Het effect volgt een stijgende trend op middellange termijn. Boven de 37.5 EUR, kan een koersplafond gesteld worden op 39.7 EUR.

Enkel de doorbraak van de 37.5 EUR zou een trendomkeer op middellange termijn bevestigen.
Lange termijn trend
Stijgend
Steun Weerstand
35.7 39.7

Het effect volgt een stijgende trend op lange termijn. Boven de 35.7 EUR, kan een koersplafond gesteld worden op 39.7 EUR.

Enkel de doorbraak van de 35.7 EUR zou een omkeer van de negatieve trend bevestigen.

39,78 Komaan nu, hup, zitten we zo boven de 40. Laat de trein maar starten. :lol:

Plaats reactie