Cofinimmo Sicafi
Re: Cofinimmo Sicafi

OLO 10 jaar
Stijgende inflatievrees jaagt langetermijnrente omhoog - De Tijd
ANNUIT CÅ’PTIS ~ NOVUS ORDO SECLORUM ~ WEForum.org/great-reset
Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

Wanneer stopt de stijging van de LT rente? Kan die uberhaupt nog gestopt worden? Wil er nog iemand een einde zien van de inflatie? De prijs die kappers, hotels,.. vragen, zal niet meer naar beneden aangepast worden.Prijzen zullen niet verlaagd worden, toch? De prijs van een brood zal tevens de prijs blijven. Ik heb nog nooit prijzen weten zakken
Iemand die een zinnig antwoord kan geven op wat er moet gebeuren in de wereld om dit te stoppen?
Dus, kan cofinimmo overeind blijven? Wat met andere vastgoedaandelen?
Dank voor info.

Iemand die een zinnig antwoord kan geven op wat er moet gebeuren in de wereld om dit te stoppen?
Dus, kan cofinimmo overeind blijven? Wat met andere vastgoedaandelen?
Dank voor info.
De stijging van de langetermijnrente kan worden gestopt door Quantitative Easing (QE), waarbij de centrale bank (FED, ECB...) de betreffende langlopende obligaties opkoopt, waardoor de obligatiekoersen weer stijgen en hun rendementen (langetermijnrente) dalen.
Of de kortetermijnrente wordt verlaagd → uitbreiding van de geldhoeveelheid → verder verlies van koopkracht → omstandigheden zoals in de Weimarrepubliek ...
→→Goud knalt omhoog
seanimfje liked last! Of de kortetermijnrente wordt verlaagd → uitbreiding van de geldhoeveelheid → verder verlies van koopkracht → omstandigheden zoals in de Weimarrepubliek ...
→→Goud knalt omhoog

ANNUIT CÅ’PTIS ~ NOVUS ORDO SECLORUM ~ WEForum.org/great-reset
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 55
Wat bedoel je hiermee? Operationele prestaties en de wettelijke verplichting van minstens 80% van de winst uit te keren bepalen het dividend, niet de koersbewegingen?seanimfje schreef: ↑14 jan 2025 19:05Wat er gaande is met dit aandeel begrijp ik niet meer. Slechts 1 richting, naar beneden.Amper nog eens een klein beetje herstelbeweging. Is hier meer aan de hand?
Zijn er die veel meer weten?
Bij deze koers kan men toch geen brutodividend betalen van 6,20Euro? Indien wel, schaam ik me zelfs als AH.
Tevens geen communicatie van de raad van bestuur,...
Ben er niet gerust meer in.
Ik heb ooit iemand eens weten posten wat de impact was van 0,1% stijging van de OLO rente op de winst van een vastgoedbevak. Er zat alleszins een fikse multiplicator op herinner ik me en niet in ons voordeel. Als ik die post ooit eens terug vind, dat kan ons helpen om het risico van Cofinimmo in te schatten.
Zelf sta ik op -12% nu, ik kan nog 1x bijkopen, maar wacht nog. Zolang de inflatie nog stijgt, zullen we hier nog dalen. Mei zal er vrij snel zijn en dan gaat er nog eens een dikke 6 euro af van de beurskoers. Verder is het wel zo dat de raad van bestuur weinig wakker ligt van de beurskoers, dat zijn vooral beleggers zoals wij die hier wakker van liggen. Uiteindelijk is de beurskoers ook maar het gevolg van (des)investeringen, marktwaarde, schuldgraad en heb ik liever dat het bestuur daarmee bezig is. De beurskoers volgt ooit wel.
En intussen trekken we dividend. Ik volg het aandeel van in 2008 ... dan heb je al meer dan 100 EUR aan dividenden getrokken over die hele periode, dan heb je de huidige aandelen intussen al lang gratis. Dus als je wat verder uitzoomt, dan is alles nog relatief qua verlies. Vergeet niet dat ze 80% van de winst moeten uitkeren onder de vorm van dividend. Zelf al zou (maar dat is pure speculatie) ooit het dividend halveren, dan blijft het nog altijd interessanter dan een spaarrekening waarmee je enkel geld verliest. Totdat ze daar natuurlijk +4% rente beginnen geven, maar dat zou dan ook betekenen dat de OLO rente/inflatie daalt en dan gaan we hier qua beurskoers ook weer stijging zien.
Al goed dat er niemand hier nog inzit van toen ze +100 EUR noteerden.
Zelf sta ik op -12% nu, ik kan nog 1x bijkopen, maar wacht nog. Zolang de inflatie nog stijgt, zullen we hier nog dalen. Mei zal er vrij snel zijn en dan gaat er nog eens een dikke 6 euro af van de beurskoers. Verder is het wel zo dat de raad van bestuur weinig wakker ligt van de beurskoers, dat zijn vooral beleggers zoals wij die hier wakker van liggen. Uiteindelijk is de beurskoers ook maar het gevolg van (des)investeringen, marktwaarde, schuldgraad en heb ik liever dat het bestuur daarmee bezig is. De beurskoers volgt ooit wel.
En intussen trekken we dividend. Ik volg het aandeel van in 2008 ... dan heb je al meer dan 100 EUR aan dividenden getrokken over die hele periode, dan heb je de huidige aandelen intussen al lang gratis. Dus als je wat verder uitzoomt, dan is alles nog relatief qua verlies. Vergeet niet dat ze 80% van de winst moeten uitkeren onder de vorm van dividend. Zelf al zou (maar dat is pure speculatie) ooit het dividend halveren, dan blijft het nog altijd interessanter dan een spaarrekening waarmee je enkel geld verliest. Totdat ze daar natuurlijk +4% rente beginnen geven, maar dat zou dan ook betekenen dat de OLO rente/inflatie daalt en dan gaan we hier qua beurskoers ook weer stijging zien.
Al goed dat er niemand hier nog inzit van toen ze +100 EUR noteerden.
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 102
Weet iemand of de dividenden van Cofinimmo de optie heeft om ze cash uit te betalen of in aandelen ?
Denk juist cash
-
- Forum actieveling
- waarderingen: 158
Tis te hopen dat het enkel cash is, ze hebben nu net hun dividend -uitkering wat op orde gezet, het zou contradictorisch zijn nu nieuwe aandelen uit te geven voor een keuzedividend.
ABI, AGS, AED, AHold,AHLA, AMG, ASC, Balta, BEFB, BEKB, D'Ieteren, EVS, FB,ING,INTO,KBCA, MOUR, NXR, OXY,PRX, REC,RDSA, ROU,, SES, Tubize, VW, VGP, VASTB, WEHB / MSCI Europe, Emerging Markets, MSCI World
Vandaag, meer bepaald 's avonds, dan eindelijk berichtgeving dat de lange termijnrente daaltquince schreef: ↑14 jan 2025 20:24omdat de langetermijnrente stijgt
OLO 10 jaar
Stijgende inflatievrees jaagt langetermijnrente omhoog - De Tijd

Fijn week-end allen.
- maartenverhoeve
- Forum veteraan
- waarderingen: 493
Handel in cofinimmo en aedifica stilgelegd in afwachting van een persbericht. Mooie stijging voor beiden vooraf. Grootste gerucht gaat dat er een overnamebod gaat volgen van een private equiyyspeler. Wordt dus vervolgd.
seanimfje liked last! In port; Enwave, Ageas, Western Cop, Retail est. sorrento, vgp, wdp, kbca, roularta, Tess, prosus, agfa, vale, veel arrowhead pharma....