Cofinimmo Sicafi
Re: Cofinimmo Sicafi
Straf, tot zeer straf, dat beide vastgoedspelers gelijktijdig geschorst zijn. Gaan ze samenwerken? De ene de andere overnemen? Iedereen die ze in portefeuille heeft zit wellicht op het puntje van z'n stoel
Hoe hoger "een" overnamebod, hoe beter. Dan zijn we wel onze stevige dividendbetalers kwijt.
Morgen tevens geen handel wegens Nationale Feestdag van de Arbeid.
Moment is dus perfect gekozen. Kunnen we alles rustig laten bezinken.
Laat maar komen, die reden van schorsing.

Hoe hoger "een" overnamebod, hoe beter. Dan zijn we wel onze stevige dividendbetalers kwijt.
Morgen tevens geen handel wegens Nationale Feestdag van de Arbeid.
Moment is dus perfect gekozen. Kunnen we alles rustig laten bezinken.
Laat maar komen, die reden van schorsing.

Laatste artikelen op Beursig.com
Beleggen in bitcoin en ethereum op Euronext beurs
Wild west taferelen bij aandelen, crypto valuta en ...
Volg Beursig.com

-
- Forum actieveling
- waarderingen: 52
seanimfje liked last!Re: Cofinimmo Sicafi
Hoe slecht is dit!maartenverhoeve schreef: ↑30 apr 2025 18:25Handel in cofinimmo en aedifica stilgelegd in afwachting van een persbericht. Mooie stijging voor beiden vooraf. Grootste gerucht gaat dat er een overnamebod gaat volgen van een private equiyyspeler. Wordt dus vervolgd.
Shande , dat ze dit telkens laten gebeuren als een aandeel de helft gezakt is.
Dit zou niet mogen .
Voor de goede huisvader is dit een ramp , in 2020 stonden ze 160 euro!!!
- barco- - cofinimmo- - kbc ancora- Solvay barco Basic-fit
-econocom- -Nyxoah--umicore-
-econocom- -Nyxoah--umicore-
- kierkegaard
- Forum elite
- waarderingen: 783
Wat is er precies een schande Chukky? Er is een schorsing, we hebben nog geen idee waarom.
Het meest waarschijnlijke scenario is een huwelijk tussen Cofinimmo en Aedifica. Daar kunnen we als Cofinimmo aandeelhouders heel goed uitkomen als er een goede conversie is met een premie voor het lager gewaardeerde Cofinimmo. Ik maakte uitdrukkelijk de keuze voor Cofinimmo boven Aedifica maar als die ruilverhouding goed zit, krijg ik zo met een korting een nog veel weerbaardere en grotere vastgoedspeler in portefeuille, met betrekkelijke zekerheid op een aantrekkelijk LT-dividendrendement.
Een (al of niet vijandige) overname is ook mogelijk. Als daar verzet tegen is, of er is nog interesse, kan dat de prijs opdrijven. Dat kan ook voor ons interessant worden. Ik heb Cofinimmo ook in portefeuille voor het LT-dividendrendement en niet voor KT-koerswinst. Maar als beursbelegger weet ik natuurlijk dat zoiets altijd kan gebeuren. En ik ben 100% voor het principe. Je moet in een markt dergelijke bewegingen mogelijk maken, die M&A kan voor groei en dynamisme zorgen.
Dus wat precies de 'grote schande' is van een schorsing?
seanimfje liked last!
Het meest waarschijnlijke scenario is een huwelijk tussen Cofinimmo en Aedifica. Daar kunnen we als Cofinimmo aandeelhouders heel goed uitkomen als er een goede conversie is met een premie voor het lager gewaardeerde Cofinimmo. Ik maakte uitdrukkelijk de keuze voor Cofinimmo boven Aedifica maar als die ruilverhouding goed zit, krijg ik zo met een korting een nog veel weerbaardere en grotere vastgoedspeler in portefeuille, met betrekkelijke zekerheid op een aantrekkelijk LT-dividendrendement.
Een (al of niet vijandige) overname is ook mogelijk. Als daar verzet tegen is, of er is nog interesse, kan dat de prijs opdrijven. Dat kan ook voor ons interessant worden. Ik heb Cofinimmo ook in portefeuille voor het LT-dividendrendement en niet voor KT-koerswinst. Maar als beursbelegger weet ik natuurlijk dat zoiets altijd kan gebeuren. En ik ben 100% voor het principe. Je moet in een markt dergelijke bewegingen mogelijk maken, die M&A kan voor groei en dynamisme zorgen.
Dus wat precies de 'grote schande' is van een schorsing?
Het is niet relevant dat Cofinimmo ooit aan 160 stond, die waarde is weg.
Alle Cofinimmo aandeelhouders (lang of kort geleden gekocht) zullen dezelfde voordelen/nadelen ondervinden van deze operatie.
Nog maar eens: nooit kijken naar je aankoopkoers om een aandeel te evalueren.
Dit terzijde ben ik wel benieuwd want AED en COFM zijn allebei vrij grote posities in mijn portefeuille.
Alle Cofinimmo aandeelhouders (lang of kort geleden gekocht) zullen dezelfde voordelen/nadelen ondervinden van deze operatie.
Nog maar eens: nooit kijken naar je aankoopkoers om een aandeel te evalueren.
Dit terzijde ben ik wel benieuwd want AED en COFM zijn allebei vrij grote posities in mijn portefeuille.
Vastgoed : COFB, VGP, AED, CPINV, NEXT, ASC, XIOR
Finance : AGS
Holdings :ACKB, SOF, GIMB, QFG, COMB
Infra : TINC
Agro/Voeding :SIP, GREEN, ALKKO
Overige : COLR, SOLB, MOUR, TUB, SYEN
Finance : AGS
Holdings :ACKB, SOF, GIMB, QFG, COMB
Infra : TINC
Agro/Voeding :SIP, GREEN, ALKKO
Overige : COLR, SOLB, MOUR, TUB, SYEN
OK - reden van de schorsing te lezen op de site van tijd!
- maartenverhoeve
- Forum veteraan
- waarderingen: 493
Aedifica biedt 1,16 aandelen Aedifica per aandeel cofinimmo. Komt neer op een biedprijs van 80,91 euro. Ook de dividenden van beide bedrijven gaan we nog trekken.
In port; Enwave, Ageas, Western Cop, Retail est. sorrento, vgp, wdp, kbca, roularta, Tess, prosus, agfa, vale, veel arrowhead pharma....
Volgens de kenners hier, koers cofinimmo morgen? Nog geschorst, of stijgend/dalend?
- maartenverhoeve
- Forum veteraan
- waarderingen: 493
Verwacht morgen weer koers en opening rond 82 euro. Bod is 80,91 euro <in aandelen Aedifica weliswaar > en je krijgt half mei ook je dividend nog van cofinimmo, 4,34 euro netto.
Tenzij uiteraard....Aedifica morgen zwaar zakt...
In port; Enwave, Ageas, Western Cop, Retail est. sorrento, vgp, wdp, kbca, roularta, Tess, prosus, agfa, vale, veel arrowhead pharma....